  • 1. Data: 2017-05-24 13:53:58
    Temat: PKO bp i zmiana właściciela kona
    Od: z...@g...com

    Taka sytuacja:

    Mąż i żona, mąż niedawno przeszedł na emeryturę. Kilka miesięcy temu dodatkowo
    założył osobiście konto ROR w PKO BP (tym polskim). Osobiście to znaczy na siebie,
    bez dodatkowych osób. Dodatkowo, to znaczy, że przez wiele lat używał ROR w innym
    banku.

    Niestety, nagle mąż zmarł :(

    Co żona może zrobić?

    Najlepsza sytuacja: zachować numer konta, które jest m.in. powiązane z Allegro.

    Da się zrobić jakąś "migrację" tego konta na żonę?

    Co jej podpowiedzieć, jak pomóc?

    Pozdrawiam.

    Zuzia.

  • 2. Data: 2017-05-24 13:58:38
    Temat: Re: PKO bp i zmiana właściciela kona
    Od: z...@g...com

    W dniu środa, 24 maja 2017 13:54:00 UTC+2 użytkownik z...@g...com napisał:
> [...]
    >
    > Najlepsza sytuacja: zachować numer konta, które jest m.in. powiązane z Allegro.
    >
    > Da się zrobić jakąś "migrację" tego konta na żonę?

    Przepraszam, za dużo myśli, trochę kiepsko funkcjonuję.

    Jeszcze pytanie:

    Jeśli nie da się "przeinaczyć" konta na inną osobę, to co się dzieje? Jak długo
    działa takie konto?
    Obie osoby z niego korzystały, zdrapek jeszcze trochę zostało.

    Zuzia.

  • 3. Data: 2017-05-24 14:03:47
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    z...@g...com wrote:

> [...]
    > dodatkowo założył osobiście konto ROR w PKO BP (tym polskim). Osobiście to
    > znaczy na siebie, bez dodatkowych osób. Dodatkowo, to znaczy, że przez

    To ja się trochę podepnę do pytania. Z tego co rozumiem, jeżeli małżeństwo
    miało wspólność majątkową, to rachunek założony w banku przez męża w czasie
    jak już był w małżeństwie jest automatycznie rachunkiem obu małżonków. Jak
    podchodzą do tego tematu banki? Np. w takiej szczególnej sytuacji jak jest
    podana powyżej.

    --
    Wysłane z pola.

  • 4. Data: 2017-05-24 14:12:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Wed, 24 May 2017 04:58:38 -0700, zuz9469 wrote:

> [...]

    Jeśli nie było zapisu na wypadek śmierci, to załatwić sprawę spadku i
    wtedy otrzyma zawartość konta.
    Formalnie rzecz biorąc jeśli na koncie były środki objęte wspólnotą
    majątkową, to połowa ich należy do niej poza spadkiem. Ale w praktyce
    banki mają to gdzieś i na tej podstawie bez spadku raczej nic z banku nie
    uzyska.

    Niewykonalne.

    Nie.

    > Jeśli nie da się "przeinaczyć" konta na inną osobę, to co się dzieje?
    > Jak długo działa takie konto?

    Aż bank dowie się, że właściciel nie żyje. I jeszcze dłużej.

    > Obie osoby z niego korzystały, zdrapek jeszcze trochę zostało.

    Nie przyznawać się do tego. I w żadnym wypadku nie korzystać po śmierci.
    Dawniej często rodziny wypłacały pieniądze z takich kont martwych osób i
    jakoś to przechodziło. Obecnie wiele banków w procedurach dla pracowników
    ma zapisane sprawdzanie czy po dacie śmierci nie było jakichś operacji i
    jeśli były to informują prokuraturę o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa.

  • 5. Data: 2017-05-24 14:18:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Wed, 24 May 2017 14:03:47 +0200, janek z pola wrote:

> [...]
    > małżeństwo miało wspólność majątkową, to rachunek założony w banku przez
    > męża w czasie jak już był w małżeństwie jest automatycznie rachunkiem

    Nie. Rachunek był rachunkiem zmarłego.
    Istnieje tylko możliwość (nie pewność), że środki znajdujące się na tym
    rachunku należą do wspólnoty majątkowej.

    >Jak podchodzą do tego tematu banki?

    Olewają. Bo nie mają żadnej prostej możliwości stwierdzenia czy środki są
    objęte wspólnotą majątkową czy nie. Ewentualnie jeśli wszystkie wpływy na
    rachunek pochodziły z renty/emerytury (oprzelew z ZUS) lub przelewów
    płacowych, to mogliby tak założyć.

    > Np. w takiej
    > szczególnej sytuacji jak jest podana powyżej.

    A co szczególnego jest w tej sytuacji?

  • 6. Data: 2017-05-24 14:21:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 24 May 2017 14:03:47 +0200, w <og3sr4$kfu$1@gioia.aioe.org>, janek z pola
    <a...@e...pl> napisał(-a):

> [...]
    > jak już był w małżeństwie jest automatycznie rachunkiem obu małżonków.

    Rachunek to nie samochód.
    Bank zamknie rachunek, gdy posiądzie wiedzę o zgonie.
    Tam samo Allegro zamknie konto.

    Co wy w ogóle kombinujecie i po co?
    Żona niech założy nowe konto.

  • 7. Data: 2017-05-24 17:12:06
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A jakiego?

    -----

  • 8. Data: 2017-05-24 17:13:32
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    I nie zrobił żony (ani nikogo innego) pełnomocnikiem do rachunku?

    -----

  • 9. Data: 2017-05-24 17:34:57
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    W dniu 2017-05-24 o 17:13, ąćęłńóśźż pisze:
    > I nie zrobił żony (ani nikogo innego) pełnomocnikiem do rachunku?

    A jakie to ma znaczenie? Pełnomocnictwo wygasa z chwilą śmierci.

  • 10. Data: 2017-05-28 03:12:22
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-05-24 o 13:53, z...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Najlepsza sytuacja: zachować numer konta, które jest m.in. powiązane z Allegro.
    >
    > Da się zrobić jakąś "migrację" tego konta na żonę?

    Ty jesteś z Banku?

    Powiedz jej tylko, żeby poszła z aktem zgonu do Banku, ewentualnie także
    z testamentem.

    --
    animka