  • 31. Data: 2005-04-21 20:22:56
    Temat: Re: kredyt hipotetyczny ???
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2005 08:56:05 +0200, Miroo <m...@R...o2.pl>
    napisał:

    > No tak... rata kapitałowa + odsetkowa nie mają tu nic do rzeczy,
    > tylko "r a t a" :->
    >
    > ps. Panie doradco, co to dokładnie jest ta "r a t a" ?
    >
    > Pozdrawiam
    > Miroo

    Rozumiem jak czytam. Jeżeli pisze sie że kapitał+ odsetki maja wpływ na
    zdolność kredytową to to nie jest prawdą. Jak słusznie zauważyłeś rata
    kapitałowoodsetkowa czyli rata spłaty kredytu ma wpływ na zdolność
    kredytową.
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 32. Data: 2005-04-21 20:28:16
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2005 06:33:15 +0000 (UTC), pawelj

    > To powiedz jeszcze od czego zależy wysokość raty. Pytanie
    > naprowadzające: czy zależy od wysokości oprocentowania kredytu ?
    >
    > Pozdrawiam
    > pawelj

    Zgadza się rata spłaty zależy od wielkosci kapitału spłacanego, odsetek
    oraz okresu kredytowania. Drugim czynnikiemjest rodzaj raty tj czy spłata
    następuje w ratach równych, czy malejących. Do badania zdolnosci
    kredytowej przyjmuje sie także rodzaj raty tj równa czy malejąca.
    Pozdrawiam
    Zbyszek

  • 33. Data: 2005-04-21 20:50:21
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2005 08:49:24 +0200, Miroo <m...@R...o2.pl>
    napisał:

    > 1. Znów ci się pomieszał WIBOR z LIBOREM ;)
    > 2. Przy jakich kwotach to oprocentowanie? 300 000 PLN?
    > W jakim banku? Np w PKO BP, w którym podobno niezłe są
    > warunki zeszli maksymalnie do około 3,45% dla > 50% wkładu
    > własnego. Nie wierzę, że wyrzucają połowę tej kasy a drugą
    > połową dzielą się jeszcze z pośrednikiem :)
    >
    > Pozdrawiam
    > Miroo

    I znów masz racje. To moja zmora muszę zwracać na to uwagę.
    To co podałem można uzyskać np w Millenium przy wkładzie własnym powyżej
    50% dochodzie netto powyżej 18000 PLN i oczywiście będąc ich klientem
    docelowym(VIP).Kwota kredytu powyżej 500 000
    To oczywiście krancowy przypadek. średnio dla kredytów powyżej 500 000 PLN
    można uzyskac 2,2% w góre.
    Pozdrawiam
    Zbyszek

  • 34. Data: 2005-04-22 06:28:36
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message opspln57qdynic5p@ada, Zbigniew <z...@p...onet.pl>
    wrote:
    > I znów masz racje. To moja zmora muszę zwracać na to uwagę.

    Łatwo skojarzyć i zapamiętać W-Warszawski, L-Londyński.
    Tylko trzeba zwracać uwagę co się pisze :) Mnie też nie zawsze
    się to udaje :(

> [...]
    > klientem docelowym(VIP).Kwota kredytu powyżej 500 000
    > To oczywiście krancowy przypadek. średnio dla kredytów powyżej 500

    Czyli jest to zwykłe mydlenie oczu :)
    Jak w Multibanku reklamowali kredyt zł "już od 7%"
    to mnie wyliczyli ponad 10% :(
    Takich klientów o których piszesz jest może sporo w Warszawie,
    ale na pozostałym obszarze kraju jest to chyba znikoma mniejszość.
    Średnio ludzie jak mają 4000 brutto to już są "burżuje" i biorą
    kredyty do 100000 (czasem może nieco wyższe).

    Jakie byś mi załatwił oprocentowanie dla takich danych?
    wartość nieruchomości: 100tyś
    wkład własny: 51 tyś (czyli kredyt: 49 tysięcy)
    okres kredytowania: 30 lat
    waluta: CHF
    raty: malejące (stała rata kapitałowa)
    i powiedzmy dochód netto na członka rodziny: 900zł

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 35. Data: 2005-04-22 06:33:25
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message opsplmwiykynic5p@ada, Zbigniew <z...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > wpływ na zdolność kredytową to to nie jest prawdą. Jak słusznie
    > zauważyłeś rata kapitałowoodsetkowa czyli rata spłaty kredytu ma

    Chyba musiałbym być prawnikiem żeby się tak czepiać.
    Dla mnie to jest logiczne: rata zależy od kapitału? zależy
    zależy od odsetek? zależy
    Więc nie widzę powodu, żeby mówić, że kapitał i odsetki (czyli niejako
    oprocentowanie kredytu) nie mają wpływu na zdolność kredytową.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 36. Data: 2005-04-22 08:36:11
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2005 08:28:36 +0200, Miroo <m...@R...o2.pl>
    napisał:

> [...]
    > waluta: CHF
    > raty: malejące (stała rata kapitałowa)
    > i powiedzmy dochód netto na członka rodziny: 900zł

    To jeszcze poproszę cel kredytowania - dokładnie, Twoje stałe wydatki,
    liczbę członków rodziny, wielkość miejscowości, źródła dochodów.
    Pozdrawiam
    Zbyszek

  • 37. Data: 2005-04-22 09:24:41
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message opspmkul11ynic5p@ada, Zbigniew <z...@p...onet.pl>
    wrote:

    > To jeszcze poproszę cel kredytowania - dokładnie, Twoje stałe
    > wydatki, liczbę członków rodziny, wielkość miejscowości, źródła
    > dochodów. Pozdrawiam

    Proszę uprzejmie, jeśli to ma znaczenie:
    stałe wydatki: 400 zł (czynsz z opłatami) + życie (to sobie banki same jakąś
    kwotę ustalają)
    cel kredytowania: zakup mieszkania na rynku wtórnym
    członków rodziny: 2 (po 900zł dochodu na głowę)
    wielkość miejscowości: ponad 200 tysięcy
    źródło dochodu: umowa o pracę na czas nieokreślony

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 38. Data: 2005-04-22 14:29:23
    Od: "manson_" <daru[spam]@poczta.fm>

    Użytkownik "Zbigniew" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Dnia Thu, 21 Apr 2005 16:55:04 +0200, manson_ <daru[spam]@poczta.fm>
    napisał:

    > U?ytkownik "Zbigniew" <z...@p...onet.pl> napisa3 w wiadomo?ci

    > Tu te? troszeczke. Ró?nica kursu kupna/sprzeda?y to oko3o 2,5 do 3.5% i
    > faktycznie jest zale?na od banku
    >
    > Roznica kursowa ktora podalem byla z PKO BP

    > Generalnie np frank musia3by zdro?ea o
    > 70% aby wyrówna3a sie wysoko?a raty do raty kredytu w z3otóce.
    >

    > Czas sie zapisac na korepetycje z matematyki chlopczyku

    > manson_

    To sobie policz a nie wysyłaj mędrku innych na korepetycje
    pozdrawiam

    Ok.
    Wybierz bank, podaj mi kwote kredytu, okres i oprocentowanie w PLN i CHF

  • 39. Data: 2005-04-22 20:08:28
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2005 16:29:23 +0200, manson_ <daru[spam]@poczta.fm> napisa

    > To sobie policz a nie wysy?aj m?drku innych na korepetycje
    > pozdrawiam
    >
    > Ok.
    > Wybierz bank, podaj mi kwote kredytu, okres i oprocentowanie w PLN i CHF

    Bank Millenium
    Kwota kredytu to 700 000,00 PLN rata liczona po wpisie do KW
    PLN to 6,91% obecna rata to 5 389,34 PLN
    CHF to 2,38% obecna rata to 3 791,52 PLN 1 464,13 CHF przy kursie
    kupno/sprzedaż 2,5056/2,5896

    Mnie wychodzi 68%, ale chyba sie myle? Jeżeli tak to sprostuj mnie.

    miłego liczenia
    Zbyszek

  • 40. Data: 2005-04-22 20:26:43
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2005 11:24:41 +0200, Miroo <m...@R...o2.pl>
    napisał:

> [...]
    > członków rodziny: 2 (po 900zł dochodu na głowę)
    > wielkość miejscowości: ponad 200 tysięcy
    > źródło dochodu: umowa o pracę na czas nieokreślony

    np 2,40% i prowizja przygotowawcza 2% to BPH
    2,88% i prowizja przygotowawcza 1% tu może by się udało zejść do
    2,48% Millenium
    2,46% i prowizja przygotowawcza 1,5% to PTF Bank
    Pozdrawiam
    Zbyszek