  • Data: 2022-05-19 10:25:24
    Temat: Re: Jak zapłacić eurami, by najmniej stracić?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 6 maja 2022 o 17:45:01 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Jak z tego skorzystać?

    Jeśli masz alior to masz i kantor - wystarczy się w kantorze "zarejestrować" tym
    samym
    loginem (czy też numerkiem), co masz do "dużego" aliora.
    Jeśli nie masz to zakładasz na kantor.aliorbank.pl - jeśli masz farta to zadziała
    "podpisanie umowy" przelewem weryfikacyjnym, jeśli nie, pozostaje kurier (ale tych
    akurat
    alior ma niezłych, zadziałało np. na wakacjach - i jak się powiedziało, żeby był o 9
    rano,
    bo potem idziemy na plażę i ew. tam może nas szukać, to był o 9 rano ;).

    Mogę Cię do IKA polecić - niestety teraz nie ma premii dla polecanych.
    Choć też oszukują z tymi premiami - albo to polecani nie spełniają warunków
    (albo jednak spełniają, a alior oszukuje)
    Jak mogłem dopilnować przy zakładaniu dla małżonki, to oboje dostaliśmy po 50zł.
    Koleżanka małżonki zakładała w tym samym czasie - ale albo nie wpisała (dobrego)
    kodu,
    albo nie spełniła warunków, albo alior oszukał - premii nie było, ale nie mam jak
    sprawdzić.
    Tak samo nie dostałem premii za cefa z p.b.b. - ale tu też nie mam jak sprawdzić ani
    złożyć reklamacji :(

    > Trochę za dużo, jak na moje możliwości.

    > Chętnie skorzystam, jeśli przyokazyjnie coś (wisienki
    > lub orzeszki) otrzymam...

    Chyba nawet do 600zł w bonach.
    Ale karta simplicity - czyli trzeba trochę powydawać (choć zawsze można np. zamówić
    coś przez
    net w Tchibo, transport do sklepu gratis - a potem to oddać i zrobić zwrot na
    debetówkę ;),
    a potem też wydawać, żeby nie płacić za kartę - lub zamknąć, bo przy okazji może
    jeszcze
    skutkować otrzymaniem moneybacku 10% (ale tylko do 100zł).
    Jak masz ochotę - mogę Cię polecić.

    > Nie wiem, ale chyba tak, bo niedawno (w br.) uruchamiałem.

    No to raczej tak - chyba że uruchomiłeś citigold ;)

    > Apkę mam, lecz nie pojmuję, co miałbym uczynić...
    > BTW apki -- wg mnie apka Citi jest koszmarna...

    Nie no, to ja się nie podejmuję tłumaczyć i brać odpowiedzialności,
    to jest gra komputerowa o wyższym levelu niż mBąk.
    W każdym razie YHBW - w citku, żeby debetówką korzystnie płacić EURami,
    trzeba włączyć "citi global wallet" i/lub RĘCZNIE "przepiąć" kartę do konta EURo (i
    nie zapomnieć potem
    "przepiąć" z powrotem do złotówkowego").
    Jeśli tego nie zrobisz to ostro za EURo przepłacisz (lub w najlepszym razie nie
    zapłacisz - jak nie będziesz miał w citku złotówek).
    Więc raczej polecam IKA.
    Albo kupno waluty w citku, przelew SEPA do N26 i płatność kartą N26.

    > Jak dokonuje się takiego zaqpu?

    Hmm, najpierw trzeba mieć ROR (a właściwie min. 2 - złotówkowy i EURowy) w citku,
    kantorze aliora lub w aion.

    Następnie:
    - w citku przechodzimy do "citi kantor" i kupujemy walutę po prezentowanym kursie
    - w kantorze aliora przechodzimy do "wymiana walut" i kupujemy walutę po
    prezentowanym kursie
    Absolutnie nie wolno "po prostu" robić przelewu z konta złotówkowego na EURowe!

    W aion łatwiej - właśnie "po prostu" robimy przelew z konta złotówkowego na EURowe,
    przez co kupujemy walutę po prezentowanym kursie (i to najlepszym).
    Tzn. tak robimy w aion TYLKO wtedy, gdy chcemy mieć EURo na jakiś przelew (np. do
    N26).
    Jeśli chcemy tylko zapłacić kartą w EURo, to przelewamy złotówki i tyle.
    No i płacimy kartą - a aion sam nam przeliczy po najlepszym kursie.

    Aha, w IKA też trzeba uważać z płaceniem walutami - i robić tak, żeby albo
    w ogóle nie mieć tam złotówek, albo zawsze mieć wystarczająco dużo waluty.
    Bo:
    - jeśli płacimy w EURo to weźmie z konta w EURo
    - jeśli płacimy w innej walucie to weźmie z konta w tej walucie,
    a jak nie masz tej waluty to z konta w EURo po kursie MC (~0,2%)

    Ale jeśli nie ma wystarczająco dużo waluty ani wystarczająco dużo EURo,
    a (niestety) jest wystarczająco dużo złotówek, to weźmie z konta
    złotówkowego i doliczy 15%

    Więc trzeba uważać, ale ogólnie karta zacna, bo można też "normalnie"
    płacić w PL złotówkami z konta złotówkowego.
    A jak nie będzie złotówek, to weźmie z konta w EURo po kursie MC (~0,2%).