  • 21. Data: 2005-04-21 06:49:24
    Temat: Re: kredyt hipotetyczny ???
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message opspjrqzbwynic5p@ada, Zbigniew <z...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Przy wkładzie powyżej 70% to CHF idzie w granicach 1,47 do 1.95%
    > (WIBOR+marza)

    1. Znów ci się pomieszał WIBOR z LIBOREM ;)
    2. Przy jakich kwotach to oprocentowanie? 300 000 PLN?
    W jakim banku? Np w PKO BP, w którym podobno niezłe są
    warunki zeszli maksymalnie do około 3,45% dla > 50% wkładu
    własnego. Nie wierzę, że wyrzucają połowę tej kasy a drugą
    połową dzielą się jeszcze z pośrednikiem :)

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 22. Data: 2005-04-21 06:51:59
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message d4677b$j85$...@k...task.gda.pl, Tomasz Nowicki
    <t...@s...com> wrote:

    > A ja słyszałem, że skoro zmienia się waluta i kwota kredytu, to akt
    > staje się nieaktualny i trzeba zmieniać. BTW - na jakiej podstawie
    > zmienia się zapis w księdze?

    Ale przecież akt własności nie ma nic do spłaty kredytu?
    Co najwyżej jest tam zapisane w jakich transzach sprzedający
    dostanie kasę i tyle...
    Jeśli czegoś nie wiem, to mnie uświadomcie ;)

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 23. Data: 2005-04-21 06:56:05
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message opspjrbxnaynic5p@ada, Zbigniew <z...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Kapitał+odsetki nie mająbezposredniego wpływu na zdolność
    > kredytową. Tu znaczenie ma dochód netto i obciążenia stałe w tym w y
    > s o k o ś ć r a t y!

    No tak... rata kapitałowa + odsetkowa nie mają tu nic do rzeczy,
    tylko "r a t a" :->

    ps. Panie doradco, co to dokładnie jest ta "r a t a" ?

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 24. Data: 2005-04-21 06:57:53
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    Zbigniew wrote:
    > Przewalutowanie będzie po aktualnych kursach. Jakich to nikt dziś nie
    > wie.
    > Obecnie kredyty hipoteczne najczęściej są denominowane do waluty, a
    > nie udzielane w walucie.

    A nie będzie przypadkiem tak, że w momencie wchodzenia do strefy Euro
    kurs Euro będzie ustalony na stałe (np 1 EUR = 5 PLN), przez czas kiedy
    będą w obiegu obie waluty? Z tego co mgliście pamiętam, tak było w
    Niemczech, przy czym tam był stały kurs 1 EUR = 2 DEM. Jeśli by tak
    było, to przewalutowanie kredytu w takim przypadku to będzie zwykła
    formalność.

    reik.

  • 25. Data: 2005-04-21 07:04:40
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    <t...@s...com> wrote:

    > A ja słyszałem, że skoro zmienia się waluta i kwota kredytu, to akt
    > staje się nieaktualny i trzeba zmieniać. BTW - na jakiej podstawie
    > zmienia się zapis w księdze?

    Hehe, dokładnie nie wiem :)
    Jak się zakłada hipotekę na mieszkanie, to w księdze robi się wpis
    o hipotece na jakąś kwotę. Po przewalutowaniu ta kwota się zmienia
    i może dlatego trzeba wpis skorygować.
    Akurat o tym wiem jeszcze niewiele, jeszcze nie widziałem nigdy księgi
    wieczystej :)

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 26. Data: 2005-04-21 13:28:33
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    Mógłbyś ewentualnie ciąć zbędne cytaty? Dziękuję.

    T.

  • 27. Data: 2005-04-21 14:55:04
    Od: "manson_" <daru[spam]@poczta.fm>

    Użytkownik "Zbigniew" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > uruchomienie kredytu - zazwyczaj bank uruchamia kredyt po kursie kupna
    > waluty obcej a trzeba sp3acaa po kursie sprzeda?y tej waluty. Je?eli
    > chodzi
    > franka szwajcarskiego to ró?nica miedzy kursem kupna a kursem sprzeda?y
    > jakie? 4%-5%(oczywi?cie na korzy?a banku), czyli je?eli we?mie sie
    > kredyt na
    > 100 ty?. z3 we frankach szwajcarskich i w tym samym dniu sie go sp3aci to
    > trzeba dop3acia na wstepie jakie? 4-5 ty? z3.

    Tu też troszeczkę. Różnica kursu kupna/sprzedaży to około 2,5 do 3.5% i
    faktycznie jest zależna od banku

    Roznica kursowa ktora podalem byla z PKO BP

    > przewalutowanie - wi??e sie zazwyczaj z dodatkowym kosztem no a czas
    > oczekiwania na t? operacje jest bardzo ró?ny, mo?e sie wachaa od kilku
    > dni
    > do nawet kilku miesiecy!!!

    Generalnie np frank musiałby zdrożeć o
    70% aby wyrównała sie wysokość raty do raty kredytu w złotóce.

    Czas sie zapisac na korepetycje z matematyki chlopczyku

    manson_

  • 28. Data: 2005-04-21 15:02:42
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2005 20:32:11 +0200, Tomasz Nowicki <t...@s...com=
    > =

    napisa=B3:

    > "Miroo" <m...@R...o2.pl> wrote in message =

    > A ja s=B3ysza=B3em, =BFe skoro zmienia si=EA waluta i kwota kredytu, t=
    o akt =

    =

    > zmienia si=EA zapis w ksi=EAdze?

    Akt m=F3wi kto jest w=B3a=9Ccicielem, a nie jakie zobowi=B9zania ci=B9=
    =BF=B9 na =

    nieruchomo=9Cci.
    Zmienia sie wszystko w Hipotece - taki dzia=B3 KW- na wnioski w=B3a=9C=
    ciciela i =

    podmiotu na rzecz kt=F3rego ta hipoteka zosta=B3a ustanowiona
    > T.

    Zbyszek

    -- =

    U=BFywam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Oper=EA: =

    http://www.opera.com/

  • 29. Data: 2005-04-21 15:10:58
    Temat: [OT]: kredyt hipotetyczny ???
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-04-21 17:02- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy
    Zbigniew, wyłuszczający(a) się następująco:

> [...]
    >

    > Zbyszek
    >
    > -- =
    >
    > U=BFywam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Oper=EA: =

    Sorry, że się czepiam stopki, ale Twój klient poczty, jest faktycznie
    innowacyjny. Zwłaszcza kodowanie ma innowacyjne ;-)

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 30. Data: 2005-04-21 20:18:11
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2005 16:55:04 +0200, manson_ <daru[spam]@poczta.fm>
    napisał:

    > U?ytkownik "Zbigniew" <z...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Tu te? troszeczk?. Ró?nica kursu kupna/sprzeda?y to oko?o 2,5 do 3.5% i
    > faktycznie jest zale?na od banku
    >
    > Roznica kursowa ktora podalem byla z PKO BP

    > Generalnie np frank musia?by zdro?eae o
    > 70% aby wyrówna?a sie wysoko?ae raty do raty kredytu w z?otóce.
    >

    > Czas sie zapisac na korepetycje z matematyki chlopczyku

    > manson_

    To sobie policz a nie wysyłaj mędrku innych na korepetycje
    pozdrawiam

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/