  • Data: 2019-07-16 13:57:54
    Temat: Re: rynek złota mocno w górę
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-16 o 12:48, J.F. pisze:
    > Czy kantory tak szybko zadzialaja, i czy widelki maja odpowiednio male ?

    Tak. Na tę chwilę w cinkciarz.pl w transakcjach społecznościowych można
    kupić EUR za 4,2522, a sprzedać za 4,2516. Spread 0,0006 zł. Trudno o
    niższy.

    > Poza tym nie musi byc w ciagu dnia - odkupic mozesz jutro, za tydzien
    > ... ale prosciej na walutomacie, tylko z ryzykiem  :-)

    Wówczas jest ryzyko. Tu chodzi o sytuację, w której ryzyko jest
    wyeliminowane.

    > Ale od dziedziczenia moze byc podatek, a dzieciom mozesz powiedziec,
    > gdzie kopac po smierci :-)

    Wydaje mi się, że od darowizny/spadku w kręgu najbliższej rodziny
    podatku nie ma.

    W Gdańsku na terenie byłych działek stoi stadion. Kopanie może być trudne.

    > Kontrakty sa niepewne, bo to tylko papier :-)

    Przesada. Akt własności lub akt urodzenia to też tylko papier.

    > A pszenicy, kawy - nie przechowasz.
    > Cukier troche lepszy, ale ile tego mozna miec :-)

    A kilogram złota to po co?

    > Ogolnie tak - w razie wojny u nas, to artykuly pierwszej potrzeby
    > zyskaja na wartosci, a zloto relatywnie straci.

    Biorąc pod uwagę, co się działo np. w getcie warszawskim, kromka chleba
    może być warta kilka gram złota.

    > Ale:
    > -przyjdzie okupant i pszenice zabierze, bo paru ton nie ukryjesz,

    Myśląc tymi kategoriami... Złoto nie jest lepsze - spróbuj ukryć sztabkę
    1kg przed rewizją osobistą.

    > -jak przyjdzie uciekac, to kto nie ma zlota, ten z glodu zdechnie :-)

    Ewakuacja z kilkoma kilogramami złota w plecaku też może być trudna.
    Jeśli będziesz miał drobne monety - ich cena jest wysoka. Jeśli sztabki
    1kg - "rozmienienie" w obozie dla uchodźców, by zamienić na chleb też
    może być kłopotliwe.

    Brylant o wadze 2 karatów (ok. 0,4 g) potrafi więcej kosztować niż
    kilogram złota. Oczywiście w przypadku takich "lokat" nie jest istotne
    za ile kupisz, ale za ile sprzedasz...

    Porównaj:
    https://www.mennicaskarbowa.pl/product-pol-6514-Diam
    ent-2-05-E-VVS2-z-certyfikatem.html