    From: "jn" <j...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: co Panstwo sadza
    Date: Mon, 26 May 2003 10:26:11 +0000 (UTC)

    > Tez mi sie to nie podoba ale niestety realna alternatywa nie istnieje.
    > UW jest zbyt slaba zeby myslec o jakichkolwiek rzadach, PO jest za
    > blisko z PiS a reszta, lacznie z rzeczonym PiS reprezentuje takie
    > poglady ze wlos sie jezy a noz sam w kieszeni otwiera.

    UPR, kolego, i pare innych partii pominales. Publiczna telewizja w rekach
    SLD/PSL niezla wode z mozgu Wam zrobila.

    > Bzdury. Koncesji jest kilkanascie i napewno kazda z nich nie obejmuje
    > soba 10 dziedzin.

    A jednak, oto na co m.in.potrzebne są koncesje:
    - poszukiwanie lub rozpoznawanie kopalin, wydobywanie złóż, bezzbiornikowe
    magazynowanie substancji oraz składowanie odpadów, w tym w podziemnych
    wyrobiskach ;
    - wytwarzanie i obrót materiałami wybuchowymi, bronią i amunicją oraz
    wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub górniczym;
    - wytwarzanie, przetwarzanie, magazynowanie, przesyłanie, dystrybucja i obrót
    paliwami i energią;
    - ochrona mienia i osób;
    - transport lotniczy, wykonywanie usług lotniczych;
    - budowa i eksploatacja autostrad oraz dróg ekspresowych;
    - zarządzanie liniami kolejowymi oraz wykonywanie przewozów kolejowych;
    - rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych.
    Lista ta nie wyczerpuje wszystkich ograniczen, np. musisz miec koncesje na
    prowadzenie wypozyczalni kaset video, przesylek kurierskic,porednistwo w
    obrocie nieruchomosciami i wiele wiele innych, ktorych nie sposob tutaj
    wymienic.

    > Podasz jakies zrodlo tych rewelacji?

    Traktat Akcesyjny, Uklad z Schengen. Doktryna "acquis communautaire", czyli
    dorobku wspolpracy zaklada, ze zbior praw Uni jest niepodzielny i nie moze
    byc wybiorczo stosowany przez kraje ktore chca wstapic.
    Przy czym prawo UE obejmuje setki tys. przepisow i deklaracji (przeciez ta
    banda urzedasow musi cos robic) niekiedy sprzecznych ze soba wzajemnie. nawet
    podstawowe dokumenty, to opasle tomy napisane jezykiem prawniczym, ktorych
    nie jest w stanie przeczytac zwykly obywatel.

    > A czym polskie firmy tak bardzo wyrozniaja sie in minus ze wszyscy
    > sobie poradza a one nie? Czy ten gaszcz bedzie obowiazywal tylko w
    > Polsce? A moze teraz prawo u na jest tak super przejrzyste i
    > niezmienne ze to rzeczywiscie bedzie szok?

    Wiele firm esportujacych lub swiadczych uslugi juz obecnie na rynek niemiecki
    nie radzi sobie z ograniczeniami jakie napotykaja ze strony unijnych
    instytucji. Podam przyklad z zycia: jestesmy u znajomego dunskiego farmera.
    Tlumaczy nam, ze wszystko w jego oborach musi spelniac okreslone normy i
    atesty, nawet plytki ceramiczne i fugi musza miec licencje z Urzedu, a
    produkowane sa przez jedyna firme (domysl sie dlaczego nie przez inne).
    Czestuje nas mlekiem od kozy, ktora trzyma w ukryciu, gdyz w przeciwnym razie
    musialby wybudowac dla niej specjalne pomieszaczenie (ze specjalnymi
    plytkami, atestami itp.). "Rok 1984" Orwella to pestka w porownaniu z tym co
    nas rzeczywiscie czeka.

    > Ilu informatykow wyjechalo do Niemiec po
    > zaproponowanym przez nich programie? Z tego co czytalem ok.
    > kilkudziesieciu.

    Informatycy sa grupa zawodowa, ktorej powodzi sie w Polsce chyba najlepiej.
    Majac pensje 8tys. netto (tyle ma szef IT w jednej z firm w Wawie), czy ktos
    chcialby wyjezdzac?

    pozdr,
    JN