  • 1. Data: 2002-12-31 10:10:29
    Temat: Czy jest senst inwestowac w FI
    Od: Raven <2...@w...pl>

    Witam
    Trudne pytanie...
    Czy jest sens teraz inwestowac w fundusze inwestycyjne... Glownie chodzi
    mi o GTFI i 2 fundusze - obligacji i rynku pienieznego.
    Jake sa realne rokowana na przyszlosc jesli chodzi o oprocentowanie ?
    Wiadomo ze cena obligacji zalezy bezpisrednio od onizek stop... ale co
    ma jeszcze duzy wplyw, i czy teraz nie jest juz za pozno zeby inwestowac
    w fundusz obligacji ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-12-31 10:21:43
    Temat: Re: Czy jest senst inwestowac w FI
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > Wiadomo ze cena obligacji zalezy bezpisrednio od onizek stop... ale co
    > ma jeszcze duzy wplyw, i czy teraz nie jest juz za pozno zeby inwestowac

    za póxno - wrzuć do mbanku albo w pieniężny

  • 3. Data: 2002-12-31 10:56:21
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    Ja mysle, ze nie za pozno, bo niby dlaczego?
    Skoro w ostatnich latach zawsze przynosily zyski wyzsze niz na najlepszych
    lokatach w bankach, to dlaczego tak nie mialoby byc teraz?
    Jedynie gdyby w polsce inflacja zaczela rosnac, a stopy procentowe zaczely
    isc w gore, to wtedy byloby za pozno. Jednak to nam nie grozi skoro mamy
    wejsc do Unii.
    Madab

  • 4. Data: 2002-12-31 12:55:59
    Od: "Arek" <a...@g...net>

    Nic nam nie grozi w uni...... hi hi, nie takie cywilizacje padaly jak
    muchy.....

  • 5. Data: 2003-01-02 22:19:05
    Od: "Domel" <r...@k...net.pl>

    Wszystko zalezy. Zarzadzajacy zakladajac, ze stopy beda spadac inwestuja
    w obligacje o stalym oprocentowaniu, sprzedaja je przed wykupem po
    zdyskontowanych cenach i w ten sposób dorabiaja procenciki. Miedzy innymi
    dlatego wyniki funduszy obl. sa lepsze od rentownosci obligacji. Oczywiscie
    gdyby stopy wzrosly wtedy sa w plecy. Jednak nie mozna zakladac juz duzego
    spadku stóp, bo nie ma na to za bardzo miejsca. ( no chyba ze zagrozi nam
    deflacja).
    Dlatego uwazam, ze za pozno nie jest. Nie nalezy sie jednak spodziewac
    nadzwyczajnych wyników. Moim zdaniem w tym roku najlepszymi lokatami beda
    fundusze agresywne czy zrównowazone no i oczywiscie nowosc fundusze aktywnej
    alokacji srodków. Gielda jest juz tak nisko, fundusze nie beda mialy zysków
    z obligacji, ze beda windowaly ceny, oczywiscie jest to moje zdanie i
    dotyczy dlugiego okresu.
    pozdrowionka
    i trafnych decyzji w nowym roku