  • Data: 2019-07-16 09:39:50
    Temat: Re: rynek złota mocno w górę
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-12 o 11:45, Szymon pisze:

    > Dlaczego większą? W sklepie zapłacę gotówką/kartą - nie tylko w PLN.
    > Część sklepów przyjmuje euro (bywa, że po kursie zbliżonym do NBP),

    a jakiś przykład?
    kojarzę tylko przypadki, że 1 EUR to np. 4 zł, można zapłacić tylko
    banknotami a resztę wydają w PLN...kosmicznie się nie opłaca

    > kartą mogę zapłacić właściwie w dowolnej walucie (oczywiście
    > przewalutowanie). A gdzie zapłacę np. monetą bulionową 1-uncjową? I na
    > ile (jeśli w ogóle) mi ją wycenią w chwili "potrzeby"?

    po kursie "sprawiedliwym" nie zapłacisz taką monetą, co najwyżej może
    służyć do tezauryzacji, kupisz kilka, zakopiesz w ogródku i po X latach
    wyciągniesz, jak zyskasz na tym z 500% to ten "drobny" 6% spread nie
    będzie miał żadnego znaczenia

    jednak mimo wszystko, dla mnie złoto istnieje tylko w postaci
    zdematerializowanej, fundusze, XAUUSD itp...w sam kruszec nie planuję
    inwestować

    --
    pozdrawiam
    RobertS