  • Data: 2019-07-17 14:06:20
    Temat: Re: rynek złota mocno w górę
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-16 o 12:48, J.F. pisze:

    >Tak. Na tę chwilę w cinkciarz.pl w transakcjach społecznościowych
    >można kupić EUR za 4,2522, a sprzedać za 4,2516. Spread 0,0006 zł.
    >Trudno o niższy.

    Nie nie - mowimy o kantorze, w ktorym mozna odebrac papierki, bo
    papierkami placiles.

    No i o takim, co nie zniknie do poniedzialku, gdy bedziesz mogl
    odebrac :-)

    >Wówczas jest ryzyko. Tu chodzi o sytuację, w której ryzyko jest
    >wyeliminowane.

    No fakt.
    Tylko jak tu jeszcze oddac niepotrzebny towar, zeby w zlotowkach
    zwrocili :-)

    >Wydaje mi się, że od darowizny/spadku w kręgu najbliższej rodziny
    >podatku nie ma.

    Zawsze moze wrocic.

    >W Gdańsku na terenie byłych działek stoi stadion. Kopanie może być
    >trudne.

    Wywlaszczanie pewnie pare lat trwalo.

    >Przesada. Akt własności lub akt urodzenia to też tylko papier.

    >A kilogram złota to po co?

    A kilogram zlota zawsze wymienisz na pszenice, cukier czy kawe :-)

    >Biorąc pod uwagę, co się działo np. w getcie warszawskim, kromka
    >chleba może być warta kilka gram złota.

    >Myśląc tymi kategoriami... Złoto nie jest lepsze - spróbuj ukryć
    >sztabkę 1kg przed rewizją osobistą.

    W monetach i polknac :-)

    >Ewakuacja z kilkoma kilogramami złota w plecaku też może być trudna.
    >Jeśli będziesz miał drobne monety - ich cena jest wysoka. Jeśli
    >sztabki 1kg - "rozmienienie" w obozie dla uchodźców, by zamienić na
    >chleb też może być kłopotliwe.

    ale kto proponuje w sztabkach po 1kg ?

    >Brylant o wadze 2 karatów (ok. 0,4 g) potrafi więcej kosztować niż
    >kilogram złota.

    ale sprzedac moze byc trudniej.

    >Oczywiście w przypadku takich "lokat" nie jest istotne za ile kupisz,
    >ale za ile sprzedasz...

    Tylko kto ma plecaku kilka kg ubran, ten z glodu zdechnie, a kto kilka
    kg zywnosci, temu na dlugo nie starczy ...

    >Porównaj:
    >https://www.mennicaskarbowa.pl/product-pol-6514-Dia
    ment-2-05-E-VVS2-z-certyfikatem.html
    >https://www.mennicaskarbowa.pl/product-pol-35-1000-
    g-1-kg-Sztabka-zlota.html

    Ale maja tez "sztabki" od 1g.

    Co to jest "kinebar" - jakos dziwnie tanie ?

    J.