  • 1. Data: 2012-10-15 14:52:50
    Temat: amatorszczyzna blue media czyli "błyskawiczny" bluecash do meritum bank
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

    Kolejne problemy z bluecash i ekspresowymi przelewami...

    W piątek rano o 10:44 zleciłem bluecashem dosyć istotny przelew na sporą kwotę z
    multibanku do meritum bank. Sprawdziłem w tabelce, czy Meritum czasem nie wyparował z
    listy obslugiwanych banków. Nie pojawiło się też żadne ostrzeżenie o tym, że przelew
    może być opóźniony co czasami ma miejsce. Więc czekam...

    Dzisiaj mamy poniedziałek, godzina 15:00, dostaje maila:

    "Z przykrością informujemy, iż obecnie nie ma możliwości zrealizowania Twojego
    przelewu. Kwota przelewu zostanie jak najszybciej zwrócona."

    W międzyczasie, mimo wielu zapytań, żadnej konkretnej informacji od Blue Media w
    sprawie dosyć sporej sumy pieniędzy która gdzieś się zawieruszyła.

    Teraz czekam na zwrot, który nie wiadomo kiedy zostanie zrealizowany.

    I tak wygląda przelew ekspresowy w wykonaniu BlueCash!

  • 2. Data: 2012-10-15 15:07:05
    Od: quiris <l...@b...biz>

    W dniu poniedziałek, 15 października 2012 14:52:53 UTC+2 użytkownik az.anonim
    napisał:
> [...]
    listy obslugiwanych banków. Nie pojawiło się też żadne ostrzeżenie o tym, że przelew
    może być opóźniony co czasami ma miejsce. Więc czekam...

    Jedyną miarodajną tabelą dotyczącą dostępności banków w systemie BC jest ta
    opublikowana na stronie: https://bluecash.pl/info/obslugiwane_banki i tam banku
    Meritum nie było co najmniej od soboty. Problemy z Meritum były sygnalizowane już w
    piątek w innym wątku tej grupy.

    --
    Pozdrawiam,
    Robert Błaut

  • 3. Data: 2012-10-15 15:34:30
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 15 października 2012 15:07:06 UTC+2 użytkownik quiris napisał:

> [...]
    Meritum nie było co najmniej od soboty. Problemy z Meritum były sygnalizowane już w

    O tej tabelce mówiłem. Jak zawsze sprawdziłem ją przed wykonaniem zlecenia przelewu.

    Niezrealizowny przelew to jedno. Ale kontakt ze strony blue media woła o pomstę do
    nieba. Na kazdego maila odpowiadają szablonowymi formułkami w stylu:

    "Uprzejmie informuję, iż zgłoszenie zostało przekazane do Działu Technicznego.
    Wiążącą informację zwrotną przekażemy tak szybko, jak to tylko będzie możliwe."

    "Uprzejmie informuję, iż niezwłocznie po otrzymaniu wiążącej odpowiedzi ze strony
    Działu Technicznego poinformuję Państwa o rezultacie."

    I nie sposób się czegokolwiek dowiedzieć. A kazdy nowy mail wysłany do nich to nowe
    zgłoszenie opatrzone nowym identyfikatorem...

  • 4. Data: 2012-10-15 18:18:11
    Od: quiris <l...@b...biz>

    W dniu poniedziałek, 15 października 2012 15:34:30 UTC+2 użytkownik az.anonim
    napisał:

    > Niezrealizowny przelew to jedno. Ale kontakt ze strony blue media woła o pomstę do
    nieba. Na kazdego maila odpowiadają szablonowymi formułkami w stylu:

    [...]

    > I nie sposób się czegokolwiek dowiedzieć. A kazdy nowy mail wysłany do nich to nowe
    zgłoszenie opatrzone nowym identyfikatorem...

    Dlatego najlepiej tam zadzwonić. Na telefon nie czeka się długo, a informacje
    uzyskuje się rzeczowe ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Robert Błaut

  • 5. Data: 2012-10-16 11:12:59
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 15 października 2012 18:18:11 UTC+2 użytkownik quiris napisał:

    > Dlatego najlepiej tam zadzwonić. Na telefon nie czeka się długo, a informacje
    uzyskuje się rzeczowe ;)

    Żartujesz? Może masz szczęście albo dzwoniłeś w momencie kiedy bluecash działał bez
    zarzutu i nie byli bombardowani telefonami. Ja czekałem dobre kilka(naście?) minut
    zanim zwolnil się konsultant.

    update: w poniedzialek poznym popoludniem mój zwrot trafił do "kolejki zwrotów
    oczekujących na realizację". Nietety kolejka się przyblokowała, bo tym razem przelewy
    ekspresowe nie docierają do multibanku! Na moją sugestię, żeby przelać zwyklym
    elixirowym przelewem miedzybankowym pan konsultant stwierdził, że formalnie może to
    trwać do trzech dni roboczych.

    Ręce opadają... Mam nadzieję, że Ekspress Elixir wprowadzany przez KIR szybko
    zostanie wdrożony przez wszystkie banki a blue media ze swoim blue-dabadi-cashem
    przejdzie do historii jako niezbyt udana aczkolwiek intrygujaca ciekawostka bankowa.

  • 6. Data: 2012-10-16 11:25:38
    Od: quiris <l...@b...biz>

    W dniu wtorek, 16 października 2012 11:12:59 UTC+2 użytkownik az.anonim napisał:

    > Żartujesz? Może masz szczęście albo dzwoniłeś w momencie kiedy bluecash działał bez
    zarzutu i nie byli bombardowani telefonami. Ja czekałem dobre kilka(naście?) minut
    zanim zwolnil się konsultant.

    Ups... Chyba, rzeczywiście miałem szczęście ;-)

> [...]
    przejdzie do historii jako niezbyt udana aczkolwiek intrygujaca ciekawostka bankowa.

    Wygląda na to, że tak szybko z BC się nie rozstaniemy. BlueMedia szykuje kontratak w
    odpowiedzi na Express Elixir pod nazwą "System płatności BlueCash":
    http://bluemedia.pl/drugi_milion_przelewow_bluecash_
    ponad_4_razy_szybciej/

  • 7. Data: 2012-10-16 13:14:04
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

> [...]

    elixirowym przelewem miedzybankowym pan konsultant stwierdził, że formalnie może to

    kolejny update: okazuje się, że w momencie kiedy przelew trafi do "kolejki zwrotów"
    nie można już go wycofać i puścić zwrotu przelewem zwykłym.

    Więc sytuacja jest taka, że blue media umywa ręce a mi jako klientowi pozostaje
    jedynie czekać az multibank rozwiąze problem z przyjmowaniem przelewów
    natychmiastowych. Oczywiście ani jedna ani druga strona nie wie kiedy to nastąpi,
    moze jutro, moze za tydzień.

    Proszę nie traktować tego jako gorzkich żali, ale bardziej jako ostrzeżenie przed
    nadmiernym zaufaniem dla bluecashowych "przelewów ekspresowych". Nie polecam ani
    przelewania dużych sum, ani wykonywania zleceń w sytuacjach krytycznych np ostatniego
    dnia spłaty karty kredytowej. Można się obudzić w naprawdę przykrej sytuacji z ręką w
    nocniku :(

  • 8. Data: 2012-10-16 16:20:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "az.anonim" <a...@o...pl> writes:

    > kolejny update: okazuje się, że w momencie kiedy przelew trafi do
    > "kolejki zwrotów" nie można już go wycofać i puścić zwrotu przelewem
    > zwykłym.

    Przypomina mi to jakąs multikasę, czy jak to tam było.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2012-10-16 16:32:00
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    > Przypomina mi to jakąs multikasę, czy jak to tam było.

    Porównanie kompletnie pozbawione sensu.

    Różne rzeczy można zarzucić Blue Media, w szczególności niedopracowanie
    procedur oraz automatyzm intelektualny konsultantów, ale porównywanie ich z
    Multikasą to już naprawdę przegięcie. Z drugiej strony przy tak szybkim
    obrocie środkami, podatność na potencjalne wyłudzenia wydaje się być dość
    znaczna, stąd zapewne pewna sztywność procedur. Blue Media naprawdę sporo
    dobrego wniosła do polskiego rynku usług quasi-bankowych.

  • 10. Data: 2012-10-17 10:45:47
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Tue, 16 Oct 2012 13:14:04 +0200, az.anonim <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    > zleceń w sytuacjach krytycznych np ostatniego dnia spłaty karty
    > kredytowej. Można się obudzić w naprawdę przykrej sytuacji z ręką w

    Nie jesteś pierwszy, który miał problem z przelewem w Blue Media. Problem
    z nimi (dla nich) jest taki, że ta usługa tak naprawdę jest mało
    przydatna. Jeśli mogę poczekać na realizację przelewu do końca dnia
    roboczego, to robię zwykły Elixir. Jeśli nie mogę czekać, mam nóż na
    gardle, to absolutnie nie korzystam z Blue Media, bo właśnie mogę się
    obudzić w jeszcze gorszej sytuacji. W takich sytuacjach, o ile tylko to
    możliwe, wolę pojechać do miasta, wyjąć gotówkę z jednego banku i wpłacić
    do drugiego, w placówce lub we wpłatomacie. Ewentualnie wpłacić w kasie
    urzędu lub na poczcie jeśli wystarczająca jest "data stempla pocztowego".

    Matt