  • 121. Data: 2019-10-19 14:26:37
    Temat: Re: o co chodzi z frankowiczami?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Oct 2019 12:30:49 +0200, Szymon napisał(a):

    > Jest.

    > Widzę, że nic Cię nie przekona.

    Mowimy o tym, czego dorosly klient powinien sie spodziewac.
    Kantorow u nas mnostwo, i jakie sa kursy walut to widac.

    > A dlaczego kurs euro ma wpływać na wyższą inflację w PL? Czy kurs liry
    > tureckiej czy koreańskiego wona także wpływa na naszą inflację?

    Euro to jednak jedna z wiekszych gospodarek swiata.
    Jak drozeje euro, to drozeje sporo towarow.
    A i polscy pracownicy chca wiecej zarabiac.

    A jak drozeje won, to tylko telewizory, smartfony i Hyundaie drozeja
    :-)

    > Czy tak właśnie nie wygląda ucieczka do innego kraju przed spłatą rat?

    Ale musisz wykazac, ze taki byl zamiar w chwili skladania wniosku.
    No i przeciez zostaje bankowi przedmiot zabezpieczenia.

    Natomiast nie jest winą klienta, ze bank mu podniosl raty kredytu
    dwukrotnie, i juz go nie stac na splaty :-)

    Ba - jakbys udowodnil, ze bank to planowal, to bank mozna posadzic
    :-)

    J.

  • 122. Data: 2019-10-19 16:05:37
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-10-19 o 14:15, J.F. pisze:
    > Zgdnie z twoja logiką, to oszczednosci Szwajcar powinien trzymac w
    > obcej. No bo spasc moze tylko do zera, a wzrosnac w nieskonczonosc :-)

    I tak się dzieje. Gdy SNB bronił franka to skupowali euro. To makro. W
    detalu wyglądało to podobnie - po uwolnieniu kursu kolejki w kantorach
    były większe niż u nas na początku lat 90.

    Ale to Szwajcarzy mający walutę wymienialną. Zerknij na rynki
    rozwijające się, bo do takowych należy PLN. A zatem rubel, lira, forint
    czy korona czeska...

  • 123. Data: 2019-10-19 16:26:06
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-10-19 o 14:26, J.F. pisze:
    > Mowimy o tym, czego dorosly klient powinien sie spodziewac.
    > Kantorow u nas mnostwo, i jakie sa kursy walut to widac.

    Próbujesz udowodnić swoje tezy wybierając te najgorsze kantory
    "zapominając" o tych mających miliardowe obroty.

    > Euro to jednak jedna z wiekszych gospodarek swiata.

    No i? Kurs euro spadł z prawie 4,40 do 4,28. Dolar z 4 do 3,85. Jakieś
    zmiany cen w Biedronce? ;-)

    > Jak drozeje euro, to drozeje sporo towarow.

    W bardzo długiej perspektywie czasowej i zupełnie nie tak, jak myślisz.

    > A i polscy pracownicy chca wiecej zarabiac.

    Gdy euro spada przestają chcieć więcej zarabiać? A może oddadzą wręcz
    część pensji? ;-)

    > A jak drozeje won, to tylko telewizory, smartfony i Hyundaie drozeja
    > :-)

    Albo chiński juan. Cóż teraz nie jest z Chin... A jednak mało kto ma
    pojęcie o kursie juana tudzież jest w stanie w ogóle nazwać walutę
    Chińczyków.

    > Ale musisz wykazac, ze taki byl zamiar w chwili skladania wniosku.

    Właśnie czytam na gazeta.pl:CBŚP rozbiło groźną szajkę, która w ciągu
    sześciu lat przejęła od osób znajdujących się w trudnej sytuacji
    materialnej nieruchomości warte 28 mln zł. Niczego nieświadome ofiary
    podpisywały dokumenty, w których ukryty był niebezpieczny zapis.

    Właściwie czym to się różni od kredytów w CHF? Ludzie nie mieli gdzie
    mieszkać (trudna sytuacja), w hipotecznym zastawem jest nieruchomość, a
    owe niebezpieczne zapisy to klauzule niedozwolone. I dalej:

    W Prokuraturze Okręgowej w Toruniu zatrzymanym przedstawiono zarzuty
    dotyczące działania w zorganizowanej grupie przestępczej, oszustw
    znacznej wartości oraz wyzysku kontrahenta (lichwy).

    Banki mają swoje organizacje (ZBP), niewątpliwie problem jest
    miliardowy, a jeśli po 10 latach spłaty kredytu nadal jest więcej do
    spłacenia niż w chwili jego przyznania to czyż nie jest to klasyczna
    definicja lichwy?

    > No i przeciez zostaje bankowi przedmiot zabezpieczenia.

    Którego bank nie chce albo też owo zabezpieczenie go nie zadowoli.

    > Natomiast nie jest winą klienta, ze bank mu podniosl raty kredytu
    > dwukrotnie, i juz go nie stac na splaty :-)

    To w tym wypadku nie obowiązuje już hasło: widziały gały, co brały?

    > Ba - jakbys udowodnil, ze bank to planowal, to bank mozna posadzic
    > :-)

    Już to widzę...

  • 124. Data: 2019-10-19 17:13:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Oct 2019 16:26:06 +0200, Szymon napisał(a):

    > Próbujesz udowodnić swoje tezy wybierając te najgorsze kantory
    > "zapominając" o tych mających miliardowe obroty.

    Powiedzialbym raczej, ze normalne ... no i w 2008.

    A ze tam w miescie jest jeden kantor, ktory ma 2 gr spreadu ... to
    klient niekoniecznie musi wiedziec

    Zreszta tabela kursow w banku jest wystawiona, kto zauwaza roznice,
    powinien sie pytac czy moze splacac w walucie.

    > No i? Kurs euro spadł z prawie 4,40 do 4,28. Dolar z 4 do 3,85. Jakieś
    > zmiany cen w Biedronce? ;-)

    W Kauflandzie promocja na pomarancze, winogrona i papryke :-)

    Tez sobie zmiane wypatrzyles - przypomnij sobie ceny z 2008,
    gdy USD bylo po 2.20, a euro 3.20.

    No co - ziemniaki byly wtedy chyba po 50 gr, maslo po 3-4 zl, jablka
    po zlotowce :-)

    > W bardzo długiej perspektywie czasowej i zupełnie nie tak, jak myślisz.

    Owszem, roznie te zmiany cen wygladaja, ale ... kredyt bierzesz na 30
    lat :-)

    > Gdy euro spada przestają chcieć więcej zarabiać?

    Przynajmniej nie mowia ze wyjada do Berlina :-)

    >A może oddadzą wręcz część pensji? ;-)

    Jak pracodawca zbankrutuje, to po prostu nie dostana :-)
    A zbankrutowac moze, jak kontrakt a w euro ...

    > Albo chiński juan. Cóż teraz nie jest z Chin... A jednak mało kto ma
    > pojęcie o kursie juana tudzież jest w stanie w ogóle nazwać walutę
    > Chińczyków.

    Bo oni wiedza jaka ta ich waluta i w dolarze handluja :-)

> [...]
    > mieszkać (trudna sytuacja), w hipotecznym zastawem jest nieruchomość, a
    > owe niebezpieczne zapisy to klauzule niedozwolone. I dalej:

    Nie wiadomo co tam za zapisy mieli, niektorych to faktycznie zamknac.

    Ale jesli chodzi o banki, to nie ma u nas obowiazku mieszkac w
    mieszkaniu na kredyt, mieli do wyboru kredyt w zlotowkach lub walucie,
    wiedzieli ze kurs walut sie zmienia ... mozna powiedziec, ze
    zaryzykowali i przegrali.
    Choc ciekaw jestem porownania kredytu CHF i PLN z tamtych lat - jak
    wygladaly raty przez te wszystkie lata.

> [...]
    > miliardowy, a jeśli po 10 latach spłaty kredytu nadal jest więcej do
    > spłacenia niż w chwili jego przyznania to czyż nie jest to klasyczna

    Nie. Patrz kredyt Alicja :-)

    Poza tym nie jest wiecej - bylo np 100k CHF, a jest 75k CHF :-)

    > Którego bank nie chce albo też owo zabezpieczenie go nie zadowoli.

    Ale zostawia, wiec nie mozna miec do uciekajacego przetensji, ze bank
    nie chce :-)

    > To w tym wypadku nie obowiązuje już hasło: widziały gały, co brały?

    My tu o winie karnej - co innego pozyczyc pieniadze i uciec,
    a co innego nie splacac, bo nie stac.

    > Już to widzę...

    Paragraf jest i jak cytowales - jedna szajka juz w areszcie.
    Tylko zobacz co musisz udowodnic.

    J.

  • 125. Data: 2019-10-19 17:35:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > Mylisz się - to widać dość wyraźnie. Sądzę, że bardziej niż np.
    > rozmowę przez telefon w trakcie jazdy.

    Jasne że się nie mylę. Pasy są praktycznie niewidoczne. W ogóle to, co
    jest w środku, jest raczej słabo widoczne, głównie z przodu, jeśli
    światło się nie odbija od szyby.

    Może nieco zależy od samochodu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 126. Data: 2019-10-19 20:35:50
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-10-19 o 17:13, J.F. pisze:
    > Tez sobie zmiane wypatrzyles - przypomnij sobie ceny z 2008,
    > gdy USD bylo po 2.20, a euro 3.20.

    To musisz się zastanowić czy piszesz o czasach obecnych, o ostatnich 10
    latach, czy roku 2008.

    > My tu o winie karnej - co innego pozyczyc pieniadze i uciec,
    > a co innego nie splacac, bo nie stac.

    To nie jest co innego. Za alimenty wsadzają nawet, gdy Cię nie stać,
    prawda? ;-)

  • 127. Data: 2019-10-19 20:44:22
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Jasne że się nie mylę. Pasy są praktycznie niewidoczne. W ogóle to, co
    > jest w środku, jest raczej słabo widoczne, głównie z przodu, jeśli
    > światło się nie odbija od szyby.

    Uwielbiam to przekonanie Polaków, że znają się na wszystkim. Jak
    twierdzi mój kolega: mamy 11 piłkarzy i 38 milionów trenerów. ;-)

    Tymczasem:
    https://moto.wp.pl/fotoradar-potrafi-wiecej-niz-mysl
    isz-6068439318598273a

    "Na zdjęciu mogą być widoczne również inne wykroczenia, np. jazda bez
    włączonych świateł lub rozmowa w trakcie prowadzenia przez telefon
    komórkowy bez zestawu głośnomówiącego. Przykładowo, jeśli kierowca
    jechał za szybko, a do tego miał telefon przy uchu, kara którą
    otrzymałby za samo przekroczenie prędkości zostanie powiększona o
    dodatkowe 200 zł i 2 punkty karne. Zdziwieni wysokością kary mogą być
    także ci, których fotoradar przyłapał na jeździe bez zapiętych pasów -
    mandat powiększy się wówczas o 100 zł oraz 2 punkty karne."

    > Może nieco zależy od samochodu.

    Zasadniczo wszystkie mają podobną przezroczystość szyby przedniej. Jeśli
    fotoradar umie sprawdzić pasy, bez problemu zrobi to też policjant (czy
    to w standardowej kontroli, czy jadąc równolegle z delikwentem np.
    nieoznakowanym pojazdem).

  • 128. Data: 2019-10-20 10:44:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I to jest akurat wyjątkowa głupota.
    Podobnie jak wysokość alimentów zasądzana w większości z sufitu.
    Zamiast przykładowo 1/3 średniego miesięcznego wynagrodzenia zobowiązanego z
    ostatnich 5 lat wg poświadczonego przez US PIT czy
    podobnej tabeli.

    -----

  • 129. Data: 2019-10-20 16:55:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Oct 2019 20:35:50 +0200, Szymon napisał(a):

    > To musisz się zastanowić czy piszesz o czasach obecnych, o ostatnich 10
    > latach, czy roku 2008.

    Teraz to masz drobne fluktuacje na walucie.
    Siegnij po lepszy przyklad.

    A w kontekscie frankowiczow, to mowimy od 2008, czesto jednak od
    jeszcze wczesniej, do teraz a nawet do jeszcze 20 lat w przyszlosc.
    Choc nie mozna zapominac o 2009, 2012 i 2015 :-)

    > To nie jest co innego. Za alimenty wsadzają nawet, gdy Cię nie stać,
    > prawda? ;-)

    Jak cie nie stac na alimenty to trzeba szybko oplacic adwokata ... i
    wystapic o zmniejszenie :-)

    J.

  • 130. Data: 2019-10-20 22:00:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > Tymczasem:
    > https://moto.wp.pl/fotoradar-potrafi-wiecej-niz-mysl
    isz-6068439318598273a

    No pewnie Einsteinie, że na zdjęciu może się udać zobaczyć pasy. Albo
    się nie uda. Widziałeś jak wyglądają zdjęcia z fotoradarów (różnych)?

    > Zasadniczo wszystkie mają podobną przezroczystość szyby przedniej.
    > Jeśli fotoradar umie sprawdzić pasy,

    Fotoradar (ani system używający pętli indukcyjnych) nie umie sprawdzić
    żadnych pasów. Może tylko zrobić im przypadkowo zdjęcie (jeśli ktoś
    przekroczy szybkość, ew. wjedzie "na czerwonym świetle", lub jeśli
    urządzenie zrobi zdjęcie niepotrzebnie - tak, to też się zdarza).

    > bez problemu zrobi to też
    > policjant (czy to w standardowej kontroli, czy jadąc równolegle z
    > delikwentem np. nieoznakowanym pojazdem).

    Tak tak, zajrzy przez przednią szybę. Zwłaszcza w wyższym samochodzie.

    Ja wiem, że zapinanie pasów jest sensowne, i nie mam z tym problemu. Ale
    w sumie dla ludzi, którzy uważają inaczej, może i lepiej, żeby wierzyli
    w Pana Policjanta (i w Bardzo Groźne Urządzenia) niż jakby mieli sobie
    rozwalić łby przy drobnej stłuczce. Akurat to jest coś takiego, że
    prawie nigdy nie działa przeciwko człowiekowi - a nawet gdyby, to wtedy
    można po prostu tych pasów nie zapiąć.
    --
    Krzysztof Hałasa