  • 1. Data: 2002-12-31 07:59:35
    Temat: Pomocy
    Od: "raff" <f...@w...pl>

    Byłem swego czasu w ogromnej potrzebie i skorzystałem z kredytu w BS
    Porąbka. Prowizje i odsetki okropnie wysokie , ale w tedy nie było innej
    alternatywy.
    W chwili obecnej po niezapłaceniu jednej raty , firma windykacyjna chce mi
    zabrać z domu parę sprzętów. Podczas podpisywania umowy wcisnięto mi do
    podpisania świstek , w który oświadczałem , że się na to godzę. Przeczytałem
    jednak umowę kredytową , a w niej o niczym takim się nie wspomina. Poza tym
    mam wątpliwość, czy bez bankowego nakazu egzekucyjnego ktokolwiek jest mi w
    stanie wymieść coś z domu. Przypominam , że umowa nie została wypowiedziana
    , Bank ma taką możliwość po niezapłaceniu dwóch kolejnych rat.
    Pan z tzw. windykacji , bardzo czułym głosem powiedział , że moją pralkę to
    mogą sprzedać za 100 zł , a wieżę za 500.
    Czy ktoś z grupowiczów ma może jakieś doświadczenia w podobnej sprawie .
    Słyszłem , za cała ta " windykacja" prowadzona przez firmy "kogucik" nie ma
    oparcia w rzadnym prawie. Może ktoś podsunie jakieś linki. Kredyt trzeba
    spłacić , ale nie lubie dawać się robić w bambuko.
    Proszę o pomoc

    Rafał

  • 2. Data: 2002-12-31 08:11:25
    Temat: Re: Pomocy
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : W chwili obecnej po niezapłaceniu jednej raty , firma windykacyjna chce mi
    : zabrać z domu parę sprzętów. Podczas podpisywania umowy wcisnięto mi do
    : podpisania świstek , w który oświadczałem , że się na to godzę.

    nie został Ci w domu jakiś sprzęt? :)

    poważnie, co jest na tym świstku?

[...]
    : stanie wymieść coś z domu.

    czasem wystarcza jeszcze wyrok, ale to komornik jest od wynoszenia rzeczy z
    domu

    : Pan z tzw. windykacji , bardzo czułym głosem powiedział , że moją pralkę
    : mogą sprzedać za 100 zł , a wieżę za 500.

    przypomnij panu z windykacji, ze egzekucja w polsce prowadzona jest przez
    własciwych komorników,
    jeśliby panu zaś głos zrobił się mniej słodki zauważ, że mówienie o tym, że
    oni wyniosą Ci z domu sprzęt i sprzedadzą, może w pewnych niesprzyjających
    dla pana okolicznościach być uznane za groźbę karalną tj przestępstwo z art.
    190 kk.

    : Czy ktoś z grupowiczów ma może jakieś doświadczenia w podobnej sprawie.

    tak, kiedyś dzwoniła do mnie firma windykacyjna pracujaca na rzecz IDEI, ale
    było fajnie, tylko pani z firmy jakaś taka nerwowa była i szybko traciła
    cierpliwość :(

    : Słyszłem , za cała ta " windykacja" prowadzona przez firmy "kogucik" nie
    ma
    : oparcia w rzadnym prawie.

    to zależy to rozumiesz przez "windykacja"

    : Może ktoś podsunie jakieś linki. Kredyt trzeba
    : spłacić , ale nie lubie dawać się robić w bambuko.

    http://www.sejm.gov.pl/prawo/prawo.html

    pozdrawiam
    : Proszę o pomoc
    :
    : Rafał
    :
    :
    :
    :
    :
    :

  • 3. Data: 2002-12-31 08:54:19
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    raff <f...@w...pl> wrote:
> [...]
    > oparcia w rzadnym prawie. Może ktoś podsunie jakieś linki. Kredyt trzeba
    > spłacić , ale nie lubie dawać się robić w bambuko.

    Jedyną osobą która może zajmować cokolwiek jest komornik. A ten musi
    mieć tytuł wykonawczy. POlecam kupienie Kodeksu Cywilnego i Kodeksu
    Postepowania Cywilnego i przeczytanie.

    --

  • 4. Data: 2002-12-31 12:55:49
    Od: "raff" <f...@w...pl>