  • 61. Data: 2003-05-26 10:26:11
    Temat: Re: co Panstwo sadza
    Od: "jn" <j...@N...gazeta.pl>

    > Tez mi sie to nie podoba ale niestety realna alternatywa nie istnieje.
    > UW jest zbyt slaba zeby myslec o jakichkolwiek rzadach, PO jest za
    > blisko z PiS a reszta, lacznie z rzeczonym PiS reprezentuje takie
    > poglady ze wlos sie jezy a noz sam w kieszeni otwiera.

    UPR, kolego, i pare innych partii pominales. Publiczna telewizja w rekach
    SLD/PSL niezla wode z mozgu Wam zrobila.

    > Bzdury. Koncesji jest kilkanascie i napewno kazda z nich nie obejmuje
    > soba 10 dziedzin.

    A jednak, oto na co m.in.potrzebne są koncesje:
    - poszukiwanie lub rozpoznawanie kopalin, wydobywanie złóż, bezzbiornikowe
    magazynowanie substancji oraz składowanie odpadów, w tym w podziemnych
    wyrobiskach ;
    - wytwarzanie i obrót materiałami wybuchowymi, bronią i amunicją oraz
    wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub górniczym;
    - wytwarzanie, przetwarzanie, magazynowanie, przesyłanie, dystrybucja i obrót
    paliwami i energią;
    - ochrona mienia i osób;
    - transport lotniczy, wykonywanie usług lotniczych;
    - budowa i eksploatacja autostrad oraz dróg ekspresowych;
    - zarządzanie liniami kolejowymi oraz wykonywanie przewozów kolejowych;
    - rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych.
    Lista ta nie wyczerpuje wszystkich ograniczen, np. musisz miec koncesje na
    prowadzenie wypozyczalni kaset video, przesylek kurierskic,porednistwo w
    obrocie nieruchomosciami i wiele wiele innych, ktorych nie sposob tutaj
    wymienic.

    > Podasz jakies zrodlo tych rewelacji?

    Traktat Akcesyjny, Uklad z Schengen. Doktryna "acquis communautaire", czyli
    dorobku wspolpracy zaklada, ze zbior praw Uni jest niepodzielny i nie moze
    byc wybiorczo stosowany przez kraje ktore chca wstapic.
    Przy czym prawo UE obejmuje setki tys. przepisow i deklaracji (przeciez ta
    banda urzedasow musi cos robic) niekiedy sprzecznych ze soba wzajemnie. nawet
    podstawowe dokumenty, to opasle tomy napisane jezykiem prawniczym, ktorych
    nie jest w stanie przeczytac zwykly obywatel.

    > A czym polskie firmy tak bardzo wyrozniaja sie in minus ze wszyscy
    > sobie poradza a one nie? Czy ten gaszcz bedzie obowiazywal tylko w
    > Polsce? A moze teraz prawo u na jest tak super przejrzyste i
    > niezmienne ze to rzeczywiscie bedzie szok?

    Wiele firm esportujacych lub swiadczych uslugi juz obecnie na rynek niemiecki
    nie radzi sobie z ograniczeniami jakie napotykaja ze strony unijnych
    instytucji. Podam przyklad z zycia: jestesmy u znajomego dunskiego farmera.
    Tlumaczy nam, ze wszystko w jego oborach musi spelniac okreslone normy i
    atesty, nawet plytki ceramiczne i fugi musza miec licencje z Urzedu, a
    produkowane sa przez jedyna firme (domysl sie dlaczego nie przez inne).
    Czestuje nas mlekiem od kozy, ktora trzyma w ukryciu, gdyz w przeciwnym razie
    musialby wybudowac dla niej specjalne pomieszaczenie (ze specjalnymi
    plytkami, atestami itp.). "Rok 1984" Orwella to pestka w porownaniu z tym co
    nas rzeczywiscie czeka.

    > Ilu informatykow wyjechalo do Niemiec po
    > zaproponowanym przez nich programie? Z tego co czytalem ok.
    > kilkudziesieciu.

    Informatycy sa grupa zawodowa, ktorej powodzi sie w Polsce chyba najlepiej.
    Majac pensje 8tys. netto (tyle ma szef IT w jednej z firm w Wawie), czy ktos
    chcialby wyjezdzac?

    pozdr,
    JN

  • 62. Data: 2003-05-26 10:38:46
    Od: j...@p...onet.pl

    > Nie wiem jak Ty, ale ja mam dosyc czytania o zadluzonych kopalniach (i
    > umarzaniu tych dlugow za nasze pieniadza), o krzyczacych stoczniowcach
    > pod wplywem ktorych rzad robi sie calkiem potulny,

    Ale to jest wlasnie to o czym mowilem! Glosowaliscie na socjalistow, to macie.

    > Mam dosyc dokarmiania przez rzad wg partyjnych interesow kolejnych
    > fabryk czy, rowniez, bankow. Mam dosyc roszczeniowej postawy znacznej
    > czesci spoleczenstwa i zycia wg sloganu "czy sie stoi czy sie lezy
    > tysiac zlotych sie nalezy".

    > zupelnie wyssane z palca i przedstawiajace fikcyjne zagrozenia jak np.
    > wykup ziemi, utrata przez Polske ziem odzyskanych ktore podobno

    Akurat to juz jest faktem, ktory sie dzieje. Na razie odbywa sie to przy
    pomocy "podstwionych" firm i osob.

    > Hehe, dzis ogladalem programy propagandowe LPR i innych oszolomow -
    > bechenek chleba bedzie kosztowal 7,5 zl, zostaniemy rynkiem zbytu i
    > sila robocza dla zachodu i inne argumenty w tym tonie. Jesli nie
    > jestes zwolennikiem LPR to ta zbieznosc argumentow jest co najniej
    > dziwna.

    Oj, mlodzi mlodzi, Kwasniewski, Miller i inni towarzysze wam naobiecywali, a wy
    znow uwierzyliscie.

  • 63. Data: 2003-05-26 10:41:47
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Witaj jn,

    W Twoim liście datowanym 26 maja 2003 (12:26:11) można przeczytać:

    j> UPR, kolego, i pare innych partii pominales.

    Nie pominalem, napisalem przeciez "a reszta...". A JKM jest u mnie
    bardzo blisko Leppera.

    j> Publiczna telewizja w rekach
    j> SLD/PSL niezla wode z mozgu Wam zrobila.

    Z publicznej telewizji ogladam tylko teleekspres. Oczywiscie mowie o
    tych programach, ktore moga mi zrobic wode z mozgu. Bo "Miliard w
    rozumie" chyba mi nie zaszkodzi, prawda?

    j> A jednak, oto na co m.in.potrzebne są koncesje:
    j> - poszukiwanie lub rozpoznawanie kopalin, wydobywanie złóż, bezzbiornikowe
    j> magazynowanie substancji oraz składowanie odpadów, w tym w podziemnych
    j> wyrobiskach ;
    j> - wytwarzanie i obrót materiałami wybuchowymi, bronią i amunicją oraz
    j> wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub górniczym;

    I cale szczescie.

    j> Lista ta nie wyczerpuje wszystkich ograniczen, np. musisz miec koncesje na
    j> prowadzenie wypozyczalni kaset video, przesylek kurierskic,porednistwo w
    j> obrocie nieruchomosciami i wiele wiele innych, ktorych nie sposob tutaj
    j> wymienic.

    Nie chce sie klocic nie majac racji ale nie mylisz czasem koncesji z
    roznego rodzaju pozwoleniamia?

    j> Traktat Akcesyjny, Uklad z Schengen. Doktryna "acquis communautaire", czyli
    j> dorobku wspolpracy zaklada, ze zbior praw Uni jest niepodzielny i nie moze
    j> byc wybiorczo stosowany przez kraje ktore chca wstapic.
    j> Przy czym prawo UE obejmuje setki tys. przepisow i deklaracji (przeciez ta
    j> banda urzedasow musi cos robic) niekiedy sprzecznych ze soba wzajemnie. nawet
    j> podstawowe dokumenty, to opasle tomy napisane jezykiem prawniczym, ktorych
    j> nie jest w stanie przeczytac zwykly obywatel.

    Ale gdzie dokladnie jest mowa ze bedzie nas obowiazywalo 2000
    koncesji? Zreszta sprzeczne prawo, zawarte w opaslych tomach
    napisanych jezykiem prawniczym nieczytelnym nawet dla prawnikow mamy
    juz teraz wiec gorzej na pewno nie bedzie. Polecam raport
    przedostatniej (albo jeszcze wczesniejszej) Polityki, mowi wlasnie o
    tym.

    j> Wiele firm esportujacych lub swiadczych uslugi juz obecnie na rynek niemiecki
    j> nie radzi sobie z ograniczeniami jakie napotykaja ze strony unijnych
    j> instytucji. Podam przyklad z zycia: jestesmy u znajomego dunskiego farmera.
    j> Tlumaczy nam, ze wszystko w jego oborach musi spelniac okreslone normy i
    j> atesty, nawet plytki ceramiczne i fugi musza miec licencje z Urzedu, a
    j> produkowane sa przez jedyna firme (domysl sie dlaczego nie przez inne).
    j> Czestuje nas mlekiem od kozy, ktora trzyma w ukryciu, gdyz w przeciwnym razie
    j> musialby wybudowac dla niej specjalne pomieszaczenie (ze specjalnymi
    j> plytkami, atestami itp.). "Rok 1984" Orwella to pestka w porownaniu z tym co
    j> nas rzeczywiscie czeka.

    A slyszales o ostatniej (nie wiem czy na razie tylko proponowanej czy
    juz przyjetej) nowelizacji jakiejs tam ustawy mowiacej o tym, ze
    zezwala sie rolnikom na dokonywanie uboju w warunkach domowych a nie w
    rzezni i nastepnie sprzedaz tego "miesa" na straganach i z samochodu?
    Bez weterynarza i zadnej innej kontroli? Wybacz ale ja wole pierwszy
    przypadek.

    j> Informatycy sa grupa zawodowa, ktorej powodzi sie w Polsce chyba najlepiej.
    j> Majac pensje 8tys. netto (tyle ma szef IT w jednej z firm w Wawie), czy ktos
    j> chcialby wyjezdzac?

    Czy grupa informatykow skladaja sie z samych szefow IT? Nie, sam
    jestem jednym z nich i znam troche ten rynek pracy. Jest baaardzo
    cienko, w porownaniu do tego co mozna bylo zarobic pare lat temu (to
    niestety znam tylko ze slyszenia, za mlody jestem) to nastapila spora
    zapasc. Wielu moich znajomych zarabia po 1500-2000, wielu nie zarabia
    nic. I jakos nie slysze zeby masowo mowili o wyjezdzie. Za to na pewno
    ja bym sie zastanowil nad tym bardzo powaznie gdyby rzady przejela
    Samoobrona, LPR czy chociazby UPR (co na szczescie na pewno nigdy nie
    nastapi).

    Pozdrawiam
    Konrad Inglot

    --
    K.O.N.L.I.N. k...@p...pl
    Kinetic Organism Normally for Logical Infiltration and Nullification,

    "Shine on you crazy diamond"

  • 64. Data: 2003-05-26 10:46:18
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Witaj jotenn,

    W Twoim liście datowanym 26 maja 2003 (12:38:46) można przeczytać:

    jpop> Ale to jest wlasnie to o czym mowilem! Glosowaliscie na socjalistow, to macie.

    A na kogo mielismy glosowac? Czy niesocjalisci przez swoje 4 lata u
    zloba zrobili cos godnego uwagi? Poza swoimi 4 reformami-niewypalami?

    jpop> Akurat to juz jest faktem, ktory sie dzieje. Na razie odbywa sie to przy
    jpop> pomocy "podstwionych" firm i osob.

    Fakty sa takie - wiekszosc ziemi rolnej jest w posiadaniu rolnikow. I
    Ci rolnicy najbardziej krzycza ze nas wykupia. Wniosek jest jeden - to
    rolnicy beda ta ziemie sprzedawac. Skoro sa przeciwni niech nie
    sprzedaja i zadne nakazy czy zakazy nie beda potrzebne.

    jpop> Oj, mlodzi mlodzi, Kwasniewski, Miller i inni towarzysze wam naobiecywali, a wy

    jpop> znow uwierzyliscie.

    To juz slyszalem, teraz moze jakies merytoryczne argumenty? Bo na
    razie widze to tak, iz moge powiedziec: oj starzy starzy, Giertych,
    Lepper i inni "patrioci" wam naobiecywali, a znow uwierzyliscie.

    Pozdrawiam
    Konrad Inglot

    --
    K.O.N.L.I.N. k...@p...pl
    Kinetic Organism Normally for Logical Infiltration and Nullification,

    "We don't need no education"

  • 65. Data: 2003-05-26 11:11:41
    Od: j...@p...onet.pl

    > A na kogo mielismy glosowac? Czy niesocjalisci przez swoje 4 lata u
    > zloba zrobili cos godnego uwagi? Poza swoimi 4 reformami-niewypalami?

    I to jest wlasnie bolesne, ze tzw. wiekszosc nie dostrzegla, ze AWS to nic
    innego jak socjalisci, zwiazkowcy. Reformy byly potrzebne, szkoda, ze spoznione
    a politykom znow zabraklo odwagi.

> [...]
    > rolnicy beda ta ziemie sprzedawac. Skoro sa przeciwni niech nie
    > sprzedaja i zadne nakazy czy zakazy nie beda potrzebne.

    Rolnik, ktory przestaje uprawiac ziemie, bo nie moze zarobic nawet na paliwo do
    traktora po pewnym czasie by przezyc sprzeda swoja ziemie. A przeciez o to
    chodzilo niektorym chodzilo.

    > To juz slyszalem, teraz moze jakies merytoryczne argumenty? Bo na
    > razie widze to tak, iz moge powiedziec: oj starzy starzy, Giertych,
    > Lepper i inni "patrioci" wam naobiecywali, a znow uwierzyliscie.

    Staram sie ich uzywac. Legant prius et postea despiciant - Najpierw czytajcie a
    potem gancie!

    P.S. Chleb juz podrozal, choc z nieco innych powodow.

  • 66. Data: 2003-05-26 11:23:01
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Witaj jotenn,

    W Twoim liście datowanym 26 maja 2003 (13:11:41) można przeczytać:

    jpop> I to jest wlasnie bolesne, ze tzw. wiekszosc nie dostrzegla, ze AWS to nic
    jpop> innego jak socjalisci, zwiazkowcy.

    Mysle ze wlasnie dostrzegli i dlatego AWS obecnie nie istnieje.

    jpop> Reformy byly potrzebne, szkoda, ze spoznione
    jpop> a politykom znow zabraklo odwagi.

    Reformy nadal sa potrzebne. W panstwie nadal nic sie na lepsze nie
    zmienilo. I nadal zaden polityk nie ma odwagi ich przeprowadzic.

    jpop> Rolnik, ktory przestaje uprawiac ziemie, bo nie moze zarobic nawet na paliwo do
    jpop> traktora po pewnym czasie by przezyc sprzeda swoja ziemie. A przeciez o to
    jpop> chodzilo niektorym chodzilo.

    Wiec jesli zabronimy sprzedazy ziemi to ten rolnik umrze z glodu bo
    bedzie mial ziemie ktorej nie bedzie potrzebowal ani mogl wykorzystac.

    jpop> Staram sie ich uzywac. Legant prius et postea despiciant - Najpierw czytajcie a
    jpop> potem gancie!

    Czytam pilnie i jedyne co widze to pretensje ze przez nas (czyli przez
    kogo) rzadza i rzadzili socjalisci chociaz nie umieja. Kto w takim
    razie wg Ciebie powinien rzadzic i jakie ma recepty na dzisiejsze
    bolaczki Polski?

    jpop> P.S. Chleb juz podrozal, choc z nieco innych powodow.

    AFAIK podrozal bo jeden z poslow partioty Leppera znikanal z powazna
    iloscia zboza.

    Pzdr
    Konrad Inglot

    --
    K.O.N.L.I.N. k...@p...pl
    Kinetic Organism Normally for Logical Infiltration and Nullification,

    "The band is just fantastic, that is really what I think.
    Oh by the way, which one's Pink?"

  • 67. Data: 2003-05-26 13:03:52
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik "Dave" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > i to sie robi juz teraz. Zobacz ile "polskich" statkow plywa pod obca
    > bandera. Problem w tym ze nie da sie fabryki zarejestrowac za granica a
    miec
    > ja w kraju.

    Jak sie nie da jak da?
    Zakladasz firme gdzies tam w swiecie, a w Polsce file czy spolke zalezna,
    ktora placi firmie-matce wysokie oplaty za korzystanie z marki czy inne
    uslugi, np.
    doradcze.
    Na podobnej zasadzie dzialaja w Polsce hipermarkety. Zaden nie ma zysku,
    a jakos caly czas buduja nowe. Tacy dobrzy, ze doplacaja.
    A calkowice polskie firmy juz zakladaja fabryki za granica i do polski
    importuja towar,
    np. odziezowa marka reserved..

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 68. Data: 2003-05-26 13:13:27
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    > bo ten co ma wiecej majatku wiecej korzysta z uslug panstwa - chociazby
    > wiecej jezdzac po drogach.

    Mniej. Biedny jezdzi po drogach chocby autobusem a bogaty lata samolotem i
    nie
    zuzywa drog ;)
    A nie zauwazyles, ze jest w Polsce ponad polowa ceny paliwa na stacji to
    podatki?
    Wiecej jezdzisz, wiecej benzyny spalasz to wiecej podatku placisz.
    Proste? Za ten podatek mozna by wybudowac duzo drog. Ale sa inne wazniejsze
    potrzeby. Przeciez trzeba dolozyc tam gdzie minister kolejny raz wydal kase
    na jakies badziewne, nikomu niepotrzebne rzeczy, ktore kazdy normalny
    czlowiek kupilby za polowe sumy zaplaconej przez panstwo.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 69. Data: 2003-05-26 14:24:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    k...@g...pl (Konlin) writes:

    > Hehe, dzis ogladalem programy propagandowe LPR i innych oszolomow -
    > bechenek chleba bedzie kosztowal 7,5 zl, zostaniemy rynkiem zbytu i
    > sila robocza dla zachodu i inne argumenty w tym tonie.

    To jest nawet mozliwe, tyle ze ma sie nijak do UE, a bardziej zalezy od
    naszych rodzimych podatkow, ministrow itp.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 70. Data: 2003-05-26 14:25:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    k...@g...pl (Konlin) writes:

    > A na kogo mielismy glosowac? Czy niesocjalisci przez swoje 4 lata u
    > zloba zrobili cos godnego uwagi? Poza swoimi 4 reformami-niewypalami?

    A to byli ostatnio jacys niesocjalisci u wladzy? Chyba wzrok mi sie psuje.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator