  • 81. Data: 2017-05-30 13:00:48
    Temat: Re: kredyty frankowe - podstawy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Oczywiście. I w idealnym świecie tak by było. Jak również, nie byłoby
    > wypadków samochodowych i innych takich.
    > Dopóki jednak nie żyjemy w idealnym świecie, to jednak wypada wykazać
    > MINIMUM rozsądku i nieufności do tego co mówi sprzedawca. Dla własnego
    > dobra.
    > No i jeszcze jest pytanie co mówili sprzedawcy, a co słyszeli
    > kliencie. Wbrew pozorom nie retoryczne.

    Bardzo załuje ze jednak nie wziałem tego kredytu, miałem nagrane te
    wszystkie rozmowy.
    Niemniej pewnych rzeczy jestes przeciez swiadomy (a moze nie?)
    Przykładowo sprzedawcy robią wyliczenia kredytu, harmonogramy spłaty etc.
    Czy sadzisz ze jakikolwiek sprzedawca zrobił taka prognoze ktora
    pokazywałaby ryzyko znacznego wzrostu kursu?
    Czy Twoim zdaniem to zaprzecza moim słowom ze zapewniali o braku ryzyka czy
    wrecz odwrotnie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 82. Data: 2017-05-30 13:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

    > Tyle że to wszystko jest w kontekście prawdopodobieństwa. Porada
    > doradcy podatkowego ma sens do momentu zmiany prawa, porada doradcy
    > bankowego - do momentu zmiany realiów rynkowych. Nie wiem co zmienia
    > się szybciej.
    >
    > Doradca nie weźmie na siebie odpowiedzialności (ani normalnie nie
    > odpowiada) za zdarzenia, na które nie ma żadnego wpływu, ani których
    > nie da się przewidzieć.

    No to wracamy do punktu wyjscia - dlaczego banki nie mogły klientom pokazać
    plusów dodatnich przewalutowania?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 83. Data: 2017-05-30 14:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

    > Nie wyobrażam sobie, aby nie przeczytać dokładnie umowy o kredyt na
    > mieszkanie.

    Nie rozumiesz, ze w przypadku franków nie o zapisy umowy chodziło a o
    warunki rynkowe?
    Pomijam kwestie spreadu bo to tez nie było takie łatwe do wyłapania -
    przeciez w umowie nie było napisane wprost - uwaga bank złupi cię na
    spreadzie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 84. Data: 2017-05-30 14:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

    > Miałem na myśli pornografię a nie akt.

    Twoje uczucia religijne obraza to ze ktos oglada gola babe z facetem?
    To musisz byc nieustannie obrazany ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 85. Data: 2017-05-30 14:07:45
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

    > Nie rozumiesz, ze w przypadku franków nie o zapisy umowy chodziło a o
    > warunki rynkowe?
    Znaczy bank ma wpływ na warunki rynkowe za 20 lat? Dobrze rozumiem?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    What is the robbing of a bank compared to the founding of a bank?

  • 86. Data: 2017-05-30 14:37:53
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-05-30, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

> [...]
    > Czy sadzisz ze jakikolwiek sprzedawca zrobił taka prognoze ktora
    > pokazywałaby ryzyko znacznego wzrostu kursu?

    A jakikolwiek robi prognozę która pokazuje ryzyko znacznego wzrostu WIBORu?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 87. Data: 2017-05-30 14:39:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...
    [...]
    >Nie rozumiesz, ze w przypadku franków nie o zapisy umowy chodziło a o
    >warunki rynkowe?

    Ktore byly dobre, a jak sie zrobily zle, to prezydencie ratuj ?

    >Pomijam kwestie spreadu bo to tez nie było takie łatwe do wyłapania -
    >przeciez w umowie nie było napisane wprost - uwaga bank złupi cię na
    >spreadzie...

    Piotr o ile pamietam to akurat wylapal.
    A o ile sie orientuje, to bank w umowie zapisal, ze bedzie to po
    kursach banku, ktore - jak kazdy wiedzial, zawieraja spory spread.
    Tylko nie bylo zapisane, ze bank stworzy osobna tabele, z jeszcze
    wiekszym spread.
    No i swiadomy klient moglby sie spierac, czy w umowie ma byc wymog
    splacenia kredytu walutowego zlotowkami.

    J.

  • 88. Data: 2017-05-30 14:40:17
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-05-30, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Tu nie chodzi o to czy kupic czy nie kupic tylko co wybrac.
    > I jak najbardziej spotykam się czesto ze sprzedawcami ktorzy mowia:
    > - tego telewizora pan nie bierz, mamy duzo reklamacji etc, wez lepiej ten.
    > - klocki hamulcowe? Te sa polskie, tanie ale dobre. Bosha nie polecam.
    > itp, itd.

    A wiesz jak często te rekomendacje są zależne od tego ile dany producent
    dał w łapę panu sprzedawcy, albo panu kierownikowi sieci? Albo od tego ile
    mu towaru zalega i którego chce się pozbyć? :)))

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 89. Data: 2017-05-30 14:44:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >ten.
    >- klocki hamulcowe? Te sa polskie, tanie ale dobre. Bosha nie

    A wtedy spotkalbys takich, co by ci powiedzieli
    -kredytu w zlotowkach pan nie bierz, bardzo drogo wychodzi, franki sa
    lepsze.

    I to bylaby szczera rada :-)

    >Znow - nie chodzi o to zeby klienta w ogole odchecic a o to dlaczego
    >wciska
    >mu sie kredyt walutowy pod kołderka steku kłamstw, skoro on przyszedł
    >po
    >kredyt na mieszkanie a nie po ryzykowne opcje walutowe...

    Ale ryzykowna opcje wiborowa pomijasz milczeniem :-)

    J.

  • 90. Data: 2017-05-30 16:39:06
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 maja 2017 22:36:26 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > [...]
    >
    > Bo zrobił to w okresie kilku miesięcy. Nie ma fizycznie szans by na tym zarobił,
    > biorąc pod uwagę spready z tamtego okresu i wzrost kursu w 2008.

    Nie zarobil ale tez nie jest w plecy tak jak sporo osób (z grubsza wirtualnie w plecy
    ale jednak).