  • 1. Data: 2005-02-10 20:07:02
    Temat: Platnosci ING Maestro do konta walutowego EUR
    Od: "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>

    Nalezy uwazac na platnosci karta ING Maestro
    wykonywane za granica - mimo zapewnien banku, ze :

    1. transakcje bezgotowkowe rozliczane sa w EUR
    2. transakcje bezgotowkowe do wysokosci salda

    to jednak:

    1. zwykle blokowana jest wieksza kwota
    (jakies euro lub dwa wieksza) po czym nadwyzka
    "schodzi" tego samego dnia lub nastepnego;
    mimo, ze kwoty koncowo sie zgadzaja wyglada
    ze po drodze jest jakies przewalutowywanie...
    2. nie, bo patrz pkt. 1 oraz dodatkowo nie
    mozna zejsc ponizej kwoty ok 7 EUR - z niewiadomej
    przyczyny...

    Marcin

  • 2. Data: 2005-02-10 22:57:22
    Temat: Re: Platnosci ING Maestro do konta walutowego EUR
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Jackowski" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze po drodze jest jakies przewalutowywanie...
    > 2. nie, bo patrz pkt. 1 oraz dodatkowo nie
    > mozna zejsc ponizej kwoty ok 7 EUR - z niewiadomej

    Czy faktycznie po calej platnosci bezgotowkowej z konta zostaje potracone
    dokladnie tyle EUR, ile zaplacilismy np. w sklepie, czy sa jakies utajone
    prowizje, o ktorych nie pisza? Mam te karte, ale jakos nie mialem
    sposobnosci jej sprawdzic, bo w mniejszych miejscowosciach przy granicy z
    Niemcami, nigdzie nie chcieli przyjac tej karty(chociaz mieli np. w
    Niemieckim "Plusie" lub "Netto" czytniki do kart i napisy Eurocheque,
    naklejek Maestro i Visy niestety nie mieli)

  • 3. Data: 2005-02-11 10:25:22
    Od: "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>

    > Czy faktycznie po calej platnosci bezgotowkowej z konta zostaje potracone
    > dokladnie tyle EUR, ile zaplacilismy np. w sklepie, czy sa jakies utajone
    > prowizje, o ktorych nie pisza? Mam te karte, ale jakos nie mialem

    tak, koncowo kwoty sie zgadzaja - nie ma zadnej prowizji
    karte uzywalem przez kilka miesiecy we Francji (w Paryzu).
    sprawowala sie bardzo dobrze i nie bylo nigdzie problemow
    z akceptacja (mimo, ze praktycznie wszyscy francuzi
    na codzien uzywaja kart chipowych).

    Marcin

    p.s. przy okazji ciekawostka co do wysokosci oprocentowania
    rachunku EUR z roznych zrodel:
    - kwitek potwierdzenia zalozenia konta: 0,00 %
    - strona internetowa ING: 0,5 %
    - odpowiedz z m...@i...pl: 0,1 %
    - konsultant w oddziale banku: 0,25 %
    ciekawe jakie rzeczywiscie jest to oprocenowanie
    z wyciagow wiem, ze na pewno jest :)

  • 4. Data: 2005-02-11 16:14:16
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > - odpowiedz z m...@i...pl: 0,1 %
    > - konsultant w oddziale banku: 0,25 %
    > ciekawe jakie rzeczywiscie jest to oprocenowanie

    Faktycznie jest 0,5%, jak podaja na stronie www, sprawdzalem liczac odsetki
    i wszystko sie zgadza.