  • 1. Data: 2017-05-22 12:17:01
    Temat: Kupować kartą w USD czy PLN?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Jak myślicie, opłaca się bardziej kupować kartą w USD czy PLN?
    Karta to KK Getinu.

    W sklepie mam wybór 1USD = 3,85zł na dziś.

  • 2. Data: 2017-05-22 12:45:36
    Temat: Re: Kupować kartą w USD czy PLN?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W $ bardziej się opłaca. Ten kurs DCC jest z narzutem 2,5%-3% (w zależności jak
    liczyć - dzisiejszy średni kurs $ w NBP to 3,7526zł - a kurs sprzedaży w IKA
    3,7450zł), zaś ZTCP to karty getoutu nie mają prowizji za transakcje zagraniczne,
    także zapłacisz tylko ok. 0,2% mastercardowi za przewalutowanie.

  • 3. Data: 2017-05-22 15:48:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    >Jak myślicie, opłaca się bardziej kupować kartą w USD czy PLN?
    >Karta to KK Getinu.
    >W sklepie mam wybór 1USD = 3,85zł na dziś.

    Ale jak - masz dwie karty w Getinie, czy karta jedna, PLN, a sklep
    oferuje opcje zakupu w USD i PLN ?

    Getinu nie znam, ale jak znam zycie, to prowizja za przewalutowanie
    bedzie spora, i przy dzisiejszym kursie NBP 3.75, po przewalutowaniu
    przez bank wyjdzie drozej niz 3.85.

    J.

  • 4. Data: 2017-05-22 15:57:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 22 May 2017 15:48:40 +0200, w
    <5922ec3a$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Ale jak - masz dwie karty w Getinie, czy karta jedna, PLN, a sklep
    > oferuje opcje zakupu w USD i PLN ?

    Sprecyzuję: KK mam jedną (PLN). Ale w sklepie mogę wybrać jaką walutą mają
    obciążyć kartę (kurs mają jak wyżej).

  • 5. Data: 2017-05-22 16:02:33
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A wolisz dać zarobić dolara swojemu, czy obcemu?

    -----

  • 6. Data: 2017-05-22 17:39:42
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > także zapłacisz tylko ok. 0,2% mastercardowi za przewalutowanie.

    Nie wprowadzaj w błąd, że mastercardowi za przewalutowanie także zapłaci.

    Najpierw piszesz, że getin nie pobiera a w drugim zdaniu, że jednak
    podwójnie będzie płacił. :/
    Można mieć swoje zdanie o bankach Czarneckiego, ale to nie upoważnia do
    oszukiwania innych.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 7. Data: 2017-05-22 17:39:48
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-05-22 o 12:17, r...@k...pl pisze:
    > Jak myślicie, opłaca się bardziej kupować kartą w USD czy PLN?
    > Karta to KK Getinu.
    >
    > W sklepie mam wybór 1USD = 3,85zł na dziś.

    Dość tajemniczo piszesz. Ja bym wybrał tę opcję, dzięki której
    zapłaciłbym mniej. Czyli musiałbym znać cenę produktu w złotych, cenę w
    dolarach, do tego koszt przewalutowania.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 8. Data: 2017-05-22 17:44:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Dość tajemniczo piszesz. Ja bym wybrał tę opcję, dzięki której
    >zapłaciłbym mniej. Czyli musiałbym znać cenę produktu w złotych, cenę
    >w dolarach, do tego koszt przewalutowania.

    Cena produktu nieistotna, skoro znamy cene dolara oferowana przez
    sklep.
    Niestety - nie znamy ceny dolara oferowanego przez Getina, a jak znam
    zycie, to wielka niewiadoma jest i poki nie zaplacisz, to sie nie
    dowiesz.

    Pozostaje dokonac eksperymentu, kupic w USD, napisac za dwa dni jak
    wyszlo :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-05-22 18:59:41
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-05-22 o 17:44, J.F. pisze:
> [...]
    > Niestety - nie znamy ceny dolara oferowanego przez Getina, a jak znam
    > zycie, to wielka niewiadoma jest i poki nie zaplacisz, to sie nie dowiesz.

    No, tu autor trochę pogmatwał.
    Jeśli cena produktu podana jest w złotych a można zapłacić dolarami
    przeliczanymi przez sklep po 3,85zł, bez wątpienia wybrałbym właśnie to
    rozwiązanie.

    > Pozostaje dokonac eksperymentu, kupic w USD, napisac za dwa dni jak
    > wyszlo :-)

    Też dobry pomysł.
    O ile kwota niewielka. ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 10. Data: 2017-05-23 13:01:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 22 maja 2017 19:00:03 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:
    > No, tu autor trochę pogmatwał.
    > Jeśli cena produktu podana jest w złotych a można zapłacić dolarami
    > przeliczanymi przez sklep po 3,85zł, bez wątpienia wybrałbym właśnie to
    > rozwiązanie.

    Oj, wątpić jednak należy - a przynajmniej pomyśleć, jaką kartę ma się w ręku - bo
    jakbyś miał citka czy mBąk, to jednak byś stracił - na tym bajecznym (czyli że taką
    sytuację można między bajki włożyć, ale niech będzie jak przykład) kursie w sklepie
    zarobiłbyś 3%, ale na płatności kartą w $ straciłbyś 6% - i w rezultacie byłbyś 6% do
    tyłu.

    A w temacie jeszcze - dziś citek ogłosił zmiany w regulaminie TOiP i dla KK - usunął
    bezpłatne przelewy za rachunki domowe, wprowadził opłatę za spłatę karty w bankomacie
    - oraz absolutny hit - prowizję za transakcje DCC - 2%!