  • 1. Data: 2009-12-17 15:32:13
    Temat: Opłata za przelew walutowy w PKO BP
    Od: "stas" <s...@o...pl>

    Witam speców bankowych.
    Mam pytanie dotyczące prowizji za niezrealizowany przelew walutowego z EU w
    PKO BP
    Sytuacja wygląda następujaco:
    Osoba z zagranicy (DE) wpłaca przelewem na zlikwidowane już konto w tym
    banku kwotę 70 ?
    Oczywiście bank zwraca tą kwotę z informacją że takie konto nie istnieje,
    jednak kwota jest już pomniejszona o około 40?
    I tu moje pytanie: czy jest to możliwe by była taka prowizja? Przecież to
    jest prawie 40% wartości przelewu!!
    Podejrzewam że cos tu sobie PKO BP nadużyło i chciałbym by osoba wpłacająca
    mogła część odzyskać.
    Dlatego z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie.

    pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie
    Staś

  • 2. Data: 2009-12-17 16:45:18
    Temat: Re: Opłata za przelew walutowy w PKO BP
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "stas" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Podejrzewam że cos tu sobie PKO BP nadużyło i chciałbym by osoba
    > wpłacająca mogła część odzyskać.
    > Dlatego z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie.

    Jest jak najbardziej możliwa na zasadzie opłaty za "błąd" leżący po stronie
    wysyłającego przelew. Szanse na zwrot pobranej opłaty oceniłbym jako
    znikome. Dodatkowo nie wiemy czy to było SEPA czy SWIFT i z jakimi opcjami
    (OUR/SHA/BEN).

  • 3. Data: 2009-12-17 17:21:05
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Dlatego z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie.
    >
    > pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie

    nie sądzę, pewnie prowizja była określona kwotowo a nie procentowo

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-12-18 08:32:20
    Od: Erazmus <j...@g...com>

    On 17 Gru, 18:21, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > nie sądzę, pewnie prowizja była określona kwotowo a nie procentowo

    W DB jest to kwotowo 50 zł + koszty banków pośredniczących.

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 5. Data: 2009-12-18 08:35:42
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > W DB jest to kwotowo 50 zł + koszty banków pośredniczących.

    drogo, w każdej walucie tyle kosztuje?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2009-12-18 11:57:53
    Od: "Staś" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Erazmus" <j...@g...com> napisał

    >W DB jest to kwotowo 50 zł + koszty banków pośredniczących.

    Zatem 10 EUR plus 10 EUR prowizji banku zagranicznego(bardzo możliwe że to
    też DB) to nadal nie jest 40
    Ale być może PKO BP ma wyższe stawki, skoro wszyscy z niego uciekają.
    Utwierdzam się w przekonaniu, że sektor bankowy to największy rozbójnik w
    dzisiejszych czasach.
    Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Chyba trzeba się pogodzić z ta stratą.

  • 7. Data: 2009-12-18 12:41:40
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    W sumie o tyle dziwna sprawa, że powinni się skontaktować z właścicielem dawnego
    rachunku.

    Posiadanie konta lub nie w danym banku nie powinno przesądzać o przyjęciu przelewu,
    środki można by było wypłacić w kasie.

    Ciekawe, czy bank tak samo by potraktował obciążenie zamkniętego już rachunku jakąś
    kwotą?
    JaC

  • 8. Data: 2009-12-18 14:07:48
    Od: Erazmus <j...@g...com>

    On 18 Gru, 09:35, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > drogo, w każdej walucie tyle kosztuje?

    W przypadku reklamacji w każdej. Jest za dobra wiadomość bo od
    stycznia przelewy wewnątrz UE w Euro będą kosztować w DB 5 zł .

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus