  • 11. Data: 2022-03-10 13:55:50
    Temat: Re: nowe stanowisko KNF w sprawie liczenia zdolności kredytowej
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 10 marca 2022 o 10:58:02 UTC+1 Robert_DF napisał(a):

    > np. u teściów i bardzo źle im się mieszka więc chcą iść na swoje za
    > wszelką cenę

    No tak, z rodzicami po ślubie jest taki problem, że niezależnie z którymi się
    mieszka,
    to zawsze będą jednocześnie rodzice oraz teściowie (choć po polsku w jednym z
    przypadków
    powinno być świekrowie(?)).
    Zawsze można próbować mieszkać u drugich - chyba że już sprawdzone i było jeszcze
    gorzej.
    Zapewne nie dało się tego też sprawdzić przed ślubem - bo niby mieszkać razem przed
    ślubem można, choć nie wolno, ale musi być człowieka na to stać - bo opcja mieszkania
    razem przed ślubem z którymiś rodzicami to raczej jeszcze nie te czasy ;>

    Choć pytanie jeszcze, komu się źle mieszka - młodym czy starym.
    Czytałem jakiś czas temu taką jedną historyjkę - ciekawe, na ile zmyśloną - jak to
    wdowie synek sprowadził żonkę do domu.
    Dom niby dom - ale niestety śp. mąż miał kiepski pomysł, budując, bo miejsca niby
    dużo, ale sypialnie zrobił sąsiadujące przez ścianę, żeby był większy salon.
    No i teściowa chce spać, a tu nagle zaczyna się łup-łup za ścianą.
    No dobra, młodzi to robią - ale czemu młoda zaraz po tym leci do kibla, przy okazji
    napierda*c drzwiami - a już jednak po ciszy nocnej.
    A, i jeszcze co gorsza - jakoś intensywność podejrzanie się zwiększa co miesiąc - i,
    choć wniosek niekoniecznie prawidłowy, może się pojawić jakiś Zuwachs.
    I jak tu teraz synusiowi powiedzieć, że może by ten dom wystawić do zamiany za dwa
    mieszkania?
    Bo jednak teściowa woli iść na ploty i kawusię do koleżanki niż się znów babrać w
    pieluchach...

    Podsumowując - na ru*nie musi być człowieka stać, czy to na "legalne" niby darmowe
    czy też płatne bezpośrednio.
    A covid się kończy - więc jak teściów nie wykończył (trzeba się było wcześniej starać
    o Zuwachs, na pewno by przyniósł ze żłobka, przedszkola czy szkoły) to raczej za
    szybko nie zostawią spadku :<

    > fakt, nadal przez okno (budowa obok) słyszę Ukraiński, ale polskich
    > przekleństw coraz więcej, co mieli wrócić już wrócili

    Ci porządniejsi wrócili walczyć. Ci, co zostali, mają gdzieś stan wojenny i
    mobilizację.
    Ale przyjdzie kryska i na matyska, jak w Polsce budowlanka stanie, to jednak
    w pierwszej kolejności będą zwalniać właśnie ich.

  • 12. Data: 2022-03-10 15:04:14
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

> [...]
    > Ale przyjdzie kryska i na matyska, jak w Polsce budowlanka stanie, to jednak
    > w pierwszej kolejności będą zwalniać właśnie ich.

    jak się wojna skończy, wrócą do siebie i ich zapytają gdzie byliście jak
    my tutaj walczyliśmy?

    no będzie ciekawie..

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 13. Data: 2022-03-10 18:31:02
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-03-09 o 23:45, Robert_DF pisze:

    > w takim razie gdzie ci ludzie mają mieszkać?

    Mieszkań jest już pod dostatkiem, wręcz za dużo. Sporo mieszkań stoi na
    pusto. Nie są zamnieszkane, bo są za drogie dla tych, co potrzebują, a
    ci co mają czekają aż podrożeją.

    > a jak mieszkanie nie będą się sprzedawać to po co budować kolejne więc
    > co dalej z ludźmi pracującymi w branży?

    Zajmą się czymś bardziej pożytecznym?

  • 14. Data: 2022-03-10 19:33:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 10 marca 2022 o 15:04:16 UTC+1 Robert_DF napisał(a):

    > jak się wojna skończy, wrócą do siebie i ich zapytają gdzie byliście jak
    > my tutaj walczyliśmy?
    >
    > no będzie ciekawie..

    Pół biedy jak na odpowiedź "pracowaliśmy w PL" dostaną dictum "no to będzie podatek
    specjalny".
    Gorzej, jak będzie to samofinansowana odsiadka lub jakiś rodzaj ciężkich robót.
    Alternatywa - nie wracać, tylko pytanie, gdzie będzie można tylko z ukraińskim
    paszportem (być może unieważnionym).

  • 15. Data: 2022-03-10 21:11:26
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

> [...]
    > Alternatywa - nie wracać, tylko pytanie, gdzie będzie można tylko z ukraińskim

    kilka dni temu rozmawiałem z jednym Ukraińcem, pytam dlaczego nie
    wracasz, przecież powinieneś

    wrócę jak to się skończy

    czyli jak ktoś inny za ciebie tę wojnę wygra?

    obraził się...

  • 16. Data: 2022-03-10 21:12:04
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 10.03.2022 o 18:31, Poldek pisze:

    > Zajmą się czymś bardziej pożytecznym?

    zapewne, socjal albo szara strefa...

  • 17. Data: 2022-03-10 21:18:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oni wg Ciebie nie mają prawa do "Eroiki"?
    A Szopen powinien być powstańcem?

    -----

  • 18. Data: 2022-03-10 21:22:50
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 10.03.2022 o 21:18, ąćęłńóśźż pisze:
    > Oni wg Ciebie nie mają prawa do "Eroiki"?
    > A Szopen powinien być powstańcem?

    a była wtedy pełna mobilizacja i nakaz powrotu?

    chociaż on chyba nie wrócił...już nigdy

  • 19. Data: 2022-03-11 00:30:15
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-03-09, Robert_DF <k...@r...pl> wrote:

    [...]

    > nieustająco a te zalecenia z pewnością tego nie poprawią...

    A jak ktoś ma IP Box, ale dobrowolnie płaci maksymalne składki
    ZUS (te od 250% przeciętnego wynagrodzenia), to ma wtedy lepiej? ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 20. Data: 2022-03-11 09:33:14
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 11.03.2022 o 00:30, Wojciech Bancer pisze:

    > A jak ktoś ma IP Box, ale dobrowolnie płaci maksymalne składki
    > ZUS (te od 250% przeciętnego wynagrodzenia), to ma wtedy lepiej? ;)

    nie, nawet może mieć gorzej, bo składki to koszt i banki z automatu
    przyjmują wartość standardową, nawet jak ktoś dopiero DG zaczyna i płaci
    preferencyjnie

    przy DG im wyższy zapłacony podatek dochodowy tym lepiej - to tak w
    największym skrócie