    From: "Slawek Kos" <s...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: przelewy zagraniczne i ekonta
    Date: Sat, 18 Oct 2003 20:27:28 +0200

    Użytkownik "kretek" <g...@g...pieprz.rosnie> napisał w wiadomości
    news:bmrp6e$253v$1@foka1.acn.pl...

    > ok, moż kwota przy obrotach jest mała ale co z tego?

    no bo jak mala to mala...;-)

    > wyobraź sobie sytuację taką:
    > masz dwa sklepy z sprzętem RTV : sklep A i sklep B
    > Chcesz kupić telewizor. W sklepie A który jest bliżej od Ciebie
    > telewizor kosztuje powiedzmy 2010 a sklepie B 2000. Fakt to tylko
    > 10 pln wiec przy takiej kwocie (proporcjonalnie) niedużo,

    Nieduzo, i biorac pod uwage czestotliwosc zakupow telewizorow przeze mnie -
    lepiej w sklepie A, bo blizej. No, chyba, ze sklep B dostarcza darmo do
    domu...;-)

    > ale popatrz na to z innej strony:
    > masz dwa sklepy z pieczywem (dla odmiany): sklep A i sklep B
    > Chcesz rano kupić bułkę. W sklepie A który jest bliżej od Ciebie
    > kosztuje 10,20 pln a sklepie B tylko 0,20 pln. Tutaj też róznic jest 10
    > pln
    > ale dlaczego chodzisz do sklepu B? :))

    Bo bulki jem czesto i przy tak malym obrocie na pieczywie 10zl na sztuce to
    duzo. A poza tym NIE MA takich roznic na pieczywie wiec przyklad jest bez
    sensu. W rzeczywistosci jem bulki ze skklepu na rogu pomimo, ze sa drozsze
    niz w hipermarkecie, w ktorym bywam raz na tydzien.

    > zarówno w jednym i drugim przypadku chodzi o tą samą kwotę 10 pln
    > ale w pierszym przypadku kwota wydaje się znacznie niższa:)

    Bo jest nizsza. Nie liczy sie wartosc bezwzgledna, ale czy to ci "robi
    roznice". A to zalezy od obrotu.
    Jesli ktos jest biedny to powinien sie ogladac za kazdym groszem (kazda
    10-zlotowka). Ktos zamozny powinien sie ogladac za mozliwoscia zarobienia
    wiekszej kasy bo dyche to on juz ma i jego czas jest zbyt cenny by sie za
    dycha ogladac. Niby dycha ta sama...

    > a jaka funkcje pełnią banki? Bank i tak zarobi na moich finansach
    > zdeponowanych
    > na koncie, Biorąc pod uwagę że pieniadze są oprocentowane na 4% a bank
    > udziela kredytów na np. 15 % to i tak zarabia róznicę. wiec napewno nie
    > robi tego "za darmo".

    Znowu sie zajmujesz cudzymi pieniedzmi, nawracaniem calego swiata na swoj
    pomysl (glowe daje, ze nie jestes bankierem ale najlepiej wiesz jak powinny
    dzialac banki, tylko one tego nie wiedza...).
    A moze jednak wiedzaly co robia tak wlasnie wyceniajac swe uslugi?

    > http://www.deutsche-bank-pbc.pl/
    >
    > na stronie napisali ze z bankomatów tych banków za darmo:)
    >
    > Bank of America (USA)
    > Barclays (Wielka Brytania)
    > BNP Paribas (Francja)
    > Scotiabank (Kanada)
    > Westpac (Australia)

    Sporo, nie wiedzialem.

    > zasobnego...)
    >
    > a to sprawdzę:)

    > a ty to mnie zagiłąes:))) klikam i nic!!!!

    Pewnie jakas literowka, sprobuj z koncowka .pl ...;-)

    Jak juz zalozysz to konto w DB (bo IMHO glownie ci chodzilo o to bysmy
    potwierdzili ze dokonales slusznego wyboru...;-) to napisz jak ci sie
    spisuje i ktore twoje zyczenia z "koncertu" on spelnia.

    --
    Pozdrowienia