  • 191. Data: 2009-12-20 11:33:22
    Temat: Re: wybor konta osobistego
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:0e227745-da24-4995-9c69-cbe6ec390944@s3
    1g2000yqs.googlegroups.com...

    > I bardzo źle...Ja osobiście żałuję, że w Polsce elektronika w
    > bankowości wyparła czeki. W wielu zyciowych sytuacjach, zwłaszcza w
    > obrocie gospodarczym, jest to instrument wręcz niezastąpiony.

    Jest doskonale zastępowalny przez weksel. Zakładając dobre zamiary wystawcy
    naturalnie. Chyba że czegoś nie zauważam.

  • 192. Data: 2009-12-20 11:34:39
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-12-20 01:53, pmlb wrote:

    > "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message

    > A kto ci powiedzial, ze musisz dokumnetowac dochod w UK?
    > Jest pytanie czy masz dochod, jak wyzej wyjasnilem tylko wluczenga nie
    > ma dochodu!
    > Bo za cos placisz za dom - jak nie ty to mamam za ciebie, to juz jest
    > dochod!
    > Jestes na zasilku tez jest dochod.
    > Nikt ci nie kaze tego weryfikowac tylko odpowiedziec na pytanie,
    > Jesu w Polsce traz ludzie tak logicznie mysla? To chyba nie dziwne, ze
    > Kaczor Donald (disneyland) rzadziw w polsce:)))

    Czy jeżeli mam oszczędności w skarpecie, z których żyję, to czy mam
    dochód? Wręcz przeciwnie - stratę z powodu inflacji. Wg twojego toku
    rozumowania jestem WŁÓCZĘGĄ! Jeżeli zadeklaruję posiadanie dochodu, aby
    otworzyć konto będę PRZESTĘPCĄ! Nie wiem, dlaczego stosujesz tak
    wybiórczy sposób widzenia. Człowiek bez dochodu - włóczęga. Wystawienie
    czeku bez pokrycia to przestępstwo, a kłamstwo w oświadczeniu już nie?

  • 193. Data: 2009-12-20 11:35:28
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-12-19 22:33, Valdi wrote:
    > "Tomasz Chmielewski" news:7p4ut7F3rv86hU1@mid.uni-berlin.de

    > On pisze poważnie... zdziwiony? :)
    > No ale Polska i tak jest w czarnej d... pod względem bankowych procedur :)

    http://www.personal.barclays.co.uk/BRC1/jsp/brccontr
    ol?site=pfs&task=popup1group&value=4834

  • 194. Data: 2009-12-20 11:56:31
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 20 Gru, 12:33, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > Jest doskonale zastępowalny przez weksel. Zakładając dobre zamiary wystawcy
    > naturalnie. Chyba że czegoś nie zauważam.

    Weksel jest instrumentem, nazwałbym to, kredytowym. Czek - płatniczym.
    Należność z czeku jest płatna natychmiast, z weksla - to juz zalezy od
    ustaleń. Można płacić wekslem, ale będzie się to równało zaciągnięciu
    zobowiązania u remitenta, czek natomiast takie zobowiązanie reguluje.
    Można wykupić weksel, płacąc czekiem. Pokryć czeku wekslem się nie da,
    ponieważ czek to bezwarunkowe przyrzeczenie zapłaty (a nie kredytu)
    kwoty na nim widniejącej.

  • 195. Data: 2009-12-20 12:02:47
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 20 Gru, 12:22, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > http://www.ft.com/cms/s/0/7ed09198-eaac-11de-a9f5-00
    144feab49a.html

    > CHEQUES will be phased out by October 31, 2018, it was announced
    > yesterday.

    Gruby błąd. Nikt na tym nie zyska oprócz banków i tamtejszego
    Wielkiego Brata.

  • 196. Data: 2009-12-20 12:38:20
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "szczurwa" <s...@g...com> wrote in message
    h.googlegroups.com...
> [...]

    > yesterday.

    Gruby błąd. Nikt na tym nie zyska oprócz banków i tamtejszego

    Placenie czekiem to podstawa bankowosci!
    Czeki znikna tylko po to by jak piszesz, bank przja jeszcze wieksza kontrole
    nad zasobami ludzi.
    Niestety w Polsce tego nie wytlumaczysz, bo dla pewnej grupy mlodych
    bankowosc to: karta najlepiej kolorwa i przelew w 2 minuty. Poza te ramki
    mlode osoby w Polsce nie wychodza z bankowosci.

  • 197. Data: 2009-12-20 12:42:35
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Nie, jest zupelnie niejasne.
    >
    > Pracuje jako freelancer. Czasem mam dochod, a czasem wyjade na pol roku
    > na wakacje - i wtedy nie mam dochodu.
    >
    > Czyli jestem wloczega i konta nie zaloze - dziekuje.

    A wakacje masz za darmo?
    Sprawdz co to dochod - ok?
    Jesli nie wiesz co to jest dochod to co mozesz wiedziec o bankowiasi?
    Aha.. masz karte kolorowa:))) no to juz ekspert jestes:)))

  • 198. Data: 2009-12-20 12:46:22
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

> [...]
    > sposób widzenia. Człowiek bez dochodu - włóczęga. Wystawienie czeku bez
    > pokrycia to przestępstwo, a kłamstwo w oświadczeniu już nie?

    Oszczednosi w skarpecie nie znalazy sie z powodu magi. Musiales je wczesniej
    zarobic, otrzymac, znalesc... to jest dochod, skoro zyjesz, masz pieniadze
    na zycie bierzace, bez wzgledu z jakiego zlrordla to jest dochod - ponal?
    Osoba ktora calkowicice pozbawiona jest dochodu, zywi sie zbieraniem
    korzonkow i szczypawek nie ma domu, ubrania znajduje w smiecoiach nie ma
    dochodu, bo zyje z tego co znajdzie na ulicy - tak zyjesz?
    To skad masz na internet?
    Poczytaj co to jest dochod - zrozum (czy az tak niskie jest logiczne
    myslenie w polsce, czy naprawde mlodziez jest tak ciemna?) dochod to nie
    tylko pieniadze zarobione poprzez prace dla kogos na godziny! Potrafisz to
    zrozumiec?

  • 199. Data: 2009-12-20 12:47:57
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "rafal" <r...@n...none> wrote in message

    > Aha... żeby skorzystać z super systemu bankowości muszę przejść się
    > najpierw do dystrybutora energii czy gazu... LOL Otóż logiczne może to być
    > jedynie dla zakompleksionego Antka-emigrantka.
    > Jak widzisz jest to jakieś utrudnianie dostępu do usługi - tylko Ty
    > oczywiście żadnego negatywu nie zauważasz, taki jesteś zajebiście
    > obiektywny.

    Napisz mi co potrzebuje obcokrajowiec by zalozyc konto w Polsce :)))
    sprawdzimy gdzie procedury sa przyjazniejsze i prostrze!

  • 200. Data: 2009-12-20 12:50:12
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Tak.
    > Prad czy telefon nie przewiduja "dopisania nazwiska", bo tego nie
    > przewiduje ich system ("musi widniec ten, co oplaca usluge, i kropka").

    Durnys... cos wiecej mam napisac?./
    Pisze ci baranie (czy da sie inaczej nazwac? ze mozesz dopisac sie do
    rachunku to chyba wiem!
    Jesli chcesz by traktowac cie jak 5-cio latka to nie ma sprawy...
    Tak dziecinko masz racje... szczesliwy? nmie bedziesz juz plakac?

    > Musialbym np. wypowiedziec telefon i zalozyc nowy, z nowym numerem.
    > Podobnie z pradem - musialbym przed terminem wypowiedziec usluge (kara) i
    > zawrzec nowa.
    > No, ale wtedy zona mialaby problem z zalozeniem konta.

    Problem to zona ma z toba bo z mysleniem u ciebi ciezko jak koniowi opod
    gorke...
    Powiedz zobnie, zeby do mnie napisala ja jkej pokaze co i jak sie zalatwia a
    i moze milo bedzie... potem cie nauczy roznych rzeczy... ok?