  • 1. Data: 2005-02-10 12:55:22
    Temat: Akceptacja kart w Tunezji
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Jak to wygląda (Visa) przy płatnościach?
    A przy bankomatach? Kursy OK, czy lepiej euro/USD?

  • 2. Data: 2005-02-10 13:19:19
    Temat: Re: Akceptacja kart w Tunezji
    Od: Dudus <t...@w...plUSUN>

    Dnia 2005-02-10 13:55, Użytkownik Radoslaw P. napisał:
    > Jak to wygląda (Visa) przy płatnościach?
    > A przy bankomatach? Kursy OK, czy lepiej euro/USD?

    Zalezy jaki bank? jaka karta?

    Z wlasnych doswiadczen - VisaClassic Multibanku rozliczana w Euro
    podczas ubieglorocznych wakacji wyszla mnie taniej niz kupno dolarow w
    polsce i sprzedawanie ich na miejscu. Trzeba sie tylko z oplatami w
    bankomatach liczyc (zalezy od banku) i na przyklad wybierac dwa razy
    wieksze kwoty.

  • 3. Data: 2005-02-10 14:00:05
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Thu, 10 Feb 2005 14:19:19 +0100, w <cufn1r$flo$1@atlantis.news.tpi.pl>, Dudus
    <t...@w...plUSUN> napisał(-a):

    > Zalezy jaki bank? jaka karta?

    VE mBank, VE, VC Lukas albo Citi (Maestro)

    > Z wlasnych doswiadczen - VisaClassic Multibanku rozliczana w Euro
    > podczas ubieglorocznych wakacji wyszla mnie taniej niz kupno dolarow w
    > polsce i sprzedawanie ich na miejscu.

    To z KK Lukasa chyba powinno być podobnie.

  • 4. Data: 2005-02-10 14:11:22
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Radoslaw P. wrote:

    > VE mBank, VE, VC Lukas albo Citi (Maestro)

    > To z KK Lukasa chyba powinno być podobnie.

    Jesli chodzi o placenie kartami w sklpeach to juz nie zawsze bywa tak
    rozowo. szczegolnie na strefie na lotnisku gdzie ceny sa podawane w Euro i
    Dolarach, a potem sie okazuje, ze kasuja Cie w ichnich lirach po jakims
    dziwnym kursie. Ale co do wyplaty gotowki z bankomatow ja tez zauwazylem, ze
    sie bardzo oplacilo (VE Millennium).

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 5. Data: 2005-02-10 14:17:41
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Lopez wrote:
> [...]

    Niekoniecznie. Zwróć uwagę, że od zeszłego roku kursy mooocno się zmieniły.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 6. Data: 2005-02-10 14:44:52
    Od: Dudus <t...@w...plUSUN>

    Dnia 2005-02-10 15:11, Użytkownik Lopez napisał:
> [...]

    No to nie powinno byc problemow.

> [...]
    > dziwnym kursie. Ale co do wyplaty gotowki z bankomatow ja tez zauwazylem, ze

    Tutaj sie czesciowo nie moge zgodzic. Bo jesli chodzi o placenie w
    drobnych sklepach podczas pobytu to nie korzystalem i sie nie
    wypowiadam. Ale na lotnisku a jakze w sklepie wolnoclowym, ceny byly w
    euro i pobrano mi kwote w euro, zadnych przeliczen nie bylo. Moze inny
    sklep:-) bo pare ich tam bylo (Tunis), albo masz karte rozliczana
    inaczej niz moja VC.

  • 7. Data: 2005-02-10 16:00:43
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

> [...]
    > euro, zadnych przeliczen nie bylo. Moze inny sklep:-) bo pare ich tam bylo
    > (Tunis), albo masz karte rozliczana inaczej niz moja VC.

    Placac 4 lata temu w ich sklepie wolnoclowym na lotnisku tez mi policzyli
    na ich chyba dinary (o ile mnie pamiec nie myli), a potem juz bank
    przeliczyl na usd i potem pln. Uzylem Amexa.

    Pozdrawiam
    Radek

  • 8. Data: 2005-02-11 07:26:33
    Od: Dudus <t...@w...plUSUN>

    Dnia 2005-02-10 17:00, Użytkownik Radoslaw Dabrowski napisał:

> [...]
    > policzyli na ich chyba dinary (o ile mnie pamiec nie myli), a potem juz
    > bank przeliczyl na usd i potem pln. Uzylem Amexa.

    Tak dinary :-) A co do tego jak jest z przeliczaniem.. to widac nie ma
    jednego rozwiazania.. Bo jesli chodzi o bankomat to mialem
    din->euro->pln. ale na lotnisku euro->pln.. I tu chyba nie problem w
    banku tylko raczej w sklepie na lotnisku, ktory powinien pobrac euro.
    Tym bardziej ze z tego co pamietam to rezydenci mowili ze dinarami w
    strefie placic nie mozna, moze to od niedawna obowiazuje.

  • 9. Data: 2005-02-11 08:25:40
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

> [...]
    > pamietam to rezydenci mowili ze dinarami w strefie placic nie mozna, moze to

    Tak, dinarami nie mozna bylo placic, ale przy platnosci karta brali
    kalulator, przeliczali po zawyzonym kursie cene towaru w USD lub EUR na
    dinary, wbijali to na terminal i juz. Potem bank jeszcze raz z dinarow na
    EUR lub USD i potem na PLN, wiec nie za bardzo oplacalo sie placic karta.
    Lepiej bylo miec EUR lub USD i zaplacic gotowka :)

    Pozdrawiam
    Radek