  • 81. Data: 2009-12-19 17:19:27
    Temat: Re: wybor konta osobistego
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:hgit5q$5lq$2@news.interia.pl...

    > Przekręciłem do starej wyjadaczki z wysp i... i wychodzi na to, że nic się
    > nie zmieniło od mojego pobytu - bez listu w większości przypadków nie
    > idzie
    > przepchnąć otwarcia konta. Jedyny wyjątek gdzie nie była proszona o ww.
    > pierdoły (bo jak to inaczej nazwać) był Nationwide.

    Troche ponad 10 lat temu tez musialem przyniesc zaswiadczenie od pracodawcy
    aby otworzyc konto w KB. Co smieszne KB zadzwonil do pracodawcy aby
    potwierdzic czy faktycznie pracuje :). Wtedy tez w PL przelewy szly 3 dni
    tzw. SYBIRem :). Moze za jakies 10 lat, jak zrezygnuja z czekow, bankowosc w
    UK bedzie taka jak u nas teraz...

    MK

  • 82. Data: 2009-12-19 17:30:51
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 19 Dec 2009 17:12:20 +0100, Valdi napisał(a):

    > Wszystko cacy, tylko co się do jasnej ciasnej dzieje z tymi kartami
    > Polbanku, że nie działają tam gdzie inne karty przechodzą...? :/

    Moje na razie przechodzą (Czechy, Słowacja, Hiszpania). Niestety muszę się
    zgodzić z tym, że ich infolia jest mało pomocna i ciężko się dodzwonić
    (aczkolwiek ostatnimi czasy jakby łatwiej).

    --
    Kojer

  • 83. Data: 2009-12-19 17:56:58
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MK" news:hgj1v6$9o3$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > tzw. SYBIRem :). Moze za jakies 10 lat, jak zrezygnuja z czekow, bankowosc

    Jak widzisz do teraz się tam nic a nic nie zmieniło :)

  • 84. Data: 2009-12-19 17:58:30
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Robert Kois" news:1ajxs1x8z2uf2$.dlg@kojer.kojer

    > Moje na razie przechodzą (Czechy, Słowacja, Hiszpania). Niestety muszę się
    > zgodzić z tym, że ich infolia jest mało pomocna i ciężko się dodzwonić
    > (aczkolwiek ostatnimi czasy jakby łatwiej).

    To może te karty losowo są skażone jakąś "skazą nie akceptacji" ;) Podobne
    problemy jakiś czas temu miały pewne plastiki wydawane przez mBank...

  • 85. Data: 2009-12-19 18:36:36
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    c.googlegroups.com...
    On 19 Gru, 07:04, Pete <n...@n...com> wrote:
> [...]
    m.googlegroups.com...

    > Uzasadnienie masz poniżej.

    To mnie rozwala u tego trolla :)
    -----------------------------------

    Trolujesz. Kolego! Masz rtak nikle pojecie o bankowisci, ze naprawde sprawdz
    i poczytaj najpierw a potem pisz bo wierz mi, twoja znajomosc bankingu
    jest na poziomie studenta ktury wlasnie dostal pierwsza karte debetowa...
    Jesli ty porownujesz czeki do przelewu... Chlopie! Naprawde! Poducz sie
    troche!
    Nie kompromituj sie, bo byc moze wlasnie dlatego banki w Polsce tak kroja,
    ze sa tacy ignoranci jak ty.
    I popraw sopbie czytnik bo nie idzie cie cytowac. (mam ci napisac jak to
    zrobic?)

    Bredzi nam o cudownosci bankowosci w
    UK czego dowodem ma byc fakt, ze zamiast zrobic przelew za free nie
    ruszajac sie z domu, ktory dojdzie do odbiorcy tego samego dnia moge
    zlapac ksiazeczke czekowa, wyplenic blenkiecik, zapakowac w kopertke,
    zaadresowac, pojsc na poczte, kupic znaczek [bo rozumiem, ze znaczki w
    UK nie sa za free], wrzucic liscik do skrzynki i dojdzie to do
    odbiorcy np. w 2 dni. Faktycznie jak to czytam czuje sie jakbym zyl w
    trzecim swiecie i zamiast naszych kont za 0zl [przy jakis warunkach]
    czy nawet 5 zl pragne miec bezwarunkowe bezplatnego konto takie jak w
    UK tylko po to zeby zrezygnowac z blyskawicznych elektronicznych
    transferow srodkow miedzy rachunkami bankowymi na rzecz wypisywania i
    wysylania poczta czekow.

    Po pierwsze przelew to nie to samo co czek! Czlkowieku o czym ty bredzisz?
    Ile ty masz lat? 15?
    Ty nawet nie masz pojecia co to jest czek.

    Tak jest to warte tego co ew. zaoszczedzilbym na koncie.

    ps. I nie mozna zapomnicac o takim fakcie, ze trudno trzecioswiatowy
    przelew elektroniczny, nie to co czek w UK ;)

    Nie zapominaj tez, ze ten trzeci siwat bankowosi w UK jest 100% darmowy -
    nie ponosze za to najmniejszego kosztu, Ty za super nowoczesny banking
    bulisz i to slono! Jesli nie wiedzisz roznicy to przykro mi, ale jak moge z
    kims dyskutowac dla kogo jak mowie, ze 2+2 to 4 mowi, ze lepiej 5 bo
    nowowczesniej,...

  • 86. Data: 2009-12-19 18:38:43
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Valdi" <V...@v...pl> wrote in message
    > "pmlb" news:zRTWm.82337$QH6.4648@newsfe28.ams2

    > czeki -
    >
    > Ale pierd...! Kiedy kilka lat temu siedziałem w UK sam nie raz i nie dwa
    > byłem świadkiem jak wpółlokator płacił kartą w szkole, za różne szeroko
    > rozumiane dodatki związane z edukacją swojej pociechy na wyspach.

    Widac cos zle zobaczyles...Napisz co to byla za szkola.

    > bo
    >
    > Jest przykro by ty jesteś tego idealnym przykładem takiego polskiego
    > płytkiego Antka emigranta. Przez takich jak Ty czasami aż wstyd po polsku
    > rozmawiać w sklepie za granicą. Na całe szczęście, z językiem angielskim
    > nie
    > mam problemów :)

    Chyba jednak tak... inaczej bys wiedzial o bankowoisci w UK troche wiecej...
    A tak jedynie pokazujesz, ze ty nal;ezysz do plolaczkow ktorzy przyjechali
    na zmywaczek i po paru tygodniach niewytrzymali i szybko wrocili do mamusi -
    tak?
    Mozesz sie przyznac, wszak nik smiac sie nie bedzie. (ps. braklo jezyka?)

  • 87. Data: 2009-12-19 18:43:47
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Marcin Mokrzycki" <m...@p...pl> wrote in message

    > A czy dopuszczasz taką możliwość, że taka sytuacja praktycznie nie
    > występuje poza UK? W takim razie chyba należałoby uznać, że tylko na
    > Wyspach jest cywilizowana bankowość.

    Z tego co mowia znajomi podobnie jest w USA (podobnie nie oznacza
    identycznie i sa roznice)
    oraz w niemczech i we francji.
    W tych krajach rachunki typu ROR sa darmowe bez zadnego warunku. Ale na 100%
    peny nie jestem, bo nie zakladalem nigdy konta we francji czy w USA. W UK sa
    na 100% darmowe!

    > Czyli poprzednio mijałeś się z prawdą, że z każdego bankomatu w UK można
    > wypłacać za darmo? :-(

    Do kazdego bankomatu nalezacego do banku. Nie niemijalem sie z prawda.
    Bankomatow prywatnych w porownaniu z bankomatami bankowymi to ledwo jakis
    odsetek i raczej nie bierze sie tego pod uwage (chocby z racji tak zwanej
    uslugi cache back w sklepie, gdzie mozesz poprosic do 50 funtow gotowki -
    jak z bankoamtu - tez darmowe).
    To tak jak by napisac, ze w polsce sa same barany bo kilku jest szczesliwych
    ze ich bank kroi... czy to bedzie zgodne z prawda? Nie, bo takich baranow
    nie ma duzo.

  • 88. Data: 2009-12-19 18:44:18
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> wrote in message

    > Moze ma konto w polskim banku, ktory oferuje mu taka mozliwosc (wyjmowania
    > gotowki z kazdego bankomatu w UK za darmo)?

    Jest taki?

  • 89. Data: 2009-12-19 18:48:11
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "pmlb" news:U29Xm.46910$3d1.15330@newsfe12.ams2

> [...]
    > jest na poziomie studenta ktury wlasnie dostal pierwsza karte debetowa...
    > Jesli ty porownujesz czeki do przelewu... Chlopie! Naprawde! Poducz sie

    Twoja znajomość ortografii (o znajomości bankowości to już nawet nie warto
    wspominać) jest na tak nikłym poziomie, że nawet dzieci w zerówce biją cię
    na głowę poziomem swojej wiedzy z zakresu poprawnej polszczyzny.
    A ha, że by na świętego się nie kreować - też nie jestem pod względem
    poprawnej polszczyzny alfą i omegą bądź jak kto woli chodzącym słownikiem
    ortograficznym (IMHO powinnieneś go sobie kupić za pierwsze zarobione funty
    w UK, albo poproś mamę aby ci go podesłała na Victoria Station), ale
    problemu z włączeniem korekty błędów w swoim programie pocztowym nie miałem
    problemu.

    > Ty nawet nie masz pojecia co to jest czek.

    A mógł byś nas oswiecić i powiedzieć co to jest czek? :)

> [...]
    > bulisz i to slono! Jesli nie wiedzisz roznicy to przykro mi, ale jak moge
    > kims dyskutowac dla kogo jak mowie, ze 2+2 to 4 mowi, ze lepiej 5 bo

    Czy ten twój nowoczesny "banking", który jak piszesz jest w 100% darmowy
    oferuje za free transfer gotówki na polskie konto walutowe?
    Nie, nie nie wysilaj się. Ja znam odpowiedź na to pytanie. :P

  • 90. Data: 2009-12-19 18:54:26
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "pmlb" news:U49Xm.46911$3d1.26715@newsfe12.ams2

    > Widac cos zle zobaczyles...Napisz co to byla za szkola.

    Podstawowa tzw. primary school :) Wiesz o czym mówię? ;)

> [...]
    > tak?
    > Mozesz sie przyznac, wszak nik smiac sie nie bedzie. (ps. braklo jezyka?)

    Jak byś czytał grupę to byś wiedział, że w UK siedziałem kilka lat (i był
    nawet zmywak przez 6 miesięcy - nie wstydzę się tego) zanim takie doktorki
    jak ty z Polski przyjechały po wejściu do eurosojuza :)
    A potem zmieniłem miejsce pracy i zamieszkania na bardziej cywilizowany kraj
    pod względem pogody, kuchni, alkoholi i ogólnie rzecz biorąc kultury :)