  • 1. Data: 2005-02-10 18:07:25
    Temat: karta do uk
    Od: "opolanin" <o...@p...fm_MAPS_ON_>

    witam,
    wybieram sie do uk na miesiac! i potrzebuje jakiejs karty ktora umozliwi mi
    zaplate za hotel, itp. bez problemow (okolo 3k gbp czy tez jak kto woli
    okolo 17-18k pln) gotowke dostane w pln przed wyjazdem.
    w bankach w ktorych mam konta (lukas/vw) nie oferuja takich kart jak ja to
    nazywam 'pre-paid'owych'.
    z tego co znalazlem to pekao ma karte visa classic zlotowa i dolarowa
    http://42.pl/url/aNs
    moj wybor padl na zlotowa bo i tak chyba bedzie 2 razy przewalutowanie...

    macie jakies inne propozycje?

    pozdrawiam
    opolanin

  • 2. Data: 2005-02-10 18:15:27
    Temat: Re: karta do uk
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    opolanin wrote:
> [...]
    > http://42.pl/url/aNs
    > moj wybor padl na zlotowa bo i tak chyba bedzie 2 razy przewalutowanie...

    te karty pekao spisują się bardzo fajnie. Zpłacisz nimi prawie wszędzie.
    Są one widziane przez sklepy jako kary kredytowe, więc weź pod uwagę
    fakt, że w niektórych sklepach gdzie akceptują tylko karty debetowe, tą
    kartą nie zapłacisz. Weź ze sobą jeszcze jakąś vise elektron może się
    przydać.
    No i na twoim miejscu z jedną kartą bym nie jechał, bo w przypadku
    zgubienia, zniszczenia zostaniesz bez pieniędzy.
    Weź jeszcze np. z lukasa ichniejszą kartę kredytową. Jak się nie przyda
    to nie, ale w razie czego będziesz miał czym awaryjnie zapłacić.

  • 3. Data: 2005-02-10 20:19:42
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "opolanin" <o...@p...fm_MAPS_ON_> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://42.pl/url/aNs
    > moj wybor padl na zlotowa bo i tak chyba bedzie 2 razy przewalutowanie...

    Konstrukcję pre-paid możesz zrobić inaczej. Po prostu wpłacasz gotówkę na
    konto, do którego masz kartę debetową. Płacisz nią z posiadanych środków. Do
    tego przy odpowiednim koncie jeszcze środki będziesz miał oprocentowane.
    Karty Pekao o ile pamiętam mają depozyt nieoprocentowany. Do tego Pekao ma
    bardzo niekorzystne kursy walutowe. Będzie Cię to więcej kosztować. Pomijam
    już, że wydanie karty Pekao będzie dużo droższe niż większość debetówek, a
    do tego Pekao ma bardzo nieprzyjazne procedury kredytowe.

  • 4. Data: 2005-02-10 21:46:00
    Od: "opolanin" <o...@p...fm_MAPS_ON_>

> [...]
    > Weź jeszcze np. z lukasa ichniejszą kartę kredytową. Jak się nie przyda
    > to nie, ale w razie czego będziesz miał czym awaryjnie zapłacić.

    wlasnie ta visa classic to wypukla i sadze ze wszedzie przyjma (na www
    napisali ze to debetowa).
    dodatkowo oczywiscie wezme 2 plaskie ktore posiadam

    pozdrawiam
    opolanin

  • 5. Data: 2005-02-10 21:54:40
    Od: "opolanin" <o...@p...fm_MAPS_ON_>

    Użytkownik "rsa127" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > już, że wydanie karty Pekao będzie dużo droższe niż większość debetówek, a
    > do tego Pekao ma bardzo nieprzyjazne procedury kredytowe.

    no tak, ale do moich kont mam plaskie debetowe... i moga nieakceptowac.
    wlasnie co do kosztow i zarzadzaniem tej kary to to za wesolo nie wyglada.

    wpadlem na jeszcze inny pomysl - jako ze karta ta potrzebna mi bedzie na
    miesiac no to moge zmienic sobie pakiet w vw na srebrny i wziasc vise
    classic z vw i zmienic limit - bedzie mnie to kosztowalo okolo tyle samo a
    zarzadzanie i caly proces otrzymania wiele przyjemniejszy niz w pekaosa

    tylko nie wiem jak ta karta bedzie 'spisywac' sie w uk - doswiadczenia mile
    widzane

    p.s. pani w vw powiedziala ze za zmiane limitu na karcie pobieraja 5pln

    pozdrawiam
    opolanin

  • 6. Data: 2005-02-10 22:03:53
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    opolanin wrote:
> [...]
    > napisali ze to debetowa).
    > dodatkowo oczywiscie wezme 2 plaskie ktore posiadam

    to jest karta wypukła, w zasadzie debetowa, bo do wysokości salda na
    rachunku, ale przez system widziana jako kredytowa
    tzn, tam gdzie przyjmują zapłatę tylko kartami debetowymi tą kartą nie
    zapłacisz. Przynajmniej mi się nie udało.
    Tak ją po prostu zrobili i już.

  • 7. Data: 2005-02-12 12:36:25
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > classic z vw i zmienic limit - bedzie mnie to kosztowalo okolo tyle samo
    > zarzadzanie i caly proces otrzymania wiele przyjemniejszy niz w pekaosa

    Masz też jeszcze opcję założenia rachunku gdzie indziej z wypukłą kartą
    debetową:
    1. konto Aquarius w Multibanku
    Płatne 12 PLN miesięcznie, karta chyba 30 PLN, za to bardzo dobre kursy
    rozliczeniowe. W takim przypadku wpłacasz złotówki na konto. Gdy zrobisz
    transakcję Visa przeliczy GBP po niezłym kursie na EUR i bank sprzeda Ci EUR
    wg swojego kursu.

    2. Konto Euro w BZWBK
    Utrzymanie konta jest bezpłatne. Wyrobienie karty kosztuje 40 PLN.
    Wymieniasz gdzieś w kantorze PLN na EUR po dobrym kursie i wpłacasz EUR.
    Następnie robisz transakcję w GBP przeliczoną przez MasterCard na EUR.