  • 91. Data: 2017-05-30 16:51:04
    Temat: Re: kredyty frankowe - podstawy
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-05-30, s...@g...com <s...@g...com> wrote:

    [...]

    > Nie zarobil ale tez nie jest w plecy tak jak sporo osób (z grubsza wirtualnie
    > w plecy ale jednak).

    To czy ktoś jest w plecy, czy nie wiadomo w momencie zamknięcia kredytu,
    a nie teraz. Teraz to sobie co najwyżej gdybają ludzie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 92. Data: 2017-05-30 16:59:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    org...
    On 2017-05-30, s...@g...com <s...@g...com> wrote:
    [...]

    >To czy ktoś jest w plecy, czy nie wiadomo w momencie zamknięcia
    >kredytu,
    >a nie teraz. Teraz to sobie co najwyżej gdybają ludzie.

    Oni juz sa w plecy, a w razie zmiany warunkow ... Petru sobie
    przewalutuje po raz drugi :-)

    J.

  • 93. Data: 2017-05-30 17:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > A jakikolwiek robi prognozę która pokazuje ryzyko znacznego wzrostu
    > WIBORu?

    Nie mam pojecia.
    Jeżeli nie robi to powinien. Ale umowmy sie - skok wiboru do poziomu np 10%
    a zmiana ceny waluty to sa zdarzenia o zupelnie innym prawdopodobienstwie.
    A moze nie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 95. Data: 2017-05-30 17:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Znaczy bank ma wpływ na warunki rynkowe za 20 lat? Dobrze rozumiem?

    Tylko jezeli ustami sprzedawcy robi w tym zakresie obietnice.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.

  • 94. Data: 2017-05-30 17:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A wtedy spotkalbys takich, co by ci powiedzieli
    > -kredytu w zlotowkach pan nie bierz, bardzo drogo wychodzi, franki sa
    > lepsze.
    >
    > I to bylaby szczera rada :-)

    Ale przeciez ja nie mam o to pretensji.
    Uwazam tylko ze nieuczciwe było zapewnianie ze to jest nobrainer, ze z
    jakiegos powodu we frankach ludzie mogli wziac wiecej (bo nie pokazywano im
    jak szybko rata moze sie zmienic) no i w koncu ze nie zareagowano na
    rosnaca cene franka polaczoną z malejącym wiborem.
    Jak pozyczasz komus pieniadze na 30lat to to jest tówj klient na 30 lat a
    nie na moment przy skasowaniu prowizji.

    > Ale ryzykowna opcje wiborowa pomijasz milczeniem :-)

    Bo to IMO duzo mniejsze ryzyko.
    A i mozliwośc zareagowania w razie "w" troche inna.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 96. Data: 2017-05-30 17:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ktore byly dobre, a jak sie zrobily zle, to prezydencie ratuj ?

    Ktore były zgodne z tym co obiecywali i o czym zapewniali.
    A potem zrobiło się juz inaczej, to nic dziwnego ze klienci czuja sie
    oszukani.

    > Piotr o ile pamietam to akurat wylapal.
    > A o ile sie orientuje, to bank w umowie zapisal, ze bedzie to po
    > kursach banku, ktore - jak kazdy wiedzial, zawieraja spory spread.
    > Tylko nie bylo zapisane, ze bank stworzy osobna tabele, z jeszcze
    > wiekszym spread.
    > No i swiadomy klient moglby sie spierac, czy w umowie ma byc wymog
    > splacenia kredytu walutowego zlotowkami.

    Sam widzisz jakie niuanse. To jest nie do wyłapania dla Kowalskiego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 97. Data: 2017-05-30 17:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > A wiesz jak często te rekomendacje są zależne od tego ile dany
    > producent dał w łapę panu sprzedawcy, albo panu kierownikowi sieci?
    > Albo od tego ile mu towaru zalega i którego chce się pozbyć? :)))

    Wszystko zalezy jak bardzo dany sprzedawca ceni sobie uczciwosc i długą
    wspolprace z klientem.
    Ale zgoda - nie wyobrazam sobie kupic czegos o wartosci przekraczajacej
    miesieczna pensje opierajac sie na rekomendacji sprzedawcy. Nawet pomimo
    tego ze oczekuje i wymagam od nich uczciwosci.
    Gorzej jak 10 sprzedwców mowi ci to samo...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 98. Data: 2017-05-30 17:09:20
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-05-30, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Oni juz sa w plecy,

    Byliby w plecy jakby TERAZ zakończyli.
    Ch* wie co przyniesie przyszłość.

    > a w razie zmiany warunkow ...
    >
    > Petru sobie
    > przewalutuje po raz drugi :-)

    I myślisz, że bank się zgodzi na przewalutowanie?
    Próbowałeś wziąć kredyt w CHF ostatnio?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 99. Data: 2017-05-30 17:12:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-05-30, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Wszystko zalezy jak bardzo dany sprzedawca ceni sobie uczciwosc i długą
    > wspolprace z klientem.

    Nie no, proszę Cię.
    Idziesz do dużego sklepu AGD/RTV i seriously wierzysz, ze młdoy dwadzieściaparę
    lat pracujący student w tymże doradzi Ci rzetelnie i uczciwie dobry TV? :)))

> [...]
    > tego ze oczekuje i wymagam od nich uczciwosci.
    > Gorzej jak 10 sprzedwców mowi ci to samo...

    A to ilść ma znaczenie?
    To w takim razie więzienia pełne są samych niewinnych ludzi. :)))

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 100. Data: 2017-05-30 17:19:33
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-05-30, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Nie mam pojecia.
    > Jeżeli nie robi to powinien.

    A o jakich wartościach powinien ostrzegać, żebyś się czuł kontent?

    > Ale umowmy sie - skok wiboru do poziomu np 10% a zmiana ceny waluty to sa zdarzenia

    > o zupelnie innym prawdopodobienstwie. A moze nie?

    WIBOR 10% to miałeś na początku 2002 roku.
    Aż tak serio dawno to było?

    A wibor 10%, to z marżą daje np. 12-13%.
    Przelicz sobie kto z taką ratą nie klęknie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com