  • 1. Data: 2019-10-02 13:03:23
    Temat: mbank - nowa historia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    mbank zapowiada nowa, lepsza historie

    https://www.mbank.pl/mbank-news/co-nowego/pokazemy-n
    owa-historie-operacji.html

    Po .... ilu to juz latach ? Pojawi sie stan konta po operacji.

    Ciekawe ... tak wiodacy bank reaguje na petycje klientow, czy wcale
    tak mocno sie nie dopominali, a reszczie sie odpowiadalo - jest stara
    historia.

    A moze wraz z nowym interfejsem wprowadzili jakies zmiany glebiej,
    ktore to umozliwily ... moze wczesniej nie mieli zapisanego stanu
    konta po operacji ?

    No coz, poczekamy, zobaczymy ... tylko gdzie jest jakis konkurs na
    najlepsza strone banku, w ktorym mozna przyznac punkty ujemne, lub
    choc ocene zero wystawic :-)

    J.

  • 2. Data: 2019-10-02 22:49:16
    Temat: Re: mbank - nowa historia
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 2 Oct 2019 13:03:23 +0200, J.F. napisał(a):

    > mbank zapowiada nowa, lepsza historie
    >
    > https://www.mbank.pl/mbank-news/co-nowego/pokazemy-n
    owa-historie-operacji.html

    > Po .... ilu to juz latach ? Pojawi sie stan konta po operacji.

    I wydruk do PDF/CSV. Hurrra...
    Obawiam się tylko jednego - w tej chwili z jeszcze istniejącej
    przejściówki "Zmień widok" do starego interfejsu da się zrobić zrzut
    historii od początku istnienia konta.
    W nowym interfejsie datą początkową jest 1 stycznia 2012.
    Istnieje szansa, że nowa wersja może odciąć historię od momentu
    założenia konta do grudnia 2011 r.
    Szkoda by było, naprawdę kilka razy przeszukiwałam dane prehistoryczne w
    poszukiwaniu istotnej informacji.

    A ponieważ jeszcze się nie zdarzyło żeby jakieś udogodnienie nie
    zmaściło czegoś innego, to wielbicielom mBankowej historii sugeruję
    zrzut wszystkiego, od początku świata do dziś, ze starego interfejsu -
    póki jeszcze działa :)

    Tak przy okazji - melduję się z dziesięcioma urządzeniami zaufanymi,
    których nijak nie można skasować. Cookiesy będę kasować (bo tak!), więc
    na razie biedny mBank jest zmuszony wysyłać mi SMSy przy każdym
    logowaniu. Czy naprawdę nie można wymyślić jakiegoś rozsądniejszego
    trybu pamiętania urządzenia zaufanego niż opartego na ciasteczkach?

    A - jeszcze jedno. Przeszłam na SMSy kilka dni przed 14 września, po
    dwóch tygodniach oddali mi 5 zł za starą kartę kodów :)

    --
    Imka

  • 3. Data: 2019-10-03 09:36:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-10-02 o 22:49, Imka pisze:

> [...]
    > zmaściło czegoś innego, to wielbicielom mBankowej historii sugeruję
    > zrzut wszystkiego, od początku świata do dziś, ze starego interfejsu -

    Od kiedy to ma wejść?
    Dostęp do historii w mBanku traktowałem jako pewnik.
    P.G.

  • 4. Data: 2019-10-03 10:16:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 3 października 2019 09:36:49 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Od kiedy to ma wejść?
    > Dostęp do historii w mBanku traktowałem jako pewnik.

    No to masz przy okazji jako bonus informację, że bank, jeśli chodzi o historię, jest
    zobowiązany udostępniać wyciągi z 3 ostatnich miesięcy - i nic więcej.
    Tak że pewnik runął w gruzy i lepiej sobie historię zrzuć do pliku, póki można (mi
    kiedyś śp. db zrobił taki numer, że obciął przeszukiwalną historię chyba do początku
    2014 - natknąłem się na to, jak szukałem jednej starej operacji z końca 2013 - i
    wtedy właśnie poinformowali mnie, co bank musi a co nie - ale w ramach "dobrej
    współpracy" wyjątkowo przywrócili mi historię od założenia konta - coś w rodzaju
    liczenia lat AUC ;).
    Ja np. zapomniałem zamykając promocyjne mKonto oraz eKonto przeniesione z oranżady -
    dobrze, że nie było tam żadnych ważnych operacji (no, na mKoncie był dowód
    "profesjonalności" mBąka, czyli 10zł pobrane "za wydanie karty" visa świat - czyli
    coś podwójnie "fajnego", bo po pierwsze ta karta w ogóle nie ma opłaty za wydanie,
    jedynie miesięczną - a po drugie w promocji byłem z tej opłaty zwolniony - oraz zwrot
    tych 10zł po mega-szybkiej reklamacji - normalnie w 2 minuty było ;) - ale już sobie
    tego za darmo nie odtworzę.
    Choć w gruncie rzeczy zamknąłem je 13 sierpnia, więc jeszcze jakiś wyciąg by się mógł
    należeć, ale nie chce mi się już robić awantury.
    Tym bardziej, że mBąk z formy nie wychodzi - tym razem moja karta-naklejka, ważna do
    30 września, wciąż widnieje w ST i apce jako aktywna - mimo, że obok jak wół stoi
    "Karta ważna do 30.09.2019". mLinka chciała mi ją zastrzec, ale kazałem zostawić,
    zobaczymy, co z nią - jeśli w ogóle - w końcu zrobi opóźniony automat... A może
    spróbować zapłacić? ;>

  • 5. Data: 2019-10-03 11:16:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Imka" napisał w wiadomości grup
    et...
    owa-historie-operacji.html

    >I wydruk do PDF/CSV. Hurrra...

    Przeciez byl w "starej historii" ?

> [...]
    >zmaściło czegoś innego, to wielbicielom mBankowej historii sugeruję
    >zrzut wszystkiego, od początku świata do dziś, ze starego

    Dziekuje, dobra rada :-)

> [...]
    >więc
    >na razie biedny mBank jest zmuszony wysyłać mi SMSy przy każdym

    Twoj wybor, ja bym zostawil te mbankowe, albo poszukal jakiejs
    wydzielonej przeglarki.

    >logowaniu. Czy naprawdę nie można wymyślić jakiegoś rozsądniejszego
    >trybu pamiętania urządzenia zaufanego niż opartego na ciasteczkach?

    Czemu - do tego wlasnie ciasteczka sa.

    >A - jeszcze jedno. Przeszłam na SMSy kilka dni przed 14 września, po
    >dwóch tygodniach oddali mi 5 zł za starą kartę kodów :)

    Ciekawe kiedy Ci wypowiedza umowe, bo za duzo na SMS wydaja :-)
    Albo cie beda bombardowac mailami o autoryzacji mobilnej :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-10-03 12:16:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > No to masz przy okazji jako bonus informację, że bank, jeśli chodzi o historię,
    jest zobowiązany udostępniać wyciągi z 3 ostatnich miesięcy - i nic więcej.

    To wiem. Ten pewnik to nie na zasadzie wymogów prawa tylko na zasadzie
    "ten bank tak ma".
    P.G.

  • 7. Data: 2019-10-03 20:26:55
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 3 Oct 2019 09:36:51 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > Od kiedy to ma wejść?

    Gdzieś mi w oko wpadło że siódmego października. Głowy nie dam.
    No i podkreślam, nigdzie nie jest powiedziane, że *to* zniknie. Ale też
    głowy nie dam za to, że zostanie ;->

    --
    Imka

  • 8. Data: 2019-10-03 20:38:24
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 3 Oct 2019 11:16:56 +0200, J.F. napisał(a):

    > Przeciez byl w "starej historii" ?

    Geez... pisałam kilka razy, owszem, był, ale bez możliwości skorzystania
    z nowych hyper-super-extra udogodnień, choćby takich jak historia
    jednego kontrahenta czy historia operacji z własnymi tagami.
    Był, ale tylko wg starych filtrów, nowe filtry są super, ale bez
    możliwości żadnego eksportu.

    > Twoj wybor, ja bym zostawil te mbankowe, albo poszukal jakiejs
    > wydzielonej przeglarki.

    Eeee... leniwa jestem. A póki SMSy na koszt banku mnie bawią, to nic u
    siebie nie zmienię. Poczekam aż zmądrzeją ;)

    > Czemu - do tego wlasnie ciasteczka sa.

    Riiili...? A ja myślałam, że ciasteczka to tylko taki śmietnik po sesji
    i nadają się wyłącznie do kasowania ;)

    > Ciekawe kiedy Ci wypowiedza umowe, bo za duzo na SMS wydaja :-)
    > Albo cie beda bombardowac mailami o autoryzacji mobilnej :-)

    Zacznę ich wtedy bombardować mailami z prośbą o gratisowe dostarczenie
    smartfona z opłaconym wieczyście numerem wyłącznie na potrzeby bankowej
    autoryzacji SMS (też potrafię mieć głupie pomysły ;)

    --
    Imka

  • 9. Data: 2019-10-04 11:07:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Imka" napisał w wiadomości grup
    et...

    >Eeee... leniwa jestem. A póki SMSy na koszt banku mnie bawią, to nic
    >siebie nie zmienię. Poczekam aż zmądrzeją ;)

    I w ramach leniwosci lubisz przepisywac te SMS, i moze jeszcze pare
    razy dziennie ?.

    A bank ... nie wiadomo jaka ma umowe na sms, nie wiadomo czy mu koszta
    jakos zauwazalnie wzrosna ... bo poza tym to ich nic nie boli :-)

> [...]
    >bankowej
    >autoryzacji SMS (też potrafię mieć głupie pomysły ;)

    A oni odpowiedza, ze przeciez juz masz smartfona, bo sie z niego
    laczysz z bankiem :-)

    I pamietaj - Ty jestes dla nich tylko jednym z milionow klientow :-)

    J.

  • 10. Data: 2019-10-04 18:21:15
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Oct 2019 11:07:33 +0200, J.F. napisał(a):

    > I w ramach leniwosci lubisz przepisywac te SMS, i moze jeszcze pare
    > razy dziennie ?.

    Jak potrzebuję, to czemu nie? Na razie mnie to bawi. Ale ja mam
    specyficzne poczucie humoru ;)
    Inne banki jakoś mniej restrykcyjnie do tego podeszły. Mille poprosiło o
    SMSa, i powiedziało że o następnego poprosi za trzy miesiące.

    > A oni odpowiedza, ze przeciez juz masz smartfona, bo sie z niego
    > laczysz z bankiem :-)

    Eeee... skąd raptem wniosek że mam smartfona? Nie mam. Jestem
    staroświecka i używam zwykłego komputera. A wszelkie urządzenia mobilne
    i inne nowomodne mBank API*) mam poblokowane i wyzerowane. Co zresztą
    tradycjonalistom (vel "betonowi") serdecznie polecam.

    > I pamietaj - Ty jestes dla nich tylko jednym z milionow klientow :-)

    A oni dla mnie jednym z dwudziestu banków :)
    Zresztą... jak jakieś pekało ich kupi to i tak trzeba będzie migrować :D

    *) Ustawienia -> Limity i autoryzacje -> Limity przelewów z mBank API
    --
    Imka