    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: o co chodzi z frankowiczami?
    <5d9903f7$1$31099$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5d9cb1df$1$17361$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5d9d9838$0$17344$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <LSLnF.31614$VU2.21015@fx12.iad>
    <a...@g...com>
    <5da04527$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <qnsaji$1hh6$1@gioia.aioe.org> <8...@a...kjonca>
    <qnt0ha$lqe$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <1km2bxpsbwzwb$.xnbr5cilrs4v$.dlg@40tude.net> <m...@p...waw.pl>
    <qoep00$n9t$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qoflki$nnc$1@gioia.aioe.org>
    Date: Sun, 20 Oct 2019 22:00:17 +0200

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > Tymczasem:
    > https://moto.wp.pl/fotoradar-potrafi-wiecej-niz-mysl
    isz-6068439318598273a

    No pewnie Einsteinie, że na zdjęciu może się udać zobaczyć pasy. Albo
    się nie uda. Widziałeś jak wyglądają zdjęcia z fotoradarów (różnych)?

    > Zasadniczo wszystkie mają podobną przezroczystość szyby przedniej.
    > Jeśli fotoradar umie sprawdzić pasy,

    Fotoradar (ani system używający pętli indukcyjnych) nie umie sprawdzić
    żadnych pasów. Może tylko zrobić im przypadkowo zdjęcie (jeśli ktoś
    przekroczy szybkość, ew. wjedzie "na czerwonym świetle", lub jeśli
    urządzenie zrobi zdjęcie niepotrzebnie - tak, to też się zdarza).

    > bez problemu zrobi to też
    > policjant (czy to w standardowej kontroli, czy jadąc równolegle z
    > delikwentem np. nieoznakowanym pojazdem).

    Tak tak, zajrzy przez przednią szybę. Zwłaszcza w wyższym samochodzie.

    Ja wiem, że zapinanie pasów jest sensowne, i nie mam z tym problemu. Ale
    w sumie dla ludzi, którzy uważają inaczej, może i lepiej, żeby wierzyli
    w Pana Policjanta (i w Bardzo Groźne Urządzenia) niż jakby mieli sobie
    rozwalić łby przy drobnej stłuczce. Akurat to jest coś takiego, że
    prawie nigdy nie działa przeciwko człowiekowi - a nawet gdyby, to wtedy
    można po prostu tych pasów nie zapiąć.
    --
    Krzysztof Hałasa