  • 21. Data: 2022-03-11 22:06:27
    Temat: Re: nowe stanowisko KNF w sprawie liczenia zdolności kredytowej
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    > No tak, z rodzicami po ślubie jest taki problem, że niezależnie z którymi się
    mieszka,
    > to zawsze będą jednocześnie rodzice oraz teściowie (choć po polsku w jednym z
    przypadków
    > powinno być świekrowie(?)).
    > Zawsze można próbować mieszkać u drugich - chyba że już sprawdzone i było jeszcze
    gorzej.
    > Zapewne nie dało się tego też sprawdzić przed ślubem - bo niby mieszkać razem przed
    ślubem można, choć nie wolno, ale musi być człowieka na to stać

    Dlaczego nie wolno? Chyba wiele osób o tym nie wie i mieszka razem przed
    ślubem. No i co tu ślub zmienia w sprawie czy ludzi na to stać. Jak ich
    stać na wynajęcie mieszkania po ślubie to i przed stać.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 22. Data: 2022-03-11 22:12:12
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Zdzichu500 <n...@n...org> writes:

    > Witam

    przed ślubem można, choć nie wolno, ale musi być człowieka na to stać

    > Dlaczego nie wolno? Chyba wiele osób o tym nie wie i mieszka razem
    jakieś wytyczne KK itp (nie żebym się tym przejmował)
    > przed ślubem. No i co tu ślub zmienia w sprawie czy ludzi na to
    hint: wspólność małżeńska
    > stać. Jak ich stać na wynajęcie mieszkania po ślubie to i przed stać.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 23. Data: 2022-03-11 22:12:50
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    > Pół biedy jak na odpowiedź "pracowaliśmy w PL" dostaną dictum "no to będzie podatek
    specjalny".
    > Gorzej, jak będzie to samofinansowana odsiadka lub jakiś rodzaj ciężkich robót.
    > Alternatywa - nie wracać, tylko pytanie, gdzie będzie można tylko z ukraińskim
    paszportem (być może unieważnionym).

    Nie wiadomo niestety jak to się skończy i kiedy. Jak Ukraina zostanie
    normalnym krajem to szanse, że będzie wsadzać do więzienia ludzi
    wracających odbudowywać kraj są raczej małe. A jak powstanie z tego
    jakiś twór pododbny do ZSRR to pewnie nie wrócą. No i nie wiem skąd
    skojarzenie, że Ukrainiec to na budowie pracuje. Pracują np. w IT czy
    pizze rozwożą, albo w Uberze. W bankach na infoliniach też można
    usłyszeć. Więc praktycznie pełny wachlarz zawodów. Znajomy Ukrainiec
    mówi, że różnica między Warszawą a Krakowem jest taka, że jak się wsiada
    w Ubera w Warszawie to kierowcą jest Hindus a w Krakowie Ukrainiec.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 24. Data: 2022-03-11 22:16:30
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 10.03.2022 o 21:12, Robert_DF pisze:

    > zapewne, socjal albo szara strefa...

    Jest tyle wakatów w zawodach gdzie nie potrzeba długotrwałego szkolenia
    ani dobrej znajomości polskiego, że mogą się przebranżowić. A raczej
    dotychczasowe doświadczenie z Ukraińcami jest takie, że chcą pracować i
    zarabiać poprawiając swój byt a nie siedzieć na zasiłku i wegetować.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 25. Data: 2022-03-11 22:33:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 11 marca 2022 o 22:06:38 UTC+1 Zdzichu500 napisał(a):
> [...]
    > ślubem. No i co tu ślub zmienia w sprawie czy ludzi na to stać. Jak ich
    > stać na wynajęcie mieszkania po ślubie to i przed stać.

    'Nie wolno" przekrojowo-obyczajowo.
    I chodzi właśnie o "nie stać na wynajęcie mieszkania".
    U rodziców przed ślubem raczej nie będą razem mieszkać.
    Ew. jest opcja "w ciążę równie dobrze zachodzi się na wyjeździe pod namiot z
    chłopakiem, jak we własnym łóżku gdy starzy są w pracy" ;)
    A wystarczy ślub i już mogą razem u rodziców-teściów legalnie mieszkać.
    Potem ew. (no nie takie w ew., 1/3, a może teraz nawet więcej przypadków) wystarczy
    rozwód.

  • 26. Data: 2022-03-11 22:36:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 10 marca 2022 o 21:12:40 UTC+1 Robert_DF napisał(a):

    > zapewne, socjal albo szara strefa...

    A na budowach to są legalnie?

  • 27. Data: 2022-03-11 22:37:45
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 08.03.2022 o 12:17, Robert_DF pisze:
    > info z wczoraj, ale chyba jeszcze nikt o tym tutaj nie wspominał, link
    > do tekstu poniżej:
    >
    > https://tiny.pl/94nd9
    >
    > w skrócie: jak ktoś (w obecnej sytuacji) jednak myśli o kredycie,
    > pożyczce hipo, refinansie itp...
    >
    > to ostatni moment zanim banki wdrożą nowe zalecenia

    Dlaczego ostatni? Chyba odwrotnie. No jak ktoś ma 'niejawne' dochody i z
    udokumentowanych mu na styk wychodzi to pewnie masz rację a jak ktoś ma
    tylko dochody udokumentowane to przecież branie raty na styk jest
    'samobójstwem' finansowym. Jak ktoś bierze realnie swoje możliwości to
    powinien już lekko doliczyć te 5 p.p. WIBORu więcej i zobaczyć czy nadal
    będzie w stanie spłacać.
    Teraz nie wiadomo czy z przyczyn wojennych Ukraińcy zostaną tutaj dłużej
    i czeka nas skokowy wzrost ludności a więc i zapotrzebowania na
    mieszkania czy też wojna się skończy jakoś dla nich w miarę pomyślnie
    (jak to brzmi) i wrócą do siebie a mieszkania zostaną znowu puste.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 28. Data: 2022-03-12 13:01:08
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 11.03.2022 o 22:12, Kamil Jońca pisze:

    > jakieś wytyczne KK itp (nie żebym się tym przejmował)

    Chyba większość ludzi te wytyczne traktuje dość wybiórczo. W każdym
    razie wśród znajomych większość par mieszkała razem przed ślubem.

    > hint: wspólność małżeńska

    To tylko formalność. Przecież można się jakoś dogadać na wspólne
    wynajmowanie. Formalnie jest na jedną osobę a druga płaci połowę czy
    jakoś podobnie.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 29. Data: 2022-03-12 13:04:06
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    > A na budowach to są legalnie?

    W większości tak. Nawet znajomy prowadzący firmę budowlaną mówił, że nie
    chcą pracować na czarno ani mieć na umowie np. minimalnej a resztę "pod
    stołem". Takie czasy się już skończyły. Ale to było przed wojną. Teraz
    może być inaczej.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 30. Data: 2022-03-12 13:36:14
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Zdzichu500 <n...@n...org> writes:

> [...]
    >
    > To tylko formalność. Przecież można się jakoś dogadać na wspólne
    > wynajmowanie. Formalnie jest na jedną osobę a druga płaci połowę czy

    Ale jak dochodzi do egzekucji to tym dogadaniem można się podetrzeć.
    Małżeństwem nie.
    KJ