  • 1. Data: 2003-05-22 15:29:34
    Temat: co Panstwo sadza
    Od: "domeczek" <S...@g...pl>

    o tym artykuliku
    http://www2.gazeta.pl/podatki/1388352,25044,1271428.
    html?v=0&f=30 ???

  • 2. Data: 2003-05-22 15:33:26
    Temat: Re: co Panstwo sadza
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > o tym artykuliku
    > http://www2.gazeta.pl/podatki/1388352,25044,1271428.
    html?v=0&f=30 ???

    Sądzimy (tzn. ja sądzę ;-), że to bzdury i rozumawanie
    bardzo typowe dla obecnie nieszczęśliwie nam panującej
    obsady MF.

    Pix

  • 3. Data: 2003-05-22 15:42:28
    Od: "domeczek" <S...@g...pl>

    to teraz trudniejsze pytanie czemu taki gosc jest profesorem tak jak nasz
    tygrysek na kiełkach :) ??

    odp. bo tu jest jak jest :)) witamy w Polsce

  • 4. Data: 2003-05-22 15:49:14
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > to teraz trudniejsze pytanie czemu taki gosc jest profesorem tak jak nasz
    > tygrysek na kiełkach :) ??
    >
    > odp. bo tu jest jak jest :)) witamy w Polsce

    Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że nie tylko tak jest
    ale i w najbliższej przyszłości dalej tak niestety będzie.

    To że gość jest profesorem to jeszcze pół biedy bo w końcu
    pracując na uczelni większych szkód dla kraju nie jest w stanie
    wyrządzić. Znacznie bardziej niepokoi mnie fakt, że tacy
    ludzie przedostają się do sfery realnej władzy :-(

    Pix

  • 5. Data: 2003-05-22 15:50:06
    Od: "Wojciech Apel" <w...@p...pl>

    Jedyny podatek zgodny ze Sprawiedliwoscia Spoleczną to podatek pogłówny.

    Ponieważ każdy z nas jest równym obywatelem w państwie i w taki sam sposób
    korzysta z jego dobrodziejstw (ochrony, reprezentacji, bezpieczenstwa,
    dostepu do kultury, nauki, szkolnictwa i ochrony zdrowia).

    Jezeli korzysta równo, to równo też powinien ponosić koszty tego korzystania
    a więc ....

    KAZDY POWINIEN PŁACIĆ TAKIE SAME CO DO KWOTY PODATKI, ....

    .... niezależnie od swojej pozycji, dochodów, majątku i koloru skóry.

    Podatek pogłówny jest więc jedynym podatkiem sprawiedliwym i chciałbym aby
    taki został w Polsce wprowadzony.

    Wojtek

    ***

  • 6. Data: 2003-05-22 16:00:49
    Od: "domeczek" <S...@g...pl>

    niestety tu sie nei zgodze bo ten facet am wpływ na przyszlych mgr a czym
    skorupka z amlodu nasiaknei tym nastarosc traci ...i za killka lat jak
    takicvh mgr po panu profesorze bedzie wiecej tym wieksza sznsa ze jakis
    trafi na miejsce po tygrysku i bedzie po ptakach znowu bida :((

    a tak btw ze taka ukrania ma liniowy a my nei ehhh

  • 7. Data: 2003-05-22 16:10:35
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > trafi na miejsce po tygrysku i bedzie po ptakach znowu bida :((
    >
    > a tak btw ze taka ukrania ma liniowy a my nei ehhh

    Jest niewątpliwie przykrą rzeczą, że tego pokroju osobnicy
    sieją zamęt w młodych głowach i gdyby to ode mnie zależało to
    niechybnie odsunąłbym ich od pracy dydaktycznej.
    Samo niebezpieczeństwo jest jednak nieco przesadzone gdyż
    należy jeszcze wziąć pod uwagę, że wychowankowie pana prof.
    też mają swój rozum i zapewne przynajmniej część z nich potrafi
    się nim posługiwać.

    Pix

  • 8. Data: 2003-05-22 16:20:10
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "domeczek" <S...@g...pl> writes:

    > o tym artykuliku
    > http://www2.gazeta.pl/podatki/1388352,25044,1271428.
    html?v=0&f=30 ???

    Sądzę że założenie, iż 'zysk' człowieka nie zależy od systemu
    podatkowego jest bardzo dalekie od rzeczywistości. Fajnie się wylicza
    że przy liniowym zarabiający 10.000 płaci tyle a przy progresywnym
    tyle. Trudniej oszacować, jak zmiana systemu podatkowego zmienia
    dochody ludzi. A przy pozycji daleko za grzbietem krzywej Laffera
    wzrost podatków powoduje spadek dochodów (bogaci zarobią mniej -
    przynajmniej legalnie, część ubogich przestanie zarabiać).

  • 9. Data: 2003-05-22 16:21:33
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Podatek pogłówny jest więc jedynym podatkiem sprawiedliwym i chciałbym aby
    > taki został w Polsce wprowadzony.

    zdecydowanie!

    pozdrawiam

    romekk

  • 10. Data: 2003-05-22 19:28:59
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Wojciech Apel" <w...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:bairm5$p0p$1@news.polbox.pl...
> [...]
    >
    > .... niezależnie od swojej pozycji, dochodów, majątku i koloru skóry.
    >
    > Podatek pogłówny jest więc jedynym podatkiem sprawiedliwym i chciałbym aby

    O jakich "dobrodziejstwach" piszesz ?
    O jakiej równości i korzystaniu piszesz ?
    Taki świat nie istnieje.
    Wolę polegać na sprawiedliwości bez przymiotników.

    KAZDY POWINIEN PŁACIĆ ZA TO Z CZEGO KORZYSTA.

    BAH