  • 1. Data: 2003-10-18 01:58:05
    Temat: przelewy zagraniczne i ekonta
    Od: "kretek" <g...@g...pieprz.rosnie>

    Witam

    Poszukukuję banku oferującego konta o takich wymaganiach:

    - niski koszt prowadzenia rachunku
    - dostęp przez telefon (kómórkę też, ale niekoniecznie)
    - dostęp przez internet
    - brak kosztów w przelewach do innych polskich banków
    - jak najniższe koszty wypłaty w bankomatach z dużymi limitami
    - przelewy zagraniczne w dwóch kierunkach z jak najniższą
    prowizją prowadzone w euro, funtach i usd.
    - mozliwość wypłaty w bankomatach zagranicą
    - linia kredytowa - nie jest mi potrzebna ewentualnie jakiś mały debet

    saldo miesieczne 4-7 k pln ale bardzo nieregularne wpływy.
    najważnieszą rzeczą jest to aby klienci mogli mi wpłacać pieniadze
    np. z Francji na konto w Polsce i nie ponosili dużych kosztów,
    kwoty jednorazowych wpłat to od 500 do 2000 euro.

    Ja wytypowałem Deutsche Bank PBC S.A ale ma jedną
    dużą wadę: pieniądze przelane n.p w euro muszą być
    przeksięgowanena konto złotówkowe, natomiast jeśli
    chciałbym aby dalej pozostały w euro muszę założyć
    konto walutowe do którego niestety nie ma dostępu przez
    internet i nie ma karty bankomatowej, natomiat jesli chciałbym
    aby przelać pieniązki które mam na koncie walutowym
    na złotówkowe to musze fizycznie zgłosić się do banku
    co jest dla mnie nie do przyjęcia. Co porponujecie?
    może są jakieś inne banki spełaniające moje oczekiwania?

    pozdrawiam
    Kretek

  • 2. Data: 2003-10-18 08:18:16
    Temat: Re: przelewy zagraniczne i ekonta
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    kretek wrote:
> [...]
    > co jest dla mnie nie do przyjęcia. Co porponujecie?
    > może są jakieś inne banki spełaniające moje oczekiwania?

    Citibank jest najblizszy
    Chociaz to nie koncert zyczen ;)

  • 3. Data: 2003-10-18 11:39:40
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "kretek" <g...@g...pieprz.rosnie> napisał w wiadomości

    > Poszukukuję banku oferującego konta o takich wymaganiach:

    Niezly koncert zyczen. Wszystkich warunkow to chyba zaden nie spelnia.
    Np. Millennium

    > - niski koszt prowadzenia rachunku

    Od 6,00 do 0,00zl/mc

    > - dostęp przez telefon (kómórkę też, ale niekoniecznie)

    Bankolinia 0-800 lub jakis numer w Wawie

    > - dostęp przez internet

    Millenet

    > - brak kosztów w przelewach do innych polskich banków

    Nie przesadzasz?
    0,50zl/szt to duzo?

    > - jak najniższe koszty wypłaty w bankomatach z dużymi limitami

    Limit 1000zl
    Koszt 0,00zl w bankomatach Mille, 1,00zl w Euronetach i 5,00zl w innych ( w
    tym zagranicznych)

    > - przelewy zagraniczne w dwóch kierunkach z jak najniższą
    > prowizją prowadzone w euro, funtach i usd.

    Sa, prowizja standardowa czyli niemala...;-)
    A ktorys bank robi tanio przelewy za granice? IMO zaden.

    > - mozliwość wypłaty w bankomatach zagranicą

    Tak

> [...]

    > np. z Francji na konto w Polsce i nie ponosili dużych kosztów,
    > kwoty jednorazowych wpłat to od 500 do 2000 euro.

    Koszty ich zaleza od ICH banku glownie...

    A to ma byc ROR czy firmowe?
    Bo ja pisze o ROR

> [...]
    > co jest dla mnie nie do przyjęcia. Co porponujecie?
    > może są jakieś inne banki spełaniające moje oczekiwania?

    Takich wymagan to nikt nie spelni.
    Karta do bankomatu zawsze jest przypisana do konkretnego konta. Nie dziwne,
    ze problem "czy przewalutowac" to problem wlasciciela konta.

    --
    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2003-10-18 14:11:30
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    moze KB

  • 5. Data: 2003-10-18 14:59:45
    Od: "kretek" <g...@g...pieprz.rosnie>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał:

    > Millenet

    > Nie przesadzasz?
    > 0,50zl/szt to duzo?

    Jeśli weźmiesz pod uwagę że przelewów jest od 20 do 30 miesiecznie
    to koszttakiego konta wzrasta o około 10-15 pln a to w skali roku jest
    już jakąż kwotą

    > Limit 1000zl

    zbyt mały, musi być około 3k

    > Sa, prowizja standardowa czyli niemala...;-)

    ale napewno mniejsza niż Western Union :)

    > A ktorys bank robi tanio przelewy za granice? IMO zaden.

    i to jest baaaardzo duży problem

    > Tak

    ale z jakimi prowizjami?\ W Deutsche Bank prowizja "0" :)

    > Tak

    Ale trzeba być zatrudnionym, a ja nie jestem. Mój dochód pochodzi
    z działalności artystycznej i jest bardzo nieregularny.

    > Koszty ich zaleza od ICH banku glownie

    > A to ma byc ROR czy firmowe?
    > Bo ja pisze o ROR

    ROR

    > Takich wymagan to nikt nie spelni.
    > Karta do bankomatu zawsze jest przypisana do konkretnego konta. Nie
    dziwne,
    > ze problem "czy przewalutowac" to problem wlasciciela konta.

    szprzedawać bankowi euro żeby zaraz je kupić? to trochę kosztowne:)

    a czy są banki z rachunkami waltowymi i z kartami do nich?
    takie w których można wypłacać euro np, w niemczech

    i czy ta sytuacja ulegnie zmianie po wejściu do UE?

    pozdr
    ]kretek

  • 6. Data: 2003-10-18 15:17:30
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik kretek napisał:

    > a czy są banki z rachunkami waltowymi i z kartami do nich?
    > takie w których można wypłacać euro np, w niemczech

    Zdaje sie ze w Citi mozesz przypisywac karte do roznych kont wedle
    uznania i w dowolnym momencie. Np. jak jestes w Polsce przypisujesz do
    konta zlotowego, bedac za granica do walutowego.

    Bartol

  • 7. Data: 2003-10-18 15:46:07
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    > Jeśli weźmiesz pod uwagę że przelewów jest od 20 do 30 miesiecznie
    > to koszttakiego konta wzrasta o około 10-15 pln a to w skali roku jest
    > już jakąż kwotą

    10 zl to jest dla ciebie kwota, jesli masz duze obroty?
    A musisz miec jesli potrzebujesz tyle przelewow.
    Uwazasz, ze tylko ty powinienes otrzymywac forse za swoja prace a inni
    powinni pracowac za darmo?
    Oczywiscie, ze sa banki w ktorych sa darmowe przelewy, ale w podanych przez
    ciebie zalozeniach nie spelniaja wszystkich pozostalych warunkow, tylko ten
    jeden...;-)
    Powodzenia w poszukiwaniach...

    > zbyt mały, musi być około 3k

    Zaloz sobie konto biznesowe i bedziesz mial wyzsze limity.

    > ale z jakimi prowizjami?\ W Deutsche Bank prowizja "0" :)

    0 to chyba tylko w bankomatach DB?
    W Mille 5,00zl/szt

    > debet

    > Ale trzeba być zatrudnionym, a ja nie jestem. Mój dochód pochodzi
    > z działalności artystycznej i jest bardzo nieregularny.

    Oj chyba nie trzeba...

    > szprzedawać bankowi euro żeby zaraz je kupić? to trochę kosztowne:)

    No mowie, ze to twoj problem...;-)

    > a czy są banki z rachunkami waltowymi i z kartami do nich?
    > takie w których można wypłacać euro np, w niemczech

    Bodaj Citi, ale jak dopniesz do EUR to i tak z twojego (akurat zasobnego...)
    konta w GBP czy USD i tak ci nie pobierze. A jesli bedziesz mial akurat
    zlotowki, a nie mial EUR? A jesli zechcesz zaplacic w sklepie to i tak
    musisz miec zlotowki na koncie bo waluty nie ruszy.
    Nie ma lekko - przewalutowanie to zawsze twoj problem.
    VC charge w PKO BP tez mozna dopiac do rachunku w walucie. No ale prowizja
    1% tez pewnie mrozi ci krew w zylach...

    > i czy ta sytuacja ulegnie zmianie po wejściu do UE?

    www.wrozka.org
    ;-)

    --
    Pozdrowienia

  • 8. Data: 2003-10-18 16:24:22
    Od: "kretek" <g...@g...pieprz.rosnie>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał:

    > 10 zl to jest dla ciebie kwota, jesli masz duze obroty?

    ok, moż kwota przy obrotach jest mała ale co z tego?

    wyobraź sobie sytuację taką:
    masz dwa sklepy z sprzętem RTV : sklep A i sklep B
    Chcesz kupić telewizor. W sklepie A który jest bliżej od Ciebie
    telewizor kosztuje powiedzmy 2010 a sklepie B 2000. Fakt to tylko
    10 pln wiec przy takiej kwocie (proporcjonalnie) niedużo,

    ale popatrz na to z innej strony:
    masz dwa sklepy z pieczywem (dla odmiany): sklep A i sklep B
    Chcesz rano kupić bułkę. W sklepie A który jest bliżej od Ciebie
    kosztuje 10,20 pln a sklepie B tylko 0,20 pln. Tutaj też róznic jest 10
    pln
    ale dlaczego chodzisz do sklepu B? :))

    zarówno w jednym i drugim przypadku chodzi o tą samą kwotę 10 pln
    ale w pierszym przypadku kwota wydaje się znacznie niższa:)

    > A musisz miec jesli potrzebujesz tyle przelewow.
    > Uwazasz, ze tylko ty powinienes otrzymywac forse za swoja prace a inni
    > powinni pracowac za darmo?

    a jaka funkcje pełnią banki? Bank i tak zarobi na moich finansach
    zdeponowanych
    na koncie, Biorąc pod uwagę że pieniadze są oprocentowane na 4% a bank
    udziela kredytów na np. 15 % to i tak zarabia róznicę. wiec napewno nie
    robi tego
    "za darmo". Ja na zarobionę przez siebie pieniadze cięzko pracuje. Nic
    nie
    przychodzi mi łatwo, więc dlaczego mam o tak wywalać pieniadze,
    Nawet te 120 pln rocznie za przelewy to wolę wydać na dzieci z domów
    dziecka
    a nie na bank.

> [...]
    przez
    > ciebie zalozeniach nie spelniaja wszystkich pozostalych warunkow,

    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/

    na stronie napisali ze z bankomatów tych banków za darmo:)

    Bank of America (USA)
    Barclays (Wielka Brytania)
    BNP Paribas (Francja)
    Scotiabank (Kanada)
    Westpac (Australia)

    > Oj chyba nie trzeba...

    Nie

    > No mowie, ze to twoj problem...;-)

    > Bodaj Citi, ale jak dopniesz do EUR to i tak z twojego (akurat
    zasobnego...)

    a to sprawdzę:)

    > www.wrozka.org
    > ;-)

    a ty to mnie zagiłąes:))) klikam i nic!!!!

    pozdrawiam i dzieki z a opowiedzi:)))

    kretek

  • 9. Data: 2003-10-18 17:00:03
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    Proponuję Kredyt Bank.

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 10. Data: 2003-10-18 18:27:28
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    > ok, moż kwota przy obrotach jest mała ale co z tego?

    no bo jak mala to mala...;-)

> [...]
    > telewizor kosztuje powiedzmy 2010 a sklepie B 2000. Fakt to tylko
    > 10 pln wiec przy takiej kwocie (proporcjonalnie) niedużo,

    Nieduzo, i biorac pod uwage czestotliwosc zakupow telewizorow przeze mnie -
    lepiej w sklepie A, bo blizej. No, chyba, ze sklep B dostarcza darmo do
    domu...;-)

> [...]
    > Chcesz rano kupić bułkę. W sklepie A który jest bliżej od Ciebie
    > kosztuje 10,20 pln a sklepie B tylko 0,20 pln. Tutaj też róznic jest 10

    Bo bulki jem czesto i przy tak malym obrocie na pieczywie 10zl na sztuce to
    duzo. A poza tym NIE MA takich roznic na pieczywie wiec przyklad jest bez
    sensu. W rzeczywistosci jem bulki ze skklepu na rogu pomimo, ze sa drozsze
    niz w hipermarkecie, w ktorym bywam raz na tydzien.

    > zarówno w jednym i drugim przypadku chodzi o tą samą kwotę 10 pln
    > ale w pierszym przypadku kwota wydaje się znacznie niższa:)

    Bo jest nizsza. Nie liczy sie wartosc bezwzgledna, ale czy to ci "robi
    roznice". A to zalezy od obrotu.
    Jesli ktos jest biedny to powinien sie ogladac za kazdym groszem (kazda
    10-zlotowka). Ktos zamozny powinien sie ogladac za mozliwoscia zarobienia
    wiekszej kasy bo dyche to on juz ma i jego czas jest zbyt cenny by sie za
    dycha ogladac. Niby dycha ta sama...

> [...]
    > na koncie, Biorąc pod uwagę że pieniadze są oprocentowane na 4% a bank
    > udziela kredytów na np. 15 % to i tak zarabia róznicę. wiec napewno nie

    Znowu sie zajmujesz cudzymi pieniedzmi, nawracaniem calego swiata na swoj
    pomysl (glowe daje, ze nie jestes bankierem ale najlepiej wiesz jak powinny
    dzialac banki, tylko one tego nie wiedza...).
    A moze jednak wiedzaly co robia tak wlasnie wyceniajac swe uslugi?

    > http://www.deutsche-bank-pbc.pl/
    >
    > na stronie napisali ze z bankomatów tych banków za darmo:)
    >
    > Bank of America (USA)
    > Barclays (Wielka Brytania)
    > BNP Paribas (Francja)
    > Scotiabank (Kanada)
    > Westpac (Australia)

    Sporo, nie wiedzialem.

    > zasobnego...)
    >
    > a to sprawdzę:)

    > a ty to mnie zagiłąes:))) klikam i nic!!!!

    Pewnie jakas literowka, sprobuj z koncowka .pl ...;-)

    Jak juz zalozysz to konto w DB (bo IMHO glownie ci chodzilo o to bysmy
    potwierdzili ze dokonales slusznego wyboru...;-) to napisz jak ci sie
    spisuje i ktore twoje zyczenia z "koncertu" on spelnia.

    --
    Pozdrowienia