  • Data: 2019-07-12 12:09:34
    Temat: Re: rynek złota mocno w górę
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-11 o 19:10, J.F. pisze:

    >To już gdybanie. Jeśli tak - zarobisz jakieś 20%. Sęk w tym, że kurs
    >USD, EUR czy CHF z pewnością także się zmieni.

    W dol. Tak to jest, ze w razie wojny papier jest malo wartosciowy :-)

    > Zamiast zatem inwestować w złoto i potem oddawać gros zysku
    > pośrednikom, lepiej kupić walutę należącą do tzw. bezpiecznej
    > przystani, czyli CHF. Zarobisz więcej by znacznie lepszej płynności,
    > bezpieczeństwie przechowywania (elektronicznie zamiast fizycznie)
    > itd. Obecnie mam na CHF/PLN 1,59 gr. spreadu, co stanowi 0,4%. Na
    > złocie 15x więcej to "promocja".

    Dlatego kolega proponowal dlugookresowo ... 20-30 lat.

    >Nie doczytałeś. BRAK zabezpieczenia przed inflacją. Złoto nie
    >wykazuje korelacji z inflacją w PL.

    Z polska inflacja isotnie nie.

    >Obligacje indeksowane inflacją stanowią takie zabezpieczenie.

    Taaa - a rzad ci tak wyliczy inflacje, zeby go to najmniej kosztowalo
    :-(

    Albo przypomnij sobie rok 2008 - wszystkie waluty w gore, zlotowka
    spadla ... a inflacji nie ma ..
    Fakt, ze ceny towarow jakby sie utrzymaly, ale czy to powod do
    zadowolenia ?

    >Możesz. Ale nie wiesz jak się zachowa to złoto w przypadku kataklizmu
    >typu powódź, wypadku typu wybuch gazu,

    Przetrwa :-)

    >a do tego może być kłopot z dostępem - na pewno nie jest tak swobodny
    >jak do pieniądza elektronicznego.

    Ale czy pieniadz elektroniczny przetrwa rozne kataklizmy :-)

    >Dobry przykład. Marcin P. zakładał biznes, gdy złoto było poniżej
    >1000 USD. W 2011 osiągnęło 1800. I faktycznie byłby w stanie zapłacić
    >te 16% odsetek - czy ile tam obiecywał AG - i jeszcze zarobić. Sęk w
    >tym, że w 2012 spadło do 1600. Hossa się skończyła.

    ale chodzi o to, ze nie wiesz, czy on mial to zloto, czy nie mial ...
    tzn raczej nie mial ..
    wiec zainwestowales ... nawet nie w papier :-)

    >Podobno chciał sprzedać 2,5 kg NBP i był z tym problem.

    To juz nie wiem, niby NBP skup zlota prowadzi ...
    Tak czy inaczej - 2.5kg zlota to nie zabezpiecza strat AG.

    >Ale! Gdybyś przy tych 1600 wszedł mając przekonanie o dołku i licząc
    >na powrót do 1800 lub przebicie... to w 2013 złoto spadło do 1300,
    >kolejny rok to 1250, 2015r. - 1150, potem znowu powrót do 1250 i
    >teraz średnia 1350.

    Nie mowie nie ... ale zapisz gdzies i przypomnij wyliczenia za 10
    lat...

    >Innymi słowy - od 2012 kisiłbyś to złoto po 1600 nie mając w ogóle
    >zysku. Do kiedy? Któż to wie... Może jutro skoczy do 1600, a może za
    >10 lat.

    No ale stracilbym 20%, a w AG wygodnie stracilbym 100% :)

    J.