  • 91. Data: 2009-12-19 19:00:54
    Temat: Re: wybor konta osobistego
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "pmlb" news:D99Xm.46912$3d1.35985@newsfe12.ams2

    > Z tego co mowia znajomi podobnie jest w USA (podobnie nie oznacza
    > identycznie i sa roznice)
    > oraz w niemczech i we francji.

    No to ci źle powiedzieli bo w DE, RORy w niektórych bankach są płatne.

    > W tych krajach rachunki typu ROR sa darmowe bez zadnego warunku. Ale na
    100%
    > peny nie jestem, bo nie zakladalem nigdy konta we francji czy w USA. W UK
    sa
    > na 100% darmowe!

    Przelewy walutowe też masz za free w angielskich bankach? OK - pytanie
    retoryczne (trudne słowo), nie musisz odpowiadać :)

    > To tak jak by napisac, ze w polsce sa same barany bo kilku jest
    szczesliwych
    > ze ich bank kroi... czy to bedzie zgodne z prawda? Nie, bo takich baranow
    > nie ma duzo.

    Wskaż mi na tej grupie baranaów dających się kroić przez swoje banki.

  • 92. Data: 2009-12-19 19:02:47
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "pmlb" news:6a9Xm.46913$3d1.30607@newsfe12.ams2

    > Jest taki?

    Oczywiście Jasiu, nie jest a są.

  • 93. Data: 2009-12-19 19:21:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > To może te karty losowo są skażone jakąś "skazą nie akceptacji" ;) Podobne
    > problemy jakiś czas temu miały pewne plastiki wydawane przez mBank...

    mnie kk Polbanku jeszcze nie zawiodła, natomiast zalatwienie czegos na
    ichniejszej infolinii to juz masakra, ale i tak jest nieco lepiej niz
    np. na poczatku tego roku kiedy 3 dni z rzędu, wykonalem kilkanascie
    połączeń, aby sie dodzwonic! tym razem dodzwoniłem się od razu i
    uslyszalem, ze nic nie zalatwie, bo system jest niedostepny ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 94. Data: 2009-12-19 19:38:54
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "RobertS" news:hgj94e$l4r$1@opal.icpnet.pl

> [...]
    > połączeń, aby sie dodzwonic! tym razem dodzwoniłem się od razu i
    > uslyszalem, ze nic nie zalatwie, bo system jest niedostepny ;-(

    Fajnie się czyta taki kabaret jak nie jest się ich klientem :)
    Nawet nie chcę sobie wyobrażać jak by mi ciśnienie skakało by przy każdym
    kontakcie z nimi, a nie będę ukrywał, że robiłem do nich podchody a to, że
    by euro zdeponować, albo mieć kartę z dobrymi kursami, ale w porę się
    opamiętałem :)

  • 95. Data: 2009-12-19 20:16:26
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Powodzenia zycze - aha mala uwaga nie liczymy dodatkowych komercyjnych
    > uslug jak ubezpieczenia domow czy samochodow - ok? Samo konto, sama
    > bankowosc.

    Zdefiniuj zatem "bankowość"... bo "usługi bankowe" to DOŚĆ szerokie
    pojęcie i jestem pewien, że znalazłby się w UK płatny bank ;)
    Nie mam zamiaru tracić czasu na szukanie takowego- za to spokojnie mogę
    Ci podać namiar na wiele banków w PL, które są realnie DARMOWE, przy
    aktywnym korzystaniu. W końcu o to Ci chodzi. O darmowość.

    Bankowosc to banakowosc, wszystko co dotyczy prowadzenia rachunuku bez
    dodatkowych uslug poza bankowych jak ubezpieczenia, lub tym podobne.
    Mam konto aktywne lub nie, i nic za to nie place. to mam na mysli bankowosc
    i jak sadze wiekszosc ludzi tez. Natomiast ubezpieczenia, inne dodatki
    biznesowe, sa ok, ale to juz nie konto ale konto plus (cos) i placisz za to
    "cos"! A nie za konto.
    Ja w UK nie mam najmniejszego warunku by konto bylo za free... wraz z
    calaym jego otoczeniem (katra, bankomaty itp)

    > Podaj mi choc jeden bank w polsce w ktorym nie ma zadnego warunku,

    A dlaczego ma nie być warunku dot. kart debetowych? Przecież ich obsługa
    w bankomatach kosztuje, dlatego banki często gęsto zakładają warunki
    jakichś minimalnych, śmiesznych kwot do wydania bezgotówkowo (bardziej
    symbolicznie, rzędu 100-200zł, po to, żeby zachęcić kogoś do korzystania
    z karty). Nie widzę w tym nic złego i niecywilizowanego, natomiast są
    też banki z całkiem darmową kartą debetową, bez warunków. Takim bankiem
    jest np. MBank.
    No popatrz widocznie w UK obslyuga karrt debetowych jest za darmo... a moze
    wszedzie poza polska jest za darmno?
    Dla banku obsluga bezgotowkowa jest zawze znacznie tansza i wygodniejsza,
    czy w Poslce za to by bank mial lepiej ludzie musza doplacac?
    Jak by w UK wprowadzono oplaty za konta czy karty, mial bys w p[are dni o
    30% mniej kont w UK... a gotowka stala by sie towarem nr I. Zreszta do dzis
    jest najbardziej ceniona forma zaplaty. Oczywiscie nie za wszystko da sie
    zaplacic gotowka ale jednak ludzie staraja sie jak najwiecej uzywac wlasnie
    gotowki. Nawet nie stanowi to problemu jak trzeba zaplacic 25000 funtow w
    gotowce:))) koperta C4 dosc niezle wypchana:))
    Widzisz, ja warunkow nie lubie jak mi stawiaja. Zwlaszcza tam gdzie to oni
    oczekuja moich pieniedzy....
    To ja stawiam w takich sytuacjach warunki a nie oni (oni=bank).
    W Polsce bank ustawia klientow jak nalezy i koniec.

    Podobnież jest z kartą kredytową, którą w conajmniej kilku bankach można
    mieć całkiem za darmo bez żadnych warunków (np Keep it Simple, Citi po
    negocjacjach, ostatnia oferta GE Money, mbank rok temu).

    No to jakis postep... czekamy na darmowe konta:))) Nie wirtualne...

    Konkretnie o mojej sytuacji: Za komplet usług bankowych z których
    korzystam, nie płacę i nigdy nie zapłaciłem ani złotówki. A posiadam:
    - ROR + karta debetowa z wszystkimi bankomatami poza PL za darmo(0zł
    BEZWARUNKOWO- mbank).
    - Dostęp do SFI (240 funduszy inwestycyjnych krajowych i zagraniczncyh,
    BEZ OPŁAT MANIPULACYJNYCH): 0zł BEZWARUNKOWO (ciekawe czy w UK podobnie
    można nabyć fundusze bez opłat manipulacyjnych?).
    - Karta kredytowa Gold (0zł- BEZWARUNKOWO, zwolnienie dożywotnie: Citibank).

    Ja mam to w jednym banku... na najzwyklejszym koncie! Nie wiem jak z
    bankomatami za granica UK bo wole uzywac tam gotowki, ale wszystko poza tym
    mam 100% free, jak juz pisalem ja ma to na dzien dobry bez zadnego warunku,
    moje konto moze byc martwe przez 2 lata i nie dostane pena oplaty...

    Mam ROR, konta oszczędnościowe, dostęp do funduszy, kartę kredytową z
    dobrymi ubezpieczeniami. Wszystko za darmo.
    W czym mam gorzej niż podobna osoba w UK? Bo w czym mam lepiej (przelewy
    mi dzialają jak na XXI wiek przystało a nie jak na jakiś Salwador,
    względnie Wielką Brytanię, bankomaty na świecie bez prowizji, podgląd
    transakcji w necie w czasie rzeczywistym, limity autoryzacyjne na
    karcie), to wiem :)

    Jak napisalem, ja mam to bezwarunkowo plus wszystkie krajowe przelewy
    darmowe (do polski tez by byly ale banki w polsce pobieraja prowizje....!)
    moge placic za rrachunki domowe bez prowizji, korzysatac z kazdego bankomatu
    nalezacego do dowolnego banku (poza prywatnymi ktorych jest odsetek
    marginalny) karty debnetowe kredytowe sa kompletnie darmowe za ich
    wyrobienie czy utrzymanie nie place nic i nie mam zadngo warunku obrotu taka
    karta... A przy okazji co za kretynizm stosowac jakies warunki obrotu.,.. a
    jak nie chce kozystac w tym miesiacu to co? Placic mam bo nie zatanczylem
    jak bank zagral...? Czy w Polsce ludzie tak sa juz wytresowani, ze tego nie
    widza, ze tancza jak homer simpson za pare centow?
    W Uk, to ja decyduje czy korzystam z karty czy nie, nie bank. Bank moze mnie
    jedynie zachecic np. promocjami czy bonusami. Ale o moich opieniadzach
    decyduje ja.

    Przestań w końcu komentować i jechać z wywodami światopoglądowymi tylko
    odpowiedz konkretnie- w czym mam gorzej?

    Napisalem wyzej - w tym, ze masz spelnic warunki, ja nie. Ja nie mam zadnych
    warunkow...

    > BEZ NAJMNIESZEGO WARUNKU MA BYC 100% DARMOWE Masz takie konto?

    Mam. Poza tym Alior Bank- prowadzenie rachunku, wpłaty i wypłaty za darmo :)

    i jest tak jak napisalem, ze wszystko co zwiazane z podstawowa bankowoascia
    jest darmnowe?
    przelewy, bankomaty etc?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Grace_period

    > Moze chodzi ci o late payment a moze o interest free period?

    Zapewne o to drugie.

    W Uk uzywa sie okreslenia interest free period, byc moze w USA inaczej czy w
    Polsce.
    Okres wolny od odsetek to chyba 56 dni. Ale nie jestem pewny bo posplacalem
    wszelkie moje karty...

    > Sprecyzuj o co ci biega, najlepiej po polsku...

    Okres bezodsetkowy.
    Przy okazji zapytam, czy w polsce sa karty kredytowe oferujace
    oprocentowanie przez 12 miesiecy 0%?
    W UK sa.... tak po prawdzie w UK jak ktos ma czas to moze miec kredyt (na
    KK) oprocentowany ok 2% rocznie:) Poniewaz, wrqz z koncem promocyjnego
    okresu przenosi zadluzenie do nastepnej karty z kolejnym promocyjnym
    oprocentowaniem - jedynie placi ok 2% oplaty tranzakcyjnej... Ja tak robilem
    przez ponad 3 lata:)

    > Ja ci tylko nadmieniam, ze za karte nie placi sie nic (to nie to samo co
    > za kredyt, ale jak sadze siedzisz na grupie bankowosc, wiec doskonale
    > wiesz o co biega...)

    Aaa, czyli już jednak w UK są odsetki i trzeba regulować należności w
    terminie? :D
    Kazda naleznosc powinno sie regulowac w terminie. Bank to bank i tu nie ma
    upros, jak masz napisane w tabeli oplat na karcie kredytowej (8 linijek:))
    ze po 56 dniach bedzie naliczane odsetki w takiej a takiej wysokosci i
    minimlana splata to tyle a tyle to musisz zpalacic, jesli masz spzniona
    platnosc to bank rowniez moze obciazyc cie kwota karna (zadko sie stosuje).
    Inna sprawa to rachunki za media czy tym podobne, tu nie ma odsetek. Nwet
    placac po roku zaplacisz tyle ile masz zaplacic, chyba, ze juz wysla to do
    komornika, wowczas dochodza koszty komornika. Komornik w 99% przypadkow
    siada na rachunku po 12 miesiacach od daty platnosci:)))
    Wiec to rzadkosc, acz kolwiek sie zdarza! (ps. przpraszam zagalopowalem sie,
    nie komornik ale firmy windykacyjne:)) komornik siada na sprawach
    urzedowo-panstwowych np. mandaty)

    > Dawno w PL nie płaciłeś rachunków chyba, skoro uważasz, że każdy masowy
    > odbiorca nalicza odsetki za każdy dzień zwłoki. Poza tym stać mnie na
    > to, żeby płacić w terminie, co do dnia, bo bankowość mi to umożliwia.
    >
    > Stac cie na duzo wiecej, wszak dobfiansujesz bank:))

    Nie zbaczaj z tematu... po prostu dla mnie nie jest argumentem
    jakimkolwiek to, że nie muszę płacić rachunków w terminie bo nie ma
    odsetek, więc przelewy kilkudniowe/tygodniowe/miesięczne są dobre.
    Nomrlani ludzie, nie przyparci do muru, po prostu płacą terminowo i tyle.
    A ja czasem mam, bo np. do BT uzywam konta w banku A do platnosci za gaz
    konta w banku B:))
    Na konto banku A wpywaja pieniadze z dzialalnosci 1 na drugie konto z
    drugiej:) Jesli nie spyna mi pieniadze lub ja je wybiore bo beda potrzebne
    to fizycznie pieniedzy nie bedzie na koncie i nie zaplace, a nie moge
    przeniesc z banku B!:)) ok, za duzo tlumaczenia, ale tego naumial mie taki
    jeden zyd:)) kto cos robil w biznesie w UK wie o co biega:))) Tak czy owak
    place za rachunek kiedy moge lub (tez sie zdarza) kiedy chce!

    > A ja place w tedy kiedy ja zdecyduje a nie ktos za mnie, ze mam to zrobic
    > do tego i tamtego dnia.

    Naucz się, że piszemy "wtedy". Zawarcie umów na świadczenie usług- w
    cywilizowanym świecie- zakłada, że za usługi należy też zapłacić. Ja w
    tym nie widzę nic zdrożnego, zwłaszcza, że płaci się za dane usługi i
    tak z conajmniej kilkutygodniowym opóźnieniem.
    Ja tez nie widze w tym nic zlego zaplacenie w terminie, jednak czasami sie
    nie da lub sa wazniejsze sprawy, wowczas naszczescie to ja decyduje jak
    rozloze platnosci a nie "karne odsetki".
    To ze nieraz mam faltore z przed 4 miesiecy nie oznacza, ze za nia nie
    zaplace:) A BT np., przez to nie zbankrutuje, jest to duza firma z dobra
    plynnoscia finansowa i ja jej napewno nie zachwieje. Co innego np. hydraulik
    ktory przychodzi mi cos nparawic, jemu place gotowka od reki bo wiem, ze
    chlop zrobil swoje solidnie i nie jest potentatem jak BT. Poza tym mam z nim
    kontakt bezposredni i wiem komu daje, BT to tylko wirtualne adresy... wiec
    jest latwiej, przetrzymac taka faktore:)))
    Teraz widze, ze dla kogos kto tego systemu nie liznal ciezko to pojac... ale
    moze i do polski to zawita, tak czy owak jest duzo latwiej prowadzic biznes
    nawet jak przelew idzie 3 dni a niektore czeki klaruja sie po 10 dniach ;)))
    Nie zamienil bym tego systemu za zadne skarby na super fast przelew z polski
    i reszta dojenie ile sie da...

    W Polsce też się wiele nie dzieje, jak zapomnisz zapłacić- a na pewno
    rzadko kiedy lecą odsetki od pierwszego dnia po terminie. Ale nie mam z
    tego powodu zamiaru udowadniać, że średniowieczny czas wykonywania
    przelewów jest zajebisty, bo mi odsetek nie naliczają ;)
    Ja nie mowie, ze czas 3 dni na przelew to zajebista sprawa, ja mowie, ze mi
    to w niczym nie przeszkadza.
    Mimo 3 dniowego przelewu firme latwiej prowadzic w UK niz w Polsce z super
    fasrt przelewem - prawda?;)

    > znam zycie 90% ludzi w Polsce od razu tak to odbierze:))) Nawet jak by mi
    > bankowosc to umozliwoala, to i tak placicl by wowczas kiedy JA zadecyduje.

    Ale faktury w UK mają jakiś termin płatności czy też nie? Czy może jest
    napisane: "zapłać jak będziesz mógł, pogłaszczemy Cię po głółce, a poza
    tym wiemy, że przelew idzie 3 dni więc spokojnie" ? Rozumiem, że nie
    płacąc 12 miesięcy faktury za telefon komórkowy, nadal będizesz mógł w
    UK wykonywać tym telefonem (w sensie tym kontem, tą kartą SIM, co byś
    znów za słowa nie łapał) połączenia? Odpowiedz.
    Odpowiem, odpowiem:)))
    Ok, wiec tak, fatury maja termin platnosci, jednak termin ten to nie wyrok:)
    oczywiscie nie pisze by palcic kiedy sie chce ale by zaplacic w terminie w
    formie prosby!
    Telefon komurkowy nie odcieto mi nawet po 3 miesiacach od niezaplacenia 3
    faktur! Wystarczyl jeden moj telefon z wyjasnieniem, i skumulowana faktura
    czwarta. Jeden telefon po 3 miesiacach!
    Z BT po miesiacu lub poltorej przychodzi ponaglenie potem czerwony rachunek
    i po 3 miesiacach grozba wylaczenia telefonu:) Telefon do BT i po grozbie a
    rachunek placisz za nastepne dwa miesiace:)))
    Naturalnie nie warto w takim przypadku robic sobie z geby cholewy! I jak
    mowisz zaplace tego a tamtego to warto tak zrobic lub wczesniej zadzwonic z
    wyjasnieniem:))
    Ostatnio gnojki sie wycwanili (mam na mysli firmy dostarczajace media) i
    oferuja obnizke rachunku nawet o 4 funty miesiecznie jak bedziesz placic
    przez zlecenie stale!;( to gnojki... Ale 4 funty kusi:)) 4 tu 2 tam a tam
    3... i na miesiac do przodu dobre 20 funtow a to rachunek za telefon i
    internet:))) I jak tu nie zapodac zlecenia stalego?

    Bo to, że nie naliczają odsetek (jak pisałem: w Polsce też nie), to jest
    jakieś chore ugoólnienie, które nie ma wiele do rzeczy. Rachunki TRZEBA
    płacić, na całym świecie, jak nie super terminowo, to przynajmniej
    regularnie i mam wrażenie, że tego nie przeskoczysz. I napisanie, że
    "płacę kiedy chcę" to jest gruuube nadużycie.
    Mialem na mysli bardziej cos takiego: ja decyduje kiedy zaplace. To drobna
    roznica:))
    Place kiedy chce to mozna lub nie zaplacic jak sie chce a placic kiedy ja
    zdecyduje jest juz PLACIC ale kiedy jak zadecyduje. To moje pieniadze i ja
    je dysponuje a nie ktos inny. To BT czy BG czy inny chce odenmnie
    pieniedzy - tak? On mi daje np. gaz i chce kase, zgadza sie? Ale to moja
    kasa i ja decyduje kiedy mu dam - mam nadzieje, ze to zrozumiesz, choc jak
    napisalem, polakowi w polsce to trudno zrozumiec! W Poslce masz termin
    platnosci i masz zpalacic bo bedziesz zlodziejem... Naprawde nie wiem jak ci
    to wyjasnic.

    To już tak zupełnie w oderwaniu od dyskusji o bankach i tego ile dni
    idzie przelew, bo to już mniej istotne.
    Dokladnie! To czy przelew idzie 2 godziny czy 3 dni w UK nie ma
    najmniejszego znaczenia.
    Tyle lat firmy tu sie roziwjaja, powstaja nowe, bankowosc ma dluzsze
    tradycje niz w Polsce...
    Widac to dziala! Ale naturalnie musi byc spelnionych szereg innych warunkow,
    dlatego mowienie o wyzszosci kilkugodzinowego przelewu nad 3 dniowycm nie ma
    sensu! W Polsce na pewno 3 dniowy to tragedia dla milionow bo to odsetki
    karne, ale w zamian za to musisz placic za taki przelew w oplatach za konto,
    karte itp.
    W Uk 3 dni nie robi znaczenia zadnego!
    Pomyslcie tylko w Polska czy UK ma lepsza gospodarke? Ktory kraj jest na
    wyzszym pozionmie rozwoju - i czy w tym 3 dniowy przelew przeszkadza?

    > Uzasadnienie prosimy.
    >

    > Placisz za to co w cywilizacji jest za darmo - czy to malo?

    Frajerów płacących za coś, za co nie powinni, lub przepłacających
    znajdziesz wszędzie i w każdej dziedzinie, i w PL i w UK.

    Poza tym kolego- naprawdę to wygląda komicznie (i wszyscy co do jednego
    to już tutaj zauważyli), jak wyemigrowany Polak zaczyna ujadać i
    krytykować Polskę tylko dlatego, że wyemigrował. Jasne, że tutaj "jest
    jak jest", ale brakuje Ci dwóch rzeczy- obiektywizmu i szacunku. Bo
    naprawdę bankowośc w PL to jest coś, czego UK mógłby się uczyć od Polski.
    ..
    Szacunku mi nie brakuje dla ludzi. Ja wyjechalem z krju (jak sadze) jak ty
    jeszcze nie zaczeles szkoly podstawowej.
    Pisze o tym jak jest w UK nie po to by sie wymadrzac (to osoby na formu tak
    uwazaja) czy sie wywyzszac (tak samo - czyzby jakis kompleks w polsce?)
    Krytykuje system jaki sie wytworzyl w Polsce po 1989 roku bo to system
    zlodziejski i bandycki, ktory sprzyja okradaniu ludzi, przewaznie
    najslabszych, glownie poprzez system bankowy, ktory w Polsce mozna porownac
    do Sawadoru (sadzisz, ze technicznie bank w Sawadorze odbiega od banku w
    Polsce?).
    Cieszy cie super nowoczesnosc bankowosi w polsce ktora ma jedynie przele
    kilku godzinny inne sprawy sa takie same lub nalewt lepsze w UK (tu kazde
    konto ma ebanking) napisalem juz, ze 3 dniowy przelew w UK to nic. w
    porownaniu z platnymi kontami w polsce i przelewem blyskawicznym, ktory mial
    za zadanie zmobilizowac ludzi w Polsce do szybszego placenia.... A nie by
    mieli wygodnie! Zrozum przelew blyskawiczny jest wlasnie po to by stosowac
    kary natychmiasrtowe po przekroczeniu terminu. Jesli by tego nie bylo,
    przelew natychmiastowy traci sens... bo jakie jest jego przenzaczenie?
    A teraz powiedz mi: ktory kraj jest wyzej w rozwoju: polska czy UK ze swoim
    3 dniowym przelewem?
    Obiektywizmu niestety berakuje wam! Dalczego? Bo nie macie szerszego
    spojrzenia na calosc. Ja takowe mam. Znam tutejszy rynek, tutejsze warunki i
    widze co jest w pOlsce - chcoby poprzez takie fora jak to.
    To daje mi szeroki obraz nie spatrzony "wyzszoscia" bo polskie...
    Ty nie masz takowego obrazu bo obracasz sie wokolo polskich standardow. malo
    duzo emigrantow po unijnych w UK obraca sie standardami polskimi z powodu
    nie znajomosci jezyka jak mniewam. Dlatego czesc nie wytrzymuje i wraca do
    kraju, bo tu jest inaczej. Niektorzy sie wtapiaja w ten system, powoli ale
    skutecznie i po 4, 5 latach mowia to samo co ja. Momi, iz wczesniej byli
    takimi samymi jak wy w Polsce.
    Zawsze jak gdzies w polsce (forum) napisze, ze to czy tamto jest do dupy bo
    tak i tak jest lepiej mowia do mnie wyzwiskami, obelgami ... dlaczego? Z
    toba mozna jeszcze dyskusje prowadzic ale popatrz na innych. Do nich nie
    trafia to, ze sa np. okradani bo im wmuwiono, ze tak jest nowoczesnie:))
    Sa tez rzeczy ktore w UK mi sie nie podobaja:) i lepsze sa w Polsce - heheh
    tak sa takie:)
    Moje zdanie nie ma na celu obrazac a pokazac, ze moze byc inaczej, lepiej,
    taniej.
    Czy milo ci jak np. ludzie w UK uwazaja, ze w Polsce nadal po ulicach chodza
    biale niedziwiedzie (nie chodzi naturalnie o zwierzaki;) Dlaczego do polski
    nie chca jezdzic realni turysci (nie amtorzy taniego piwa i latwych
    dziewczyn na wypady weekend-owe)? Nie dlatego, ze sie obrazili czy sa glupi,
    wola Czechy, Rumunie, Bulgarie... Bo tam jest w miare normalnie. Polska
    upada coraz nizej. Robi sie jakby czarna dziura na mapie europy i to mnie
    wkurwia. Ale kazda proba pokazania jak to wyglada z innej prespektywy konczy
    sie inwektywami... Juz nawet transport kolejowy w znacznej mierze omija
    Polske z niemiec do rosji... Ponoc jest szybciej i taniej promem przez
    baltyuk z niemiec do rosji niz przez polske (w zaleznosci ile sie dalo w
    lape tak pociag szybko przejechal)!!!! O czym to swiadczy? To jest w kazdej
    plaszczyznie polski!
    Szkolnictwo: Liceum ogolnoksztalcace. 3 letnie - fizyka 1 godzina tygodniow
    przez 2 lata, chemia podobnie, religia 2 godziny tygodniowo przez 3 lata...
    Czy trzxeba to komentowac? Owszem "wy" sie obrazicie bo ranie wasze uczucia
    religijne....
    Choc sie rozpisalem, mam nadzieje, ze przeczytasz i zrozumiesz.

    > Do niskich cen dochodzi się długoletnim rozwojem infrastruktury oraz
    > konkurencją. Pewnych rzeczy po prostu nie przeskoczysz i takie coś
    > powinieneś rozumieć.
    >
    > Bzdury opowiadasz! 20 lat mija od upadku PRL-u 20 lat!!!

    No ale w UK od końca wojny minęło z 65 lat ;)
    W PRL-u mialem w PKO ROR bezplatny:)))
    Poza tym, czym bankowosc polski byla gorsza od angielskiej w czasach PRL-u?
    W 1992 roku rozpoczela sie inwazja bankow zachodnich w Polsce, Balcerowicz
    sprzedawal banki wraz z ludzmi za cene budynkow nawet nie gruntow:)))
    W Polsce obecnie dziala ok 80% bankow "obcych" to typowe dla krajow 3 ciego
    swiata czy tak zwanych republik bananowych.
    Wczesniej konta w polsce byly bezplatne o czym dzis malo kto pamieta...
    Moge byc jednak sarkastyczny i powiedziec: wszak w UK przelew idzie 3 dni a
    w polsce pare godzin to ktory bank jest nowoczesniejszy?:)))

    > Gdyby nie UE to w polsce nadal przenoszenie numeru u operatora bylo by
    > niemozliwe, tak samo ceny nadal byly by kosmiczne. To nie infrastruktura
    > ale ludzie Was w Polsce kroja.

    "Was"? A Ty już nie Polak?
    Was w Polsce - bnie napisalem Polakow ale WAS w Polsce!
    Sa w Polsce tez inne nacje.

    > A co do ifrastruktury - Polska byla wybrana do tesow e-bankowosci w 1996
    > roku.

    Dowody, dokumenty? :)

    Prasowka zadowli?

    > Dlatego Polska w tej dfziedzinie przoduje, w UK e-bankowosc to lata 2003+,
    > kiedy juz kilka systemow ebankingu zostalo przetestowanych miedzy innymi w
    > Polsce. Rozumiesz teraz? Testy na was robia i jeszcze za to placicie:)))

    Testy mogli robić, bo w PL bankowość nie miała starych beznajdzienych
    przyzwyczajeń (typu czeki). Ja jestem z tego zadowolony, że mam
    bankowość na bardzo wysokim poziomie. Wyższym niż w UK :)
    A w innym miejscu piszesz, ze w Polsce bankowosc miala za malo czsu by byc
    tak rozwinieta jak w UK...
    OK, ale za to placisz! Ja nie wiem czy masz na wyzszym poziomie - smiem miec
    watpliwosc.

    > A w UK to nie "golą" podatkami, składkami, na każdym kroku? chciałem
    > przypomnieć, że cała Europa jest do bólu socjalistyczna, nie tylko Polska.
    >
    > VAT obecnie w UK wynosi 15%
    > Jest 5 progow podatkowych od ) do 50%

    Policz łączne obciążenia. Z ubezpieczeniem społecznym, akcyzą w paliwie,
    podatkami drogowymi (bo to wszystko wpływa na koszty towarów! transport
    to nie tylko Twoja dupcia w samochodzie) i wiele innych.
    Ale o co konkretnie biega?\
    Tu nie ma podatku w paliwie. Jest podatek drogowy, kazdy pojazd musi miec
    jesli chce wyjechac na droge publiczna - i mala dygresja, place dos drogo bo
    ponad 170 funtow na rok takiego podatku, ale np. teraz jest ok 0st i spadl
    snieg przez 10 minut. Pisakarki sypia na drogach ktore w Polsce okreslane sa
    mianem lokalne niesklasyfikowane... tu kazda droga jest posypana! Autosrtady
    darmowe -autostrady nie dwupasmowe drogi:))
    90% autostrad w UK to 3 pasy w jednym kierunku. Jazda przepisowa (pi razy
    dzwi przepisowa) z Londynu do Manchester (ok 250 mil jakies 400km) zajmuje
    przy lekkim trafiku ok 3 godziny jazdy:)) A mozna szybciej:)))
    Widac na co idzie podatek drogowy (road tax)
    Koszt towarow - naprawde sadzisz, ze w UK jest duzo drozej?
    Sprawdz sam, sa sklepy online w UK, porownaj ceny... (tesko.co.uk,
    asda.co.uk itp)
    Paliwo: tankowalem dzis za U95 1.059 funta za litr. czyli ponizej 5 zl za
    litr, czy w Polsce jest duzo taniej?
    A nanizsza krajowa pensja to 5.91 (lub okolice) za godzine brutto.
    Mimo to pozwolilo im obnizyc podatek VAT z 17,5% do 15% (niestety od
    stycznia 2010 wraca 17,5%, ale z mozliwoscia jego dalszego zawieszenia)

    > No widzisz, a ja patrzę, bo skoro już zanoszę pieniądze do "bankowości
    > darmowej", to chciałbym z nich móc korzystać swobodnie na całym świecie.
    > I polska "bankowość" mi to całkiem bezpłatnie umożliwia. :) A gdzie jest
    > Twoja "bankowość" w UK? :D
    >

    > Jest w UK! Zrozum policz ile ludzie - ba ile razy ty skorzystasz z
    > darmowego bankomatu za granica - ile razy?

    Dużo razy. W 2009 roku skorzystałem z bankomatów zagranicznych WIĘCEJ
    razy niż w polskich. I to dużo więcej razy :)
    Ty - a ile jest takich jak Ty - 1%?

    > A ile ludzi nigdy nie skorzysta a za to placi?

    A co mnie to obchodzi? Ja nie płacę a mam możliwość, dociera to do
    Ciebie? JA NIE PŁACĘ. ANI GROSZA. BEZWARUNKOWO. I każdy, tak jak ja,
    mógłby, gdyby mu się chciało zmienić bank. I tyle.

    Jest możliwość to z niej korzystam. Wstyd, że w UK takiej możliwości nie ma.

    Ale do tego potrzeba ci kiku kont...

    > Moze lepiej miec wybor?

    No właśnie, może lepiej mieć wybór.

    > Ja korzystam wiele razy, każdego roku. Oszczędzam na bezpieczeństwie i
    > wygodzie (nie muszę szacować ile należy wymienić waluty, skoro pobieram
    > sobie na bieżąco z bankomatów lub płacę bezgotówkowo).
    >
    > Ja tam wole gotowke.Pomijam juz inne sprawy, bo nie chce mi sie wglebiac w
    > banking jak to jest z kartami angielskimi za granica, gdyz wole tam
    > obracac gotowka. Bezpieczniej.

    Bezpieczniej gótówką niż kartą? Raczysz żartować...

    W niektorych sytuacjach tak! Za granica zdecywoanie wole gotowke!
    Wydaje to co mam w kieszeni bez obaw, ze ktos, jakims sposobem zeskjanowal
    karte czy spisal...
    I jakos mnie jeszcze nie okradziono, czy ciebie okradziono z karty? Krtos
    ukradl ci za granica karte? Ile razy?
    I jaki masz podklad, ze jak bys mial gotowke to by ci ukradli?

    > Zwiedzilem cala europe i nigdy mi pen nie zginol..

    Grauluję ostrożności, mnie też nie zginął. Wiele rzeczy się da zrobić,
    co nie zmienia faktu, że z kartami jest bezpieczniej niż w gotówką "w
    całości"... ba, wiele osób zwiedizło całą Europę bez grosza przy duszy i
    też się dało :) Jak widać bankowość w UK uczy survivalu zagranicznego,
    bo z bankomatów się nie korzysta ;)

    Hehehe to byla za czasow kiedy w Polsce karta debetowa nie byla nawet w
    slownikach:)))
    A o e-koncie pisaly czaspoisma komputerowe:)) Byly to czasy kiedy w polsce
    glownie banking opieral sie o czeki - o czym nawet nie wiesz, ze byly;)) i
    realizowalo sie je np. za darmo na poczcie:)
    To byly czasy kiedy bankomat byl glownie w miastach o co najmniej 50 tys
    mieszkancow:))

    > Można też zrobić darmowe z bankomatami za granicą. Ja z takiego akurat
    > korzystam. Mam wszystkie bankomaty za granicą za darmo + nie płacę NIC
    > za konto i kartę. Pokaż mi taką ofertę w UK, to się może zgodzę, że
    > "bankowość" w UK dorównuje nieco "bankowości" w PL. :)
    >
    > Jak wyzej.

    Co jak wyżej? Pokaż bank w UK (jeden), który nie pobiera żadnej prowizji
    za wypłaty z bankomatów zagranicznych. I jednocześnie jest darmowy. Bo w
    Polsce taki bank jest.

    Nie znam takiego, nie potrzbuje, ja caly czas pytam o ten jeden bank w
    Polsce gdzie moge zalozyc konto i miec np. stan zero przez 10 miesiecy a
    potem wplacic tam np. 500zl i wyplacic by znow przez 12 miesiecy tam nie
    miec nic - czy jest taki bank ktory to mi zaoferuje?

  • 96. Data: 2009-12-19 20:37:45
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "pmlb" news:vwaXm.65904$%q6.6402@newsfe08.ams2

> [...]
    > potem wplacic tam np. 500zl i wyplacic by znow przez 12 miesiecy tam nie
    > miec nic - czy jest taki bank ktory to mi zaoferuje?

    Jest i dodam, że ten bank jest baaaardzo popularny w Polsce, ale jak nie
    umiesz "światowcu" z Victoria Station, z google'a korzystać to twój problem.
    ;)

  • 97. Data: 2009-12-19 20:39:34
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "pmlb" news:vwaXm.65904$%q6.6402@newsfe08.ams2

    [wyciąłem bełkot]

    I jeszcze jedno - nauczyć się poprawnie cytować albo przestań zaśmieć usenet
    swoją "twórczością" bo twoje posty są dalekie od ładu i składu (pomijam
    tutaj kwestie treści bo ta jest kompletnie pozbawiona jakiekolwiek logiki, o
    czym mogliśmy się przekonać na przestrzeni ostatnich dwóch dni).

  • 98. Data: 2009-12-19 20:39:40
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message

    > naprawdę interesujący wątek...chciałbym tylko dodać, że pomiędzy bankami w
    > UK nie trzeba przesyłać darmowych czeków, można wykonać "electronic fund
    > transfer" (taki przelew jaki oferuje większość rodzimych banków za 0 zł),
    > przykładowo w Barclays kosztuje on 20 GBP (przelew wewn.) lub 30 GBP (do
    > innego banku), NatWest po odpowiednio 23 i 21 GBP...poza tym oczywiście
    > wszystko jest gratis ;-)

    A mozesz blizej do czego to sluzy? Bo serio pierwsze sie z tym spotykam!
    Ja za przelewy wewnetrzne jak i zewnetrzne nie place wiec komnplewtnie nie
    wiem o jakich przelwewach piszesz? Moze cos nie zrozumiales?
    Jakis link? Poczytam top moze wyjasnie o co biega z tymi 20-30 funtami za
    przelew....

    > proponuje obejrzec kilka toip tamtejszych bankow, naprawde mozna sie
    > zdziwic co i ile kosztuje np. wystawienie czeku bez pokrycia, niemoznosc
    > realizacji PZ itp...
    > wolę już płacić nasze odsetki niż ww. prowizje jakie naliczają tamtejsze
    > banki!

    W Polsce banki nie stosuja kar?
    Poza tym co to znaczy wystawienie czeku bez pokrycia? W normalnej
    nomenklaturze to zlodziejstwo!
    Czy za zlodziejstwo sie nie karze? Rozumiem, ze w Polsce mozna obracac
    kartami nie majac pokrycia i nic ci za to nie grozi - tak?

    > platnosci kartami w walutach innych niz GBP obarczone są kilkuprocentowymi
    > prowizjami, znajoma zaplacila karta z UK we Francji, wyszlo, ze 1 GBP = 1
    > EUR, przy tym przeliczniki stosowane przez polski Citi to naprawde pryszcz

    Wyszlo to szydlo jak bys chco troche byl obeznany z tematem walut i
    bankowosci to wiedzial bys, ze np dzis 1 GBP to ok 1.12 EURO! Wiesz,
    naprawde, funt w stosunku do eura nie zatrzymal sie lata temu... funt suzo
    stracil do euro tak jak dolar, bo funt, o czym moze nie wiesz, jest bardzo
    mocna zwiazany z dolarem. Jak dolar leci to i funt leci o odwrotnie.
    Naturalnie jest tez roznica miedzy dolarem a funtem i dolar tez stracil do
    funta, jednak nadal pozostaja ze soba te waluty powiazane bardzo blisko.

    > bankowosc w UK jest zwyczajnie inna niz nasza i tyle

    Normalna bym powiedzial a nie zlodziejska.

  • 99. Data: 2009-12-19 20:45:01
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Valdi" <V...@v...pl> wrote in message
    > "RobertS" news:hgiegq$2ot8$1@opal.icpnet.pl

    > I śmiem twierdzić, że nawet bardziej toporna od naszej. Dobrze pamiętam
    > jak
    > kilka lat temu chciałem założyć konto w Ulster Banku - w okienku
    > usłyszałem,
    > że niezbędne do otwierania konta jest list od pracodawcy... :O
    > Z tego co wiem od znajomych przebywających w Irlandii Północnej (Belfast)
    > tej kwestii, przynajmniej w Ulster Banku się nic nie zmieniło :) I to jest
    > właśnie ta wspaniała bankowość.

    W Polsce anglik otworzy konto na gebe? Czy na prawo jazdy plastikowe?
    Jakie dokumenty potrzebujesz by otworzyc konto w Polskim banku? Napisz!
    W UK nie potrzebujesz listu od pracodawcy - ach ten jezyk:)) Ktory z was
    mowil? Kto sie odwazyl rozmawiac przy okienku? :)))
    Masz miec dwa lub jeden dokument ze zdjeciem potwierdzajcy tozsamosc (zalezy
    od banku, jeden wymaga dwoch jeden jednego dokumentu jak: paszport, prawo
    jazdy) oraz dokument potwierdzajcy adres zamieszkania: rachunek oplacony za
    linie telefoniczna stacjonarna, council tax, jakikolwek rachunek za prad,
    gaz, wode byle na nazwisko w dokumencie ze zdjeciem i oplacony! To wazne.
    Takie dokumenty wymagaja w Banku w UK do zalozenia konta.
    Jesli ktos nie ma np. rachunku czy mowiac ogolnie nie ma potwierdzenia
    adresu, bank prosi o inny dokument np. list od pracodawcy, gdzie pracodawca
    przyznaje, ze dany gosc mieszka tu i tam. Moze byc to list np. od
    prawnika... itp.
    Po prostu musisz miec tak zwany po angliesku "proof of address".
    Teraz zadzwon do kolegi i mu wytlumacz.

  • 100. Data: 2009-12-19 20:53:26
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > tak, mają tego rodzaju wymagania, a u nas jak chcesz konto to je otwierasz
    > i nikt o nic nie zapyta

    Tak na gebe? Ide i mowie prosze otworzyc konto i juz mi otwieraja, bez
    zadnego dokumentu?:)))
    SUPER!!!!

    > poza tym dlaczego w krajach anglosaskich tak popularne są serwisy z
    > rodzaju PayPal lub MB? ano właśnie dlatego, że banki albo nie świadczą

    Popularne:)))? hehehe raczej wymuszone, do popularnosci to im tak daleko jak
    Polsce do cywilizacji:)))
    Ebay wymusil na uzytkownikach chcacych sprzedawc zalozenie i weryfikacje
    kont na paypal.
    Byl szum wokol tego poltorej roku temu. Dzis nic nie sprzedasz na ebay bez
    konta paypal poniewaz paypal jest wspolwlascicelem eaby... A nie populanry
    bo banki do dupy...
    Przed paypalem wszystko szlo elegancko i mozna bylo baranie placic kartami
    debetowymi czy kredytowymi... nie tylko przelewy, to w poslce masz tylko
    przelew , bo jak mniewam bank kroi prowizje za platnosc karta.
    W Uk na ebay nikt nie ponosil zadnych kosztow placac czy kupujac karta
    debetowa (inaczej bylo z KK) za pay pal placi sprzedaca. I to ma byc
    popularne!? Znow cos niedoczytales lub sam sobie stworzyles teroie...
    Co mnie nie dziwi, bo slyszalem lepsze:))) o ubezpieczeniach samochodow.

    > usług przelewów (wire transfer) albo są one drogie...nawet tam (UK, USA)
    > zaczęło ludziom zależeć na tym aby przelew pieniędzy był jak najszybszy,
    > wysłanie czeku pocztą nie jest bynajmniej rozwiązaniem szybkim
    > (beneficjent musi go jeszcze zrealizować)

    Jak wyzej pisalem, placilo sie baranie karta debetowa - wiesz co to? Zanim w
    polsce pojawily sie karty debetowe w UK juz paypal opanowal ebay'a.

    > a PP i MB darmowe nie są - płaci się za przyjęcie przelewu, a u nas full
    > wypa, klient X wysyła kasę klientowi Y i nie dość, że może ona zostać
    > zaksięgowana na koncie jeszcze tego samego dnia to operacja będzie
    > bezpłatna ;-D

    Za co sie placi? Co to PP czy MB? Mozesz jasniej?
    Znaczy, ze w Polsce za paypal sprzedawca nie placi i kupujacy tez nie? Za
    przelewy w polsce sie nie placi?

    > szanujmy to co mamy, bo nasza bankowość jest naprawdę na przyzwoitym
    > poziomie

    Aha, i zwlaszcza jak jest platna:)) placisz za to co ja mam za darmno:)