  • 191. Data: 2017-06-01 13:25:55
    Temat: Re: kredyty frankowe - podstawy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości

    >Wracamy do punktu wyjscia wyjścia - czy bank jest odpowiedzialny za
    >to co w
    >jego imieniu mowi sprzedawca czy nie jest odpowiedzialny a liczy sie
    >tylko
    >to co na pismie.
    >Wydaje mi się, ze zgoda w tym temacie nastapiła juz dawno - jest
    >odpowiedzialny, tyle ze ciezar dowodowy lezy po stronie klienta i
    >zapewnne
    >mało kto ma nagranie rozmowy.
    >Ale przeciez mamy tez zeznania sprzedawców...

    I zeznaja, ze bank im kazal klamac ?

    Tak czy inaczej, to sie sprowadza do tego, ze bank mowi ze jest jakies
    ryzyko, ale nie mowi dokladnie ile.
    Bo i nie wie ile.
    I co dalej ? Ma dac "reprezentatywny przyklad" ryzyka ?
    A jak rzeczywistosc przerosnie oczekiwania ?

    Pan Prezydent jak taki madry, to niech zapisze w ustawie jakie maja
    byc te gorne wartosci wiboru, ktore nie beda przekroczone :-)

    J.

  • 192. Data: 2017-06-01 13:27:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-01 o 13:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Ze wszystkich powodów wymienionych w dyskusji...
    > Od tego ze kredyt w pln jest chyba jednak troche mniej niebezpieczny po
    > fakt, ze z takim podejsciem to tylko dziedziczac mieszkanie moznaby
    > przeprowadzic sie na swoje.

    Chwila moment.
    napisałeś, że kredyt PLN nie jest do d... kiedy CHF spadłby o połowę.
    Uzasadnij.
    Ja tam bym wolał mieć o połowę mniej kapitału niż mieć 100%

    > Wracamy do punktu wyjscia wyjścia - czy bank jest odpowiedzialny za to co w
    > jego imieniu mowi sprzedawca czy nie jest odpowiedzialny a liczy sie tylko
    > to co na pismie.

    W żadnym przypadku nie spotkałem sprzedawcy, który by zapewniał o stałej
    cenie CHF. Ba, nawet mówił to, co tu jest powtarzane, że wahania kursu
    są naturalną sprawą i że takie wahania należy przetrwać.
    A teraz nagle wszyscy frankowicze chcą robić całkowitą spłatę.

> [...]
    > mało kto ma nagranie rozmowy.
    > Ale przeciez mamy tez zeznania sprzedawców...

    Mołbym się umówić z jakimś sprzedawcą, żeby zeznał iż miałem mieć %0,1 a
    niestety zostałem oszukany i w umowie mam WIBOR6m+ marża.
    Muszę iść z tym do sądu.

    --
    Pete

  • 193. Data: 2017-06-01 14:04:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    >Mołbym się umówić z jakimś sprzedawcą, żeby zeznał iż miałem mieć
    >%0,1 a niestety zostałem oszukany i w umowie mam WIBOR6m+ marża.
    >Muszę iść z tym do sądu.

    Byl kiedys taki AutoSystem - czyli "kredyty na samochod".
    Nie mylic z AutoTak.

    Co tam sprzedawcy nie wmawiali klientowi, i nie mialo to nic wspolnego
    z umowa, ktora byla dluga i zawila.
    I niepublikowano wzoru.

    A nawet klient przeczytal, polaczyl z tym z co uslyszal od sprzedawcy
    ... to mogl uznac, ze po prostu glupi jest, skoro nijak mu to nie
    pasuje do slow sprzedawcy.
    I zostawic ta umowe - zreszta juz troche za pozno bylo, bo podpisana.

    I faktycznie - czesto okazywalo sie, ze naprawde jest glupi :-)

    J.

  • 194. Data: 2017-06-01 14:18:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-01 o 11:30, Liwiusz pisze:

    > Na takiej podstawie, że z faktu, że frank w ciągu roku skacze o 100%
    > nijak nie wynika, że w perspektywie 30 lat spłaci się 2x więcej, bo może
    > potem frank stanieć 4 razy i okaże się, że do spłaty jest tylko połowa.
    >
    > Zatem każdy myślący człowiek będzie wiedział, że poprzez "spłatę" ma się
    > na myśli "tu i teraz po podwyżce".

    Przyznaję - nie wpadłem na to, że można tak to zrozumieć.
    Ale obecność 110.000 zamiast 100.000 w drugiej pozycji przeczy takiemu
    rozumieniu, bo po wzroście wibor do spłacenia (tu i teraz, a nie za rok)
    nadal jest 100.
    P.G.

  • 195. Data: 2017-06-01 14:25:46
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-01 o 11:32, Budzik pisze:

    > Prosze cie...
    > Cały czas pisze o tym, ze jedna sytuacja daje wieksze mozliwości
    > zareagowania niz druga.

    Wiem, że piszesz o tych różnych możliwościach i nie neguję, że tak piszesz.
    Ale tu akurat skupiłeś się na tym ile jest do spłacenia i wydało mi się
    (byłem praktycznie pewien), że ten błąd może być głównym źródłem Twojego
    przekonania, że banki musiały wiedzieć, że na ryzyku kursowym można się
    znacznie bardziej przejechać niż na ryzyku wibor-owym, a to moim zdaniem
    nie jest prawda.
    P.G.

  • 196. Data: 2017-06-01 14:58:59
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 1 czerwca 2017 13:05:49 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > On 2017-06-01, s...@g...com <s...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No np. funty. Teraz jest po ~4.80, ze 2 lata temu był powyżej 5.50.

    Pominales ze chodzi o perspektywe 20 lat i z tej grupy jaka wymienile tylko funty
    opadły a to wskazalem sam.

    > Ale to jest związane z awersją inwestorów do ryzyka. Myślisz, że oni tak wiecznie
    > będą tą awersję mieć? A trendy się zmieniają przecież. Jak FED zacznie majstrować
    > przy stopach, to inwestorzy mogą się bardziej do USA przenieść. Może Chiny
    spowodują
    > coś, że inwestorzy i tam się przeniosą (ze Szwajcarii).
    >
    > Szwajcaria jest postrzegana jako dobra lokata kapitału na niepewne czasy.
    > Przewidujesz, że te niepewne czasy to już tak po wieki będą?

    A to inny aspekt.
    Ja tylko zwracam uwage ze wesja w której frankowicze dostana ulge bo kurs opadnie
    jest mało realna. Bo nawet jak kurs spadnie to pewnie oprocentowanie wzrośnie...

    Więc nie sądzę aby mozliwosc jaka wskazujesz sie zrealizowała.

    Co będzie w przyszłości to nikt nie wie. Za to wiemy co sie stało i wygląda to dosyć
    podejrzanie.

  • 197. Data: 2017-06-01 15:01:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > I zostawic ta umowe - zreszta juz troche za pozno bylo, bo podpisana.
    >
    > I faktycznie - czesto okazywalo sie, ze naprawde jest glupi :-)

    Jaki z tego wniosek?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 199. Data: 2017-06-01 15:01:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Dlaczego uważasz, że nie może być tańszy?

    Ja uwazam, ze w sumie nie mam zielonego pojecia. ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 200. Data: 2017-06-01 15:01:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Frank tez nie podskoczyl 100% w rok.

    Podskoczył z 2 na ponad 3 w 5 miesiecy... I pozamiatane...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 198. Data: 2017-06-01 15:01:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Chwila moment.
    > napisałeś, że kredyt PLN nie jest do d... kiedy CHF spadłby o połowę.
    > Uzasadnij.
    > Ja tam bym wolał mieć o połowę mniej kapitału niż mieć 100%

    Patrzac w ten sposób to tak, ale w takim razie uczciwie byłoby zapytac
    kredytobiorców ktorych namawiało sie na franki: czy sa panstwo
    zainteresowani ryzykownym zakładem na franku... a nie gadac o kredycie
    hipotecznym.

> [...]
    > wahania kursu są naturalną sprawą i że takie wahania należy przetrwać.
    > A teraz nagle wszyscy frankowicze chcą robić całkowitą spłatę.

    Mowili tez, ze dlatego wybrano franka ze to ryzyko praktycznie nie istnie i
    najwyzej zapłaci sie raz czy drugi 100zł wieksza rate.
    Tymczasem znajomi zeznaja ze według harmonogramu powinni dzis płacic rate w
    wysokosci ok 600zł a płacą 1300...

    > Mołbym się umówić z jakimś sprzedawcą, żeby zeznał iż miałem mieć %0,1
    > a niestety zostałem oszukany i w umowie mam WIBOR6m+ marża.
    > Muszę iść z tym do sądu.

    Ocywiście ze do sądu. A gdzie? Do monopolowego? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."