  • 11. Data: 2002-12-31 14:08:40
    Temat: Re: kredytowki w PKOBP
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:aus7t4$rp2$1@news.tpi.pl, MK wrote:
    > Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.fi> napisał w wiadomości

    > 2. Reklamacje, o których mowa w ust. 1, należy składać w ciągu 14 dni
    > od daty otrzymania zestawienia transakcji i nie później niż 60 dni od
    > dnia dokonania transakcji, na właściwych drukach dostępnych w
    > oddziałach PKO BP SA, odrębnie dla każdej kwestionowanej transakcji.
    > To jest niezle. Co bedzie jesli wcale nie dokonalem transakcji? Od
    > czego sa liczone te 60 dni? [wiem, czepiam sie ;)]

    Od "dnia dokonania transakcji" wskazanego na zestawieniu - nie jest tu
    przecież powiedziane, że to *Ty* musiałeś dokonać transakcji. Jeśli nie ma
    żadnej na zestawieniu, to co wtedy reklamujesz?

    --
    Robert

  • 12. Data: 2002-12-31 14:13:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Od "dnia dokonania transakcji" wskazanego na zestawieniu - nie jest tu
    > przecież powiedziane, że to *Ty* musiałeś dokonać transakcji. Jeśli nie ma
    > żadnej na zestawieniu, to co wtedy reklamujesz?

    Masz racje, czyli jest szansa zaplacic za kogos ;).

    Maciej

  • 13. Data: 2002-12-31 18:00:54
    Od: "Pirxx" <pirxx@NO_SPAMmail.icpnet.pl>

    > oferta/bankowosc detaliczna/indywidualni/karty bankowe
    > Visa i MC silver i GOLD !!!

    "Transakcje dokonane w walucie obcej są przeliczane przez Visa International lub
    MasterCard Europe na euro według kursu Visa lub MasterCard, a następnie przez PKO
    Bank
    Polski na złote "

    Ciekawe, ze zarowno MC jak i VISA przeliczane przez EUR!
    Albo to tylko pomylka...

    Ale jesli faktycznie tak jest, to calkie ciekawe, szczegolnie dla osob duzo
    jezdzacych na
    Zachod.

    Pirxx

  • 14. Data: 2002-12-31 18:34:41
    Od: "Rafal M" <markii@No_Spam_poczta.gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > Sa juz informacje na WWW !
    > oferta/bankowosc detaliczna/indywidualni/karty bankowe
    > jest MC eletronic i VE !!!
    > Visa i MC silver i GOLD !!!

    Ale Ci prezent na Nowy Rok zrobili :)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 15. Data: 2002-12-31 18:49:28
    Od: Sebastian Malarz <s...@p...onet.pl>

    >Ciekawe, ze zarowno MC jak i VISA przeliczane przez EUR!
    >Albo to tylko pomylka...

    Ależ to przecież możliwe i prawdopodobne. Bank ma możliwość
    rozliczania transakcji zagranicznych według dowolnego kursu i dowolnej
    waluty rozliczeniowej.

    Zazwyczaj banki wydające karty Visa (szczególnie od czasów, kiedy
    jeszcze nie było w obiegu EUR) rozliczały się wobec organizacji Visa
    poprzez USD i taki też schemat rozliczeń przenosiły na rozliczenie z
    klientem.

    Jednakże bank może swobodnie rozliczać się z organizacją płatniczą
    również poprzez EUR, tak zresztą czyni większość banków europejskich
    (mam na myśli Państwa nie posługujące się walutą EUR).

    Niestety w Polsce panuje lekki "kult" dolara, w związku z czym
    niemalże wszystkie banki rozliczają swoje karty właśnie poprzez tą
    walutę. O ile można to jeszcze zrozumieć w bankach, które wprowadzały
    swoje karty dawno (kiedy nie było EUR) to coraz bardziej dziwi mnie,
    że nadal są banki, które swoje nowe karty wprowadzają nadal w oparciu
    o rozliczenia transakcji poprzez USD. A przecież tak niewiele trzeba
    (poza może drobnymi zmianami organizacyjnymi w banku) aby taki mBank,
    MultiBank czy inny bank, który dopiero niedawno wdrożył produkty
    kartowe, rozliczał transakcje klienta poprzez EUR.

    Dojdzie pewno do tego, że za parę lat Polska będzie członkiem Unii
    Europejskiej, wprowadzi nową walutę EUR (zamiast PLN) a niektóre banki
    nadal będą transakcje wykonane w EUR przeliczały przez USD :))

    Pozdrawiam,
    Sebastian Malarz

  • 16. Data: 2003-01-01 02:10:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Posiadacz karty, na żądanie punktu akceptującego kartę, zobowiązany jest do
    > okazania dokumentu potwierdzającego jego tożsamość.
    >

    > Ciekawe jakie sankcje przewiduja za 'niemanie' przy sobie dokumentu
    > potwierdzajacego tozsamosc ;)

    Pewne nijakie, z wielu powodow - z podstawowym takim, ze to umowa
    bank-klient, a sklep ma sie stosowac do wlasnych umow, niezaleznych
    od banku.

> [...]
    > To jest niezle. Co bedzie jesli wcale nie dokonalem transakcji? Od czego sa
    > liczone te 60 dni? [wiem, czepiam sie ;)]

    Wcale nie, to bardzo sensowne pytanie. Czasem zdaza sie, ze transakcja
    jest rozliczona duzo pozniej, nawet elektroniczna. Transakcja zelazkowa
    z jakiegos egzotycznego kraju (w ktorym wlasciciel sklepu jezdzi przez
    pustynie dwa razy w miesiacu do miasta) moze byc rozliczona np. po 2
    miesiacach, i to jest zupelnie normalne.

    > W okresie ważności karty kredytowej, PKO BP SA może wystąpić do Posiadacza
    > karty głównej o przedłożenie aktualnych dokumentów dotyczących uzyskiwanych
    > dochodów oraz zobowiązań finansowych.

    Napisali co moze sie stac, jesli owo wystapienie nie spotka sie z reakcja?
    Bo generalnie bez zadnych punktow w umowie kazdy moze wystapic do kazdego
    z dowolnym pismem.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 17. Data: 2003-01-01 16:41:39
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On 31 Dec 2002 12:59:41 +0100, k...@z...pl wrote:

    >ok, już działa:
    >http://www.pkobp.pl/indy/kblek.xml?id=1 (błękitna)
    "Błękitna Karta Kredytowa jest kartą płatniczą ze znakiem Visa
    Electron lub MasterCard Electronic, funkcjonującą wyłącznie w
    środowisku elektronicznym."

    Czyli POS, ale czy IO/MO/TO tez ? Pewnie nie ? ;((.

    "Karta może być wydana na życzenie klienta ze zdjęciem lub bez. Jest
    ograniczona terytorialnie do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej."

    To powyzsze ciekawe, jakby sie dalo przez inet tej karty uzywac (w
    koncu to srodowisko elektroniczne) to tylko w sklepach w PL ?? Bleah

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    UIN: 15071179 | GG: 504206

  • 18. Data: 2003-01-01 16:55:10
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Tue, 31 Dec 2002 13:19:16 +0100, "Witek" <w...@p...onet.fi> wrote:

    >O! ubezpieczenie ;-)) Wreszcie _dwie_ opcje ubezpieczenia:
    >-za wcześniejsze przejęcie odpowiedzialności - na 24 godziny przed
    >zgłoszeniem utraty karty (opłata miesięczna) 3zl
    >-za wcześniejsze przejęcie odpowiedzialności - na 48 godzin przed
    >zgłoszeniem utraty karty (opłata miesięczna) 5zl
    IMHO chyba niezbyt drogo ? W porownianiu z Citi 6.5/mc :))
    A co oznaczaja te ubezpieczenia ?

    13) za ubezpieczenie mienia zakupionego za pomocą karty kredytowej
    (opłata roczna) 6,00
    14) za ubezpieczenie assistance na terenie kraju (opłata roczna) 10,00

    Szczegolnie interesuje mnie to pierwsze. Od jakiego momentu
    ubezpieczone jest mienie i na czym to ubezpieczenie polega ?

    >Po wstępnym rozpatrzeniu reklamacji, PKO BP SA _może_ podjąć decyzję o
    >tymczasowym uznaniu rachunku kwotą reklamacji oraz pobranymi od niej
    >opłatami i prowizjami. :O ;-))))
    Szkoda ze tylko _moze_ :(

    >i teraz najlepsze:
    >1. Na życzenie Posiadacza karty głównej, PKO BP SA może przejąć
    >odpowiedzialność za zobowiązania finansowe powstałe w wyniku transakcji
    >dokonanych przy użyciu utraconej karty kredytowej, na 24 lub 48 godzin przed
    >zgłoszeniem utraty karty kredytowej, z zastrzeżeniem § 52.
    >2. Przejęcie odpowiedzialności, o której mowa w ust. 1, staje się skuteczne
    >po upływie odpowiednio 24 lub 48 godzin od chwili zgłoszenia życzenia.
    Nie rozumiem tych 2 puntow, czy one sobie wzajemnie nie zaprzeczaja ??

    >3. PKO BP SA przejmuje odpowiedzialność w zakresie, o którym mowa w ust. 1,
    >od kwoty 200 zł. !!!!!!!!!!!!!!!
    To zle czy dobrze ? ;)), nalezy to rozumiec ze pojedyncza transakcja
    musi byc na ponad 200 zl, czy jak juz ktos mi natlucze na 200zl
    zakupow, to za reszte placi bank ?

    >Jestem pod wrazeniem ;-))))
    >Duuuuuuuuuzy plus dla PKOBP za ilosc kart i opcji ;-)))
    Wlasnie juz rozwial sie moj dylemat, skoro muBank mi nie dal KK, to
    moze PKO BP mi da ? :)), chociaz bank najlepiej mi sie nie kojarzy,
    ale wyglada ze produkt wprowadzili profesjonalny :)).

    pzdr,
    Dentarg

  • 19. Data: 2003-01-01 17:14:24
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Tue, 31 Dec 2002 12:37:31 +0100, in pl.biznes.banki you wrote:

    >Sa juz informacje na WWW !
    >oferta/bankowosc detaliczna/indywidualni/karty bankowe
    >jest MC eletronic i VE !!!
    >Visa i MC silver i GOLD !!!
    Ale wniosek o wydanie zajmuje 6.5 MB !!!, mogliby jednak to bardziej
    scisnac, ew jakos spakowac ...

    pzdr,
    Dentarg

  • 20. Data: 2003-01-01 17:17:24
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:8f861vk49pki04hn09nmbunj7cevh62lmk@4ax.com, Dentarg wrote:

    > Ale wniosek o wydanie zajmuje 6.5 MB !!!, mogliby jednak to bardziej
    > scisnac, ew jakos spakowac ...

    Powaznie? To chore jakies - albo celowe dzialanie.

    --
    Robert