  • Data: 2019-07-12 10:47:00
    Temat: Re: rynek złota mocno w górę
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-12 o 07:44, Zbynek Ltd. pisze:

    > Z jaką gwarancją? Warunki tej gwarancji są w ewidentnej opozycji do
    > Twojego pierwszego zdania powyżej.

    Oczywiście. Pokazałem tylko, iż koszty operowanie fizycznym instrumentem
    (wraz z konsekwencjami i ew. zagrożeniami) są nieporównywalnie większe
    niż elektronicznym. Dotyczy to złota, ale też i walut. W moim mieście na
    USD spread w kantorze stacjonarnym wynosi nawet 14 gr. W Aliorze 1,58 gr.
    Jeśli chcesz w cokolwiek inwestować lub obracać danym instrumentem
    musisz eliminować pośredników lub wybierać najtańszego. Wszak to
    podstawa wszelkiego handlu.

    Wśród teoretyków panuje przekonanie, iż powinno się dywersyfikować
    portfel w oparciu o złoto fizyczne. Co ciekawe - zwolennicy tej teorii
    (np. Piotr Kuczyński) zapytani o proporcje podają, iż 10% to żelazna
    rezerwa w złocie. Zapytani (oczywiście kilka wywiadów dalej) o to, w co
    sami inwestują - podają np. obligacje indeksowane inflacją. ;-)

    Panuje pogląd, iż złoto (8000 ton ma USA) jest skorelowane z dolarem.
    Dla inwestora indywidualnego - o ile uznasz, że ta korelacja zachodzi -
    dużo sensowniejsze wydaje się operowanie właśnie USD.