    From: "Bogdan B." <b...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank - oplaty za karte (dosc dlugie)
    Date: Mon, 23 Dec 2002 01:07:47 +0100

    Użytkownik "pantau"
    > Ja w najmniejszym stopniu nie kwestionuje prawa do samego wprowadzenia
    > zmiany wysokosci oplaty, ale to, ze nikt mnie nie poinformowal o takiej
    > zmianie (automatycznie uznajac, ze sie na nia zgadzam, choc o niej nie
    wiem)
    > to dla mnie cos niewyobrazalnego. W innych bankach zawsze informowano mnie
    > zmianie wysokosci oplat (oprocentowania itp.) i wtedy moglem sie
    zastanawiac
    > czy mi to odpowiada.

    W jakich innych bankach? Nie w PBK jak jeszcze istniał. Nie był to też
    Handlobank przy fuzji z Citi. I nie jest to ING.

    > Musialbym codziennie sprawdzac tabele oplat i prowizji, bo moze sie
    okazac,
    > ze od wczoraj kazdy przelew kosztuje np. 50 zl. Dla mnie brak takiej
    > informacji to po prostu zachowanie skandaliczne.

    Dla mnie też skandaliczne. Ale z tego nic nie wynika.
    Ja ci tylko opisałem zjawisko - bynajmniej go nie pochwalam.

    > Wyobrazasz sobie sytuacje, ze przychodzi Ci rachunek za telefon i okazuje
    > sie dopiero na nim, ze od zeszlego miesiaca impuls kosztuje np. 2 zl?

    Jest jeszcze kodeks cywilny - artykuł o bezpodstawnym wzbogaceniu jak mi się
    zdaje służy do obrony przed takimi praktykami. Ale to wymaga procesu
    cywilnego, czyli cierpliwości, czasu i pieniędzy

    > Ja po prostu nie moge to uwierzyc. Takie rzeczy sie nie zdarzaja...

    Jeżeli tobie się nie zdarzają to masz szczęście. Bo mnie tak, pomimo że
    wiedząc o nich staram się ich unikać. Ostatnio nie sprawdziłem czy TFI ING
    nie podniósł po cichu prowizji od wpłat. Podniósł. Straciłem dodatkowe
    pieniądze.

    Bogdan