  • 1. Data: 2019-10-05 21:11:54
    Temat: Bolączki Integracyjno-konsolidacyjne :)
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    Ostatnio dowiedziałem się że nie jestem nowym "klientem" Aliora
    (choć w Aliorze dawno temu pozamykałem wszystkie konta)
    - bo BPH przeniósł siakieś moje martwe konto i sobie u nich wisi
    (dobrze że bezpłatne) a też powinno być zamknięte.
    Na szczęście Meritum pozamykało wszystko jak należy i stąd nic nie
    wyemigrowało.

    A że dostałem nauczke, zadzwoniłem do BNP Paribasa, sprawdzić czy z
    dawnego BGŻ, Raifaisena oraz BGŻ Optimy nie wyemigrowały podobne śmieci ;)
    No i okazuje się że w BNP dalej nie mają zintegrowanych systemów ?
    Infolinka sprawdziła, że nie ma mnie w systemie, ale nie ma dostępu do
    danych Raifiego - przełączyła do innej osoby.
    Tam ustaliłem że w (dawnym) Raifim wszystko mam pozamykane, kolejne
    przełączenie do osoby która ma dostęp do danych Optimy.
    Istny dom wariatów :D

    Straciłem z 30 minut na telefonie, zanim ustaliłem że mogę się załapać
    na Paribasowe wiśnie ;)

    Problemy z kartą Paribasa (pierwsze użycie)
    - płace w sklepie (karta chipem w czytnik) - pin nieprawidłowy
    hmm... mało prawdopodobne, ale może sie pomyliłem ?
    wracam do domu - zmieniam pin
    wracam do tego samego sklepu (nastepny dzien) - pin nieprawidowy :/
    Ide do bankomatu - wpisuje pin - wpuszcza, no to ok - karta aktywna
    Ide do Biedrony - płace bezstykowo - operacje niemożliwa użyj chipa
    - wkładam chipem, wprowdzam pin ... SuccessFull - POSZLO.
    W następnym sklepie poszło już bezstykowo... UFFF
    chyba pierwsza karta która nie chciała "zaskoczyć" za to mnie zaskoczyła :D
    Ps. Apka Paribasa na smarkofona IMO jest najbardziej prymitywna z tych
    które znam - a znam kilka ;)

    No a... przy okazji, zaglądam dziś w wyciąg z Milka
    i widze przelew z EB jako wewnętrzny (początek integracji? )
    Dobrze że zauważyłem bo pewnie by mnie skasowali na opłatę miesięczna
    - trzeba jednak polać 1kpln z inszego banku - EB spalony ;)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-10-05 22:39:42
    Temat: Re: Bolączki Integracyjno-konsolidacyjne :)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" qnaptn$1pn6$...@g...aioe.org

> [...]
    > podobne śmieci ;)
    > No i okazuje się że w BNP dalej nie mają zintegrowanych systemów ?

    Nie mają i nie zamierzają integrować. ;)
    Mam w Paribas i w dawnym Rajfim -- gdy
    chciałem zamknąć, natknąłem się na opór,
    którego nie zdołałem złamać... [źli
    ludzie powiedzą, że mam zbyt miękkie
    serce? -- IMO takiego oporu nikt by
    nie zdołał złamać...]

    Ale co więcej -- wewnętrznie Paribas
    także nie jest zintegrowany. ;)
    Oddzielnie loguję się;
    - do kredytówki
    - RORu
    - Optimy...

> [...]
    Raifiego - przełączyła do innej osoby. Tam ustaliłem
    > że w (dawnym) Raifim wszystko mam pozamykane, kolejne przełączenie do osoby która

    :)

> [...]

    Apka Paribasa na
    > smarkofona IMO jest najbardziej prymitywna z tych które znam - a znam kilka ;)

    Ja poznałem kilkanaście Paribasu...
    Ale teraz, gdy przydałoby się kilka
    sprawnych -- nie znajduję kilku... ;)

> [...]
    > Dobrze że zauważyłem bo pewnie by mnie skasowali na opłatę miesięczna - trzeba
    jednak polać 1kpln z inszego banku - EB spalony ;)

    Wkrótce zostaną tylko wewnętrzne? ;)
    Carrefour, Auchan itp. -- to też Paribas...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 3. Data: 2019-10-06 12:00:59
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Ale co więcej -- wewnętrznie Paribas
    > także nie jest zintegrowany. ;)
    > Oddzielnie loguję się;
    > - do kredytówki
    > - RORu
    > - Optimy...

    BNP to dziwny bank. Ostatnio odkryłem, że ich Pl@net i GOonline to
    jakieś dwa kompletnie różne światy - jak zdefiniuję przelew w jednym, to
    w drugim jest niewidoczny do czasu wykonania. Nigdy bym nie wpadł na to,
    że tak może być.

    --
    Grzexs

  • 4. Data: 2019-10-06 12:56:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Oct 2019 12:00:59 +0200, Grzexs napisał(a):

> [...]
    > jakieś dwa kompletnie różne światy - jak zdefiniuję przelew w jednym, to
    > w drugim jest niewidoczny do czasu wykonania. Nigdy bym nie wpadł na to,

    Naprawde ? Tez bym nigdy nie wpadl.

    Terminowy ? W ktora strone nie widac ?

    J.

  • 5. Data: 2019-10-06 13:56:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    U mnie w GOonline pojawiły się wszystkie błędy, jakie - jak teraz wyszło - ręcznie
    łatali w pl@net po reklamacjach.
    Bank nie jest "dziwny" tylko po prostu francuski (sprawdź sobie, jak po francusku
    "komputer" albo "problem roku 2000", to się przestaniesz dziwić).
    A do tego bnpp jest zlepkiem kilku banków - ledwo łykają kolejne, dławią się (w
    oddziale kilka historii słyszałem o bajzlu z przejętymi kredytami) - a żreć chcą
    dalej.
    Plus jeszcze to, że sami się zatkali swoimi promocjami - już jakiś czas temu ponad
    tydzień czekałem na oddzwonienie.

  • 6. Data: 2019-10-07 00:23:05
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Naprawde ? Tez bym nigdy nie wpadl.
    >
    > Terminowy ? W ktora strone nie widac ?

    Przelew z datą przyszłą. Dopóki nie zostanie wykonany, to widoczny tylko
    w tym systemie, w którym się zdefiniowało. Potem to już w historii widać.

    --
    Grzexs

  • 7. Data: 2019-10-07 15:28:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzexs" napisał w wiadomości grup
> [...]
    ba
    >Przelew z datą przyszłą. Dopóki nie zostanie wykonany, to widoczny
    >tylko w tym systemie, w którym się zdefiniowało. Potem to już w
    >historii widać.

    Tak mnie zainteresowales ze az sprawdzilem

    W GoOnline nie da sie zlecic przelewu z data przyszla.
    Ewentualnie ja nie potrafie i infolinia tez nie.

    No coz - konsekwentnie (?) nie pokazuja tych przyszlych zlecen.
    Bo nie ma gdzie. No chyba, zeby tak w historii umiescic ?

    Czyli nie tyle dwa rozne systemy, tylko gruba niedoróba.

    J.

  • 8. Data: 2019-10-07 15:43:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >wyszło - ręcznie łatali w pl@net po reklamacjach.
    >Bank nie jest "dziwny" tylko po prostu francuski (sprawdź sobie, jak

    Ordinateur ?
    Cos jak "porządkowy" ?
    Nie jest to znow takie dziwne, u nas tez czesto zbierala sie komisja i
    cos nazywala ... moze uznali, ze "computer" to zle slowo

    Czy moze chodzi o to, ze komputer ich porzadkuje, bo z natury maja
    burdel ?

    > albo "problem roku 2000", to się przestaniesz dziwić).

    https://fr.wikipedia.org/wiki/Passage_informatique_%
    C3%A0_l%27an_2000

    Jak na moja kiepska znajomosc francuskiego ... cos tu pisza o
    informatycznym przejsciu :-)

    Ale ciekawostka
    Y2K (Y pour year, 2K pour 2000) fut le sigle américain le plus
    couramment employé pour désigner le probleme.

    co translate google tlumaczy na
    Y2K (Y for year, 2K for 2000) was the most commonly used acronym for
    the problem.

    Cos chyba skreslil "amerykanski".
    Cenzura ... czy taki cwany, ze nic nie tlumaczy - odszukal sobie cala
    fraze przetlumaczona w wiki :)

    J.

  • 9. Data: 2019-10-07 18:41:18
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > W GoOnline nie da sie zlecic przelewu z data przyszla.
    > Ewentualnie ja nie potrafie i infolinia tez nie.

    Mnie się udało i nie przypominam sobie, żebym miał z tym jakieś
    problemy. Trzeba kliknąć w obrazek kalendarza przy napisie ,,Data
    realizacji" i otwiera się na nim pole wyboru daty.

    > No coz - konsekwentnie (?) nie pokazuja tych przyszlych zlecen.
    > Bo nie ma gdzie. No chyba, zeby tak w historii umiescic ?

    Ależ jest -- ,,Przyszłe płatności" -- drugi wiersz od góry.

    > Czyli nie tyle dwa rozne systemy, tylko gruba niedoróba.

    Jak się konsekwentnie jednego używa, to nie jest tak źle. Uważam, że ten
    ,,GOonline" jest lepszy, bo prostszy. I ma coś, czego nie ma ,,Pl@net" --
    można zrobić eksport w .xls.

    A w ogóle, to piszę o ,,GOonline" dostępnym przez www (Firefox). Bo mam
    wrażenie, że piszemy o czymś innym.

    --
    Grzexs

  • 10. Data: 2019-10-07 19:21:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzexs" napisał w wiadomości grup

    >Mnie się udało i nie przypominam sobie, żebym miał z tym jakieś
    >problemy. Trzeba kliknąć w obrazek kalendarza przy napisie ,,Data
    >realizacji" i otwiera się na nim pole wyboru daty.

    A to zle zrozumialem - pomylilo mi sie z aplikacja, a ona przeciez
    Gomobile sie nazywa.

    A faktycznie maja jeszcze taka ST ...
    Kiedy oni to dodali ? Jakos nie zwrocilem uwagi.

    No to ciekawe z tymi przelewami ... kompletnie nowy system i
    faktycznie ma wlasna kolejke przelewow ?

    Ciekawe do ktorego systemu dodaje przelewy apka ... a no, tak - nie
    dodaje, nie ma takiej funkcji :-)

    J.