    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: rynek złota mocno w górę
    Date: Fri, 12 Jul 2019 11:05:34 +0200
    <qg7q97$16r8$1@gioia.aioe.org>
    <5d276e2d$0$539$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-07-11 o 19:10, J.F. pisze:
    > Tylko jak Trump pojdzie na wojne, to zloto bedzie po 1800 :-)

    To już gdybanie. Jeśli tak - zarobisz jakieś 20%. Sęk w tym, że kurs
    USD, EUR czy CHF z pewnością także się zmieni. Zamiast zatem inwestować
    w złoto i potem oddawać gros zysku pośrednikom, lepiej kupić walutę
    należącą do tzw. bezpiecznej przystani, czyli CHF. Zarobisz więcej by
    znacznie lepszej płynności, bezpieczeństwie przechowywania
    (elektronicznie zamiast fizycznie) itd. Obecnie mam na CHF/PLN 1,59 gr.
    spreadu, co stanowi 0,4%. Na złocie 15x więcej to "promocja".

    > No wlasnie zabezpieczenie przed inflacja jest, a jak dobrze kupic, to
    > jeszcze z gorka :)

    Nie doczytałeś. BRAK zabezpieczenia przed inflacją. Złoto nie wykazuje
    korelacji z inflacją w PL. Obligacje indeksowane inflacją stanowią takie
    zabezpieczenie.

    > Jaka tam uciazliwosc - zamurowac :-)

    Możesz. Ale nie wiesz jak się zachowa to złoto w przypadku kataklizmu
    typu powódź, wypadku typu wybuch gazu, a do tego może być kłopot z
    dostępem - na pewno nie jest tak swobodny jak do pieniądza elektronicznego.

    > No, szczegolnie w Amber Gold :-)

    Dobry przykład. Marcin P. zakładał biznes, gdy złoto było poniżej 1000
    USD. W 2011 osiągnęło 1800. I faktycznie byłby w stanie zapłacić te 16%
    odsetek - czy ile tam obiecywał AG - i jeszcze zarobić. Sęk w tym, że w
    2012 spadło do 1600. Hossa się skończyła. Podobno chciał sprzedać 2,5 kg
    NBP i był z tym problem.
    Ale! Gdybyś przy tych 1600 wszedł mając przekonanie o dołku i licząc na
    powrót do 1800 lub przebicie... to w 2013 złoto spadło do 1300, kolejny
    rok to 1250, 2015r. - 1150, potem znowu powrót do 1250 i teraz średnia
    1350. Innymi słowy - od 2012 kisiłbyś to złoto po 1600 nie mając w ogóle
    zysku. Do kiedy? Któż to wie... Może jutro skoczy do 1600, a może za 10 lat.