    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredytowki w PKOBP
    Date: 01 Jan 2003 03:10:42 +0100

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Posiadacz karty, na żądanie punktu akceptującego kartę, zobowiązany jest do
    > okazania dokumentu potwierdzającego jego tożsamość.
    >

    > Ciekawe jakie sankcje przewiduja za 'niemanie' przy sobie dokumentu
    > potwierdzajacego tozsamosc ;)

    Pewne nijakie, z wielu powodow - z podstawowym takim, ze to umowa
    bank-klient, a sklep ma sie stosowac do wlasnych umow, niezaleznych
    od banku.

    > 2. Reklamacje, o których mowa w ust. 1, należy składać w ciągu 14 dni od
    > daty otrzymania zestawienia transakcji i nie później niż 60 dni od dnia
    > dokonania transakcji, na właściwych drukach dostępnych w oddziałach PKO BP
    > SA, odrębnie dla każdej kwestionowanej transakcji.
    > To jest niezle. Co bedzie jesli wcale nie dokonalem transakcji? Od czego sa
    > liczone te 60 dni? [wiem, czepiam sie ;)]

    Wcale nie, to bardzo sensowne pytanie. Czasem zdaza sie, ze transakcja
    jest rozliczona duzo pozniej, nawet elektroniczna. Transakcja zelazkowa
    z jakiegos egzotycznego kraju (w ktorym wlasciciel sklepu jezdzi przez
    pustynie dwa razy w miesiacu do miasta) moze byc rozliczona np. po 2
    miesiacach, i to jest zupelnie normalne.

    > W okresie ważności karty kredytowej, PKO BP SA może wystąpić do Posiadacza
    > karty głównej o przedłożenie aktualnych dokumentów dotyczących uzyskiwanych
    > dochodów oraz zobowiązań finansowych.

    Napisali co moze sie stac, jesli owo wystapienie nie spotka sie z reakcja?
    Bo generalnie bez zadnych punktow w umowie kazdy moze wystapic do kazdego
    z dowolnym pismem.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator