    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: o co chodzi z frankowiczami?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <5d9903f7$1$31099$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5d9cb1df$1$17361$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5d9d9838$0$17344$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <LSLnF.31614$VU2.21015@fx12.iad>
    <a...@g...com>
    <5da04527$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <qnsaji$1hh6$1@gioia.aioe.org>
    <1787gpuh77tbg$.kx1cm31l97jk$.dlg@40tude.net>
    <qnt0ut$ocn$1@gioia.aioe.org> <k...@4...net>
    <qoeon6$maa$1@gioia.aioe.org>
    <dwt4k8bdjegl$.152ff3pcwcqob$.dlg@40tude.net>
    <qof6gb$j40$1@gioia.aioe.org>
    Date: Sat, 19 Oct 2019 17:13:47 +0200

    Dnia Sat, 19 Oct 2019 16:26:06 +0200, Szymon napisał(a):

    > Próbujesz udowodnić swoje tezy wybierając te najgorsze kantory
    > "zapominając" o tych mających miliardowe obroty.

    Powiedzialbym raczej, ze normalne ... no i w 2008.

    A ze tam w miescie jest jeden kantor, ktory ma 2 gr spreadu ... to
    klient niekoniecznie musi wiedziec

    Zreszta tabela kursow w banku jest wystawiona, kto zauwaza roznice,
    powinien sie pytac czy moze splacac w walucie.

    > No i? Kurs euro spadł z prawie 4,40 do 4,28. Dolar z 4 do 3,85. Jakieś
    > zmiany cen w Biedronce? ;-)

    W Kauflandzie promocja na pomarancze, winogrona i papryke :-)

    Tez sobie zmiane wypatrzyles - przypomnij sobie ceny z 2008,
    gdy USD bylo po 2.20, a euro 3.20.

    No co - ziemniaki byly wtedy chyba po 50 gr, maslo po 3-4 zl, jablka
    po zlotowce :-)

    > W bardzo długiej perspektywie czasowej i zupełnie nie tak, jak myślisz.

    Owszem, roznie te zmiany cen wygladaja, ale ... kredyt bierzesz na 30
    lat :-)

    > Gdy euro spada przestają chcieć więcej zarabiać?

    Przynajmniej nie mowia ze wyjada do Berlina :-)

    >A może oddadzą wręcz część pensji? ;-)

    Jak pracodawca zbankrutuje, to po prostu nie dostana :-)
    A zbankrutowac moze, jak kontrakt a w euro ...

    > Albo chiński juan. Cóż teraz nie jest z Chin... A jednak mało kto ma
    > pojęcie o kursie juana tudzież jest w stanie w ogóle nazwać walutę
    > Chińczyków.

    Bo oni wiedza jaka ta ich waluta i w dolarze handluja :-)

    > Właśnie czytam na gazeta.pl:CBŚP rozbiło groźną szajkę, która w ciągu
    > sześciu lat przejęła od osób znajdujących się w trudnej sytuacji
    > materialnej nieruchomości warte 28 mln zł. Niczego nieświadome ofiary
    > podpisywały dokumenty, w których ukryty był niebezpieczny zapis.
    >
    > Właściwie czym to się różni od kredytów w CHF? Ludzie nie mieli gdzie
    > mieszkać (trudna sytuacja), w hipotecznym zastawem jest nieruchomość, a
    > owe niebezpieczne zapisy to klauzule niedozwolone. I dalej:

    Nie wiadomo co tam za zapisy mieli, niektorych to faktycznie zamknac.

    Ale jesli chodzi o banki, to nie ma u nas obowiazku mieszkac w
    mieszkaniu na kredyt, mieli do wyboru kredyt w zlotowkach lub walucie,
    wiedzieli ze kurs walut sie zmienia ... mozna powiedziec, ze
    zaryzykowali i przegrali.
    Choc ciekaw jestem porownania kredytu CHF i PLN z tamtych lat - jak
    wygladaly raty przez te wszystkie lata.

    > Banki mają swoje organizacje (ZBP), niewątpliwie problem jest
    > miliardowy, a jeśli po 10 latach spłaty kredytu nadal jest więcej do
    > spłacenia niż w chwili jego przyznania to czyż nie jest to klasyczna
    > definicja lichwy?

    Nie. Patrz kredyt Alicja :-)

    Poza tym nie jest wiecej - bylo np 100k CHF, a jest 75k CHF :-)

    > Którego bank nie chce albo też owo zabezpieczenie go nie zadowoli.

    Ale zostawia, wiec nie mozna miec do uciekajacego przetensji, ze bank
    nie chce :-)

    > To w tym wypadku nie obowiązuje już hasło: widziały gały, co brały?

    My tu o winie karnej - co innego pozyczyc pieniadze i uciec,
    a co innego nie splacac, bo nie stac.

    > Już to widzę...

    Paragraf jest i jak cytowales - jedna szajka juz w areszcie.
    Tylko zobacz co musisz udowodnic.

    J.