    From: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karta do uk
    Date: Thu, 10 Feb 2005 21:19:42 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@213.238.72.127

    Użytkownik "opolanin" <o...@p...fm_MAPS_ON_> napisał w wiadomości
    news:cug7ua$bme$1@achot.icm.edu.pl...
    > witam,
    > wybieram sie do uk na miesiac! i potrzebuje jakiejs karty ktora umozliwi
    > mi
    > zaplate za hotel, itp. bez problemow (okolo 3k gbp czy tez jak kto woli
    > okolo 17-18k pln) gotowke dostane w pln przed wyjazdem.
    > w bankach w ktorych mam konta (lukas/vw) nie oferuja takich kart jak ja to
    > nazywam 'pre-paid'owych'.
    > z tego co znalazlem to pekao ma karte visa classic zlotowa i dolarowa
    > http://42.pl/url/aNs
    > moj wybor padl na zlotowa bo i tak chyba bedzie 2 razy przewalutowanie...

    Konstrukcję pre-paid możesz zrobić inaczej. Po prostu wpłacasz gotówkę na
    konto, do którego masz kartę debetową. Płacisz nią z posiadanych środków. Do
    tego przy odpowiednim koncie jeszcze środki będziesz miał oprocentowane.
    Karty Pekao o ile pamiętam mają depozyt nieoprocentowany. Do tego Pekao ma
    bardzo niekorzystne kursy walutowe. Będzie Cię to więcej kosztować. Pomijam
    już, że wydanie karty Pekao będzie dużo droższe niż większość debetówek, a
    do tego Pekao ma bardzo nieprzyjazne procedury kredytowe.