  • 1. Data: 2009-12-17 01:12:17
    Temat: Zamykanie Lukas e-Konto PRO
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    Lukas ostatnimi czasy jakoś tak przysiadł z ofertą. W procentach odstaje na
    rynku już na prawdę ostro - konto oszczędzam nawet z wariancie promocyjnym
    5.10% nadal jest z kapitalizacją kwartalną i z belką, konto podstawowe 0%, a
    żeby mieć zwolnienie z opłat, trzeba trochę kasy na dość słabych warunkach
    trzymać. Pomimo, że jakoś tak polubiłem to konto, to chyba czas na
    odtrąbienie odwrotu.
    I tu mam pytanie do praktyków, którzy już kończyli współpracę z Lukasem. W
    regulaminie jest napisane, że rozwiązanie umowy następuje z miesięcznym
    okresem wypowiedzenia, ale już w momencie złożenia wypowiedzenia zabierają
    token.
    Jak wygląda kwestia zwolnienia z kosztów prowadzenia rachunku po złożeniu
    wypowiedzenia? Opłata zostanie pobrana w okresie wypowiedzenia i trzeba
    zostawić saldo umożliwiające jej pobranie, czy pobieranie wszelkich opłat
    jest w okresie wypowiedzenia wstrzymane? Karty nie mam, więc w zasadzie
    moglibyśmy zakończyć współpracę bez zbędnych ceregieli, od ręki. Na
    infolinii konsultantka nie była pewna jak to wygląda, więc zanim zacznę
    testować wersje wydarzeń w oddziale, wolę zapytać czy nie ma jakiejś miny
    którą warto ominąć, żeby się ładnie pożegnać i bez zbędnych stresów.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 2. Data: 2009-12-17 07:04:09
    Temat: Re: Zamykanie Lukas e-Konto PRO
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 17 Gru, 02:12, "Tomasz Opalski" <o...@g...pl> wrote:
> [...]
    > żeby mieć zwolnienie z opłat, trzeba trochę kasy na dość słabych warunkach
    > trzymać. Pomimo, że jakoś tak polubiłem to konto, to chyba czas na

    Mam ten sam dylemat. Na razie wsadziłem na rachunek oszczędzam 5 tys.
    i patrzę czy będą pobierać opłatę za token. Jak nie to jeszcze nie
    jest tak źle, awaryjnie można trzymać. Natomiast rezygnując, to pewnie
    tak jak w każdym marmurku zabiorą Ci token i dostęp do ebanku, więc w
    praktyce dostęp do konta, więc i opłaty ciężko by im było pobierać.
    Przynajmniej nie znam banku, który tak robi, w EuroBanku nawet obsługa
    kazała mi wcześniej oczyścić konta do zera przed zamknięciem. A na
    grupie czytałem też, że komuś udało się w Lukasie uzyskać w oddziale
    zamknięcie od ręki, więc to pewnie zależy gdzie się pójdzie.

  • 3. Data: 2009-12-17 07:46:57
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > Na infolinii konsultantka nie była pewna jak to wygląda, więc zanim zacznę
    > testować wersje wydarzeń w oddziale, wolę zapytać czy nie ma jakiejś miny
    > którą warto ominąć, żeby się ładnie pożegnać i bez zbędnych stresów.

    Kilka lat temu utknąłem w trakcie zamykania konta. Problemem było to, że
    miałem nie skasowane zrealizowane już dawno temu jednorazowe zlecenia stałe.
    Nie zdziwiłbym sie gdyby chodziło o zlecenia cykliczne, ale jednorazowe..
    Bez tego nie dało się dokończyć zamykania konta. Nie mogłem już tego zrobić
    sam bo już zostałem pozbawiony dostępu przez internet i telefon, a za
    zamknięcie w oddziale była spora opłata za każde pojedyncze zlecenie..
    Dobrze że ktoś w centrali był na tyle miły że zrobił to odgórnie i za darmo,
    bo zostałbym na wieki w tej patowej sytuacji.. Lubiłem ten bank, ale po tej
    sytuacji omijam go dużym łukiem.

  • 4. Data: 2009-12-17 08:49:54
    Od: "Darek" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ja zalozylem takie konto na poczatku tego roku, bo Lukas mial wtedy jeszcze
    dosc atrakcyjny procent na lokatach. Dosc szybko sytuacja sie zmienila, wiec
    konto jakies pol roku temu zamknalem. Wszystko zalatwilem od reki, przy czym
    nie mialem karty a jedynie token. Zaskoczyla mnie jednak liczba dokumentow
    (okolo 10), ktore musialem przy zamknieciu podpisac.

  • 5. Data: 2009-12-17 09:02:54
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

> [...]
    > okresem wypowiedzenia, ale już w momencie złożenia wypowiedzenia zabierają

    Wiesz, co ja bym zrobił (i pewnie zrobię kiedyś, jak przyjdzie czas na
    rozstanie z LB)? Wysłałbym wypowiedzenie umowy listem poleconym, a w
    wolnej chwili (ale bliżej końca miesięcznego terminu wypowiedzenia niż
    początku) oddałbym karty i token.
    Nie ma przecież żadnych konsekwencji nieoddania ich od razu (poza
    ewentualną opłatą za używanie).

> [...]
    > zostawić saldo umożliwiające jej pobranie, czy pobieranie wszelkich opłat
    > jest w okresie wypowiedzenia wstrzymane? Karty nie mam, więc w zasadzie

    wydaje mi się, że prawo do pobrania opłaty za prowadzenie mają, więc
    przygotowałbym się na to.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2009-12-17 12:26:26
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tomek z Wawy <t...@t...pl> napisał(a):

    > Mam ten sam dylemat. Na razie wsadziłem na rachunek oszczędzam 5 tys.
    > i patrzę czy będą pobierać opłatę za token. Jak nie to jeszcze =
    > nie jest tak źle, awaryjnie można trzymać.

    Ja już straciłem cierpliwość w oczekiwaniu na poprawę. Przez ostatni rok w
    ofercie nic ciekawego się nie działo, wiec uznałem, że czas to ocenić.
    Jeszcze ta zmiana interfejsu którą wdrożyli ostatnio - niby jest OK, ale nie
    wprowadzili ani jednej zmiany funkcjonalnej, tylko pokolorowali inaczej i to
    na IMHO tak że jest estetycznie, ale przy wykorzystaniu chyba mniej
    czytelne.
    Przez chwile o takiej opcji jak teraz testujesz też pomyślałem, ale jak nie
    ma regularnych wpływów na konto to powinni pobrać opłatę z prowadzenie
    konta, opłatę za token za brak operacji, plus dodatkowo spadnie
    oprocentowanie Rachunku Oszczędzam do poziomu standardowego, a wtedy to już
    kompletna mizeria będzie.

  • 7. Data: 2009-12-17 12:30:17
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    AS <N...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > darmo, bo zostałbym na wieki w tej patowej sytuacji.. Lubiłem ten bank,
    > ale po tej sytuacji omijam go dużym łukiem.

    Kurczę, to jest coś co mnie do tej pory powstrzymywało przed zmianą -
    konieczność przerzucenia wszystkich zdefiniowanych odbiorców, zleceń stałych
    i płatności z data przyszłą.

  • 8. Data: 2009-12-17 12:32:35
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Darek <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > od reki, przy czym nie mialem karty a jedynie token. Zaskoczyla mnie
    > jednak liczba dokumentow (okolo 10), ktore musialem przy zamknieciu

    Ja mam podobny zestaw - token, bez karty - wiec jest szansa, że tez mi się
    uda pójść tą drogą. Dzięki za info.

  • 9. Data: 2009-12-17 12:36:24
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> napisał(a):

    > wydaje mi się, że prawo do pobrania opłaty za prowadzenie mają, więc
    > przygotowałbym się na to.

    Z jednej strony można założyc, że jest tak jak piszesz, tym bardziej że w
    regulaminie nie jest wprost powiedziane, że od momentu złożenia
    wypowiedzenia opłata nie jest pobierana. Tyle tylko że Lukas od razu zabiera
    token i kartę, więc za co miała by ta opłata być? Przecież w takiej sytuacji
    klient nie ma możliwości korzystania z konta i usługa już de facto nie jest
    przez bank wykonywana.

  • 10. Data: 2009-12-17 13:13:19
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 17 Gru, 13:26, "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > konta, opłatę za token za brak operacji,  plus dodatkowo spadnie
    > oprocentowanie Rachunku Oszczędzam do poziomu standardowego, a wtedy to już

    Doczytaj ich taryfę. Przy wpływach 7 zł, bez wpływów 11 zł, przy 5000
    zł oszczędności opłata 0 zł.

    Póki co za token nie pobierają, ale może dlatego, że kilka razy w
    miesiącu z jego użyciem się loguję sprawdzić czy pobrali opłatę?

    Na oszczędzam mizeria 3,5%, ale mam całkiem darmowe konto do przelewów
    "w razie wojny".