  • 81. Data: 2021-08-23 00:06:19
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-22, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

    > Mając takich wykwalifikowanych pracowników należało się zabezpieczyć.
    > Choćby tym żeby te franki MIEĆ ;-)

    Po co?

    > Nawet tego nie potrafili zrobić DOBRZE.

    Po prostu nie ogarniasz.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 82. Data: 2021-08-23 00:12:53
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-22, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    > To żużlowcy są chronieni przez państwo? ;-)

    A nie?

    Jak każdy zawodowy związej sportowy są sponsorowani i chronieni
    przez państwo i państwowe spółki. A przynajmniej powinni, bo
    coś poszło nie tak, jeden urzędnik spojrzał inaczej niż drugi
    i klops.

    Ostatnio białorusinkę-olimpijkę objęli błyskawicznym azylem.
    Czyli sportowcy jak widać są chronieni. :)

    A i tak cała branża sportowa boryka się z problemami, czy oni w sumie sa
    "wolnym zawodem", czy mogą prowadzić działalność, czy nie. Mimo że przepisy
    te same od lat.

    A potem zdziwko, że sportowcy (np. Hurkacz) spieprzają do Monako
    z rezydencją podatkową.

    I tak jak państwo w podatkach, tak i w innych kwestiach prawnych.
    Interpretacja podatkowa zmienia się po uważaniu i potrafi zagrozić całym
    branżom.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 83. Data: 2021-08-23 00:22:38
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-22, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Niczego takiego nie napisałem.
    > Po prostu nie cieszy mnie to ze bank wiecej zarobił na MNIE!
    > Bo jeżeli płace np 6zł za karte czy 25zł za konto których to opłat
    > wczesniej nie ponosiłem to znaczy ze o tyle jestem biedniejszy.

    Ale wcześniej nie było takich niskich stóp i banki zarabiały więcej na
    kredytach. A teraz nie.

    > A co gorsza, bank majac coraz wieksze zyski bedzie wydawał sporo tej
    > kasy na swoje własne potrzeby

    Czyli na jakie potrzeby?

    > a jak popadnie w kłopoty to znów wyciagnie rece po wspolna kase.

    Nie. W przypadku złej sytuacji banku mamy BFG, które finansowane jest ze
    składek innych banków i tylko w drobnej części przez państwo.

    O tu masz:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Bankowy_Fundusz_Gwaran
    cyjny#Finansowanie_Funduszu

    > Czyzbys juz nie pamietał ze "bankki sa zbyt duze zeby upasc"?

    Dlatego też nie mogą sobie działać jak chcą, tylko są ściślej
    regulowane. W czym widzisz problem?

    > Reasumujac - nie mam złudzen skąd sie biora te zyski wiec trudno zebym
    > sie cieszył "jak głupi do sera"...

    Jprdl. Twoje zyski też się biorą z tego, że ktoś za nie zapłacił.
    To co prezentujesz, to jest jakiś wyższy level zawiści, żeby tak
    stękać na to, że inni dobrze zarabiają.

    Jak idziesz do żabki, czy biedronki, to TEŻ ktoś na tym zarabia.
    O ZGROZO! Ty TEŻ na kimś zarabiasz jak zajmujesz się pracą zarobkową.

    Skąd u Ciebie ten level polaczkowej zawiści?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 84. Data: 2021-08-23 11:31:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ale wcześniej nie było takich niskich stóp i banki zarabiały więcej na
    > kredytach. A teraz nie.

    Nie znam się. Rozumuję 'na chłopski rozum'.
    Przyjmuję, że WIBOR odzwierciedla faktyczny koszt pieniędzy dla banków.
    Moja obserwacja jest taka, że im mniejszy WIBOR tym większe marże
    kredytów. Nie znam 'przekroju rynku' ale tak mi się wydaje na podstawie
    tych wyrywkowych informacji, które miałem okazję poznać.
    Brałem kredyt gdy WIBOR był 5%. Marże były w zakresie 1%..1.3%.
    Teraz gdy WIBOR jest rzędu 0,2% marże są chyba 2%...
    Wydaje mi się, że banki zarabiają na marżach i że WIBOR odzwierciedla stopy.
    Czyli niskie stopy to też niski WIBOR to wyższe marże - banki zarabiają
    na kredytach więcej a nie mniej.

    Gdzie się mylę - że wychodzi mi odwrotny wniosek do Twojego.

    P.G.

  • 85. Data: 2021-08-23 12:31:50
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-23, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > na kredytach więcej a nie mniej.
    >
    > Gdzie się mylę - że wychodzi mi odwrotny wniosek do Twojego.

    Banki zarabiają też na oprocentowaniu kredytów przecież.

    WIBOR odzwierciedla pożyczki międzybankowe, ale jeśli bank dysponuje
    samodzielnie kapitałem potrzebnym do zapewewnienia finansowania danego
    kredytu, to przecież zysk z tego oprocentowania trafia do niego.

    A jak bank udziela pożyczek w ramach WIBOR (ktoś je udziela, nie?),
    to zarabia na wysokości tego oprocentowania, a nie na marży. Gdzie
    nie skręcisz, jeśli oprocentowanie WIBOR się zmniejsza, to banki
    też mniej zarabiają.

    Chyba że wszystkie pożyczają od NBP i nie mają środków klientów
    własnych i środków własnych, co raczej jest nierealne. :)

    Poza tym, np. na kartach kredytowych nie masz "marży",
    a zysk z nich spadł i to mocno. No i większa marża obowiązuje
    przy nowych produktach, nie przy już zawartych portfelach.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 86. Data: 2021-08-23 13:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > I tak jak państwo w podatkach, tak i w innych kwestiach prawnych.
    > Interpretacja podatkowa zmienia się po uważaniu i potrafi zagrozić
    > całym branżom.

    Chyba w jednej rzeczy mozemy sie zgodzic - rzadzacy równiez lubie
    "letko pooszukiwac". Czasami nawet bardziej niz letko.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 87. Data: 2021-08-23 13:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Np. polscy żużlowcy.
    > Przez zmionę *interpretacji* prawie doprowadzono branżę

    Widzisz Wojtku, dla mnie literalne brzmienie przepisów (własnie z
    powodów o ktorych piszesz) ma mniejsze znaczenie.
    Ja patrze na sytuacje pod katem zwykłego, ludzkiego poczucia
    uczciwości.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 89. Data: 2021-08-23 13:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Czyli konkretnie w jakiej?

    W takiej jak ponizej.

    > No nie.

    No tak.

    > Nom. Np.:
    > - Państwo vs McDonald
    > - Państwo vs Optimus
    > - Państwo vs ulga meldunkowa
    > itp.

    Mozesz rozwinac?

    > To rozumiem, że np. o Czarneckim nie słyszałeś?

    Z jakiego okresu Czarnecki musiał oddac swoje prywatne zyski pobierane
    jako prezes banku? Bo rzeczywiście chyba coś mnie omineło.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 88. Data: 2021-08-23 13:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Co to jest "ratowanie kopalni"? Chodzi przecież o ludzi i ich
    > dochody. Więc nie kopalnie się ratuje tylko zatrudnionych tam
    > ludzi. Czy słusznie to już inna rzecz.

    Zajebiste.

    > Nie wiem ale co to ma do rzeczy?

    Jakbys wiedział ile to byś wiedział co to ma do rzeczy.

    > Jeśli nic, bo nie miały z czego,

    Miały z czego ale wydały ta kase nieracjonalnie, pod potrzeby
    polityczne.

    > to wypełniły dokładnie zadanie jakie Zbynek stawia
    > przedsiębiorstwom czy spółkom państwowym :) Ale ja bym nie trzymał
    > takich akcji. W każdym razie, jeśli by zarobiły to pół zysku dla
    > Skarbu państwa a drugie pół dla akcjonariuszy (tak z grubsza). Co
    > masz przeciw takiemu zarobkowi? Jeśli by straciły to źle, bo nikt
    > by nie dostał kasy a wręcz przeciwnie, inni by musieli dopłacić. Z
    > czego? Z inwestycji koniecznych a których by sie nie zrobiło.

    Jak to pol na pol? A panstwo to na jakiej zasadzie jest włascicielem
    jak nie przez akcje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 90. Data: 2021-08-23 13:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Nie kumam. Znowu "wróbelek co miał nóżkę bardziej". Znowu muszę się
    > borykać z niedbałością piszącego, to nużące. "więcej" ale od czego?

    :)
    Serio juz nie pamietasz od czego zaczał sie watek?

    --
    Pozdrawia... Budzik