  • 11. Data: 2003-05-22 20:18:19
    Temat: Re: co Panstwo sadza
    Od: "domeczek" <S...@g...pl>

    masz racje ale nei uwazam aby bylo zdrowe pisanie np na egzaminach a
    uwazanei co innego :( no coz Polska

  • 12. Data: 2003-05-22 20:28:42
    Od: e...@p...onet.pl

    > o tym artykuliku
    > http://www2.gazeta.pl/podatki/1388352,25044,1271428.
    html?v=0&f=30 ???

    Uprzejmie chcialem zwrocic uwage na jeszcze jedno: to ze facet dowodzi herezji
    to jedno; ale sposob w jaki to robi (przewrotna pseudo-logika), to drugie,
    chyba nie mniej straszne (zwazywszy wplyw p. prof. na mlode umysly).
    Przykre i slow szkoda :(

  • 13. Data: 2003-05-22 23:00:25
    Od: "Djarjusz" <d...@i...pl>

    > Podatek pogłówny jest więc jedynym podatkiem sprawiedliwym i chciałbym aby
    > taki został w Polsce wprowadzony.

    Popieram w całej rozciągłości.
    Cóż, może przyjdą takie czasy, że UPR będzie w sejmie, a może i w rządzie.

    Djarjusz

  • 14. Data: 2003-05-23 06:13:16
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    zacytuję więc fragment z dedykacją dla wszystkich komunizujących humanistów
    pozostawiając go bez komentarza:
    Nowy Testament, Ewangelia w/g Św. Mateusza 25:14-30

    <cytat>
    Podobnie też [jest] jak z pewnym człowiekiem, który mając się udać w podróż,
    przywołał swoje sługi i przekazał im swój majątek. Jednemu dał pięć
    talentów, drugiemu dwa, trzeciemu jeden, każdemu według jego zdolności, i
    odjechał. Zaraz ten, który otrzymał pięć talentów, poszedł, puścił je w
    obrót i zyskał drugie pięć. Tak samo i ten, który dwa otrzymał; on również
    zyskał drugie dwa. Ten zaś, który otrzymał jeden, poszedł i rozkopawszy
    ziemię, ukrył pieniądze swego pana. Po dłuższym czasie powrócił pan owych
    sług i zaczął rozliczać się z nimi. Wówczas przyszedł ten, który otrzymał
    pięć talentów. Przyniósł drugie pięć i rzekł: Panie, przekazałeś mi pięć
    talentów, oto drugie pięć talentów zyskałem. Rzekł mu pan: Dobrze, sługo
    dobry i wierny! Byłeś wierny w rzeczach niewielu, nad wieloma cię postawię:
    wejdź do radości twego pana! Przyszedł również i ten, który otrzymał dwa
    talenty, mówiąc: Panie, przekazałeś mi dwa talenty, oto drugie dwa talenty
    zyskałem. Rzekł mu pan: Dobrze, sługo dobry i wierny! Byłeś wierny w
    rzeczach niewielu, nad wieloma cię postawię: wejdź do radości twego pana!
    Przyszedł i ten, który otrzymał jeden talent, i rzekł: Panie, wiedziałem,
    żeś jest człowiek twardy: chcesz żąć tam, gdzie nie posiałeś, i zbierać tam,
    gdzieś nie rozsypał. Bojąc się więc, poszedłem i ukryłem twój talent w
    ziemi. Oto masz swoją własność! Odrzekł mu pan jego: Sługo zły i gnuśny!
    Wiedziałeś, że chcę żąć tam, gdzie nie posiałem, i zbierać tam, gdziem nie
    rozsypał. Powinieneś więc był oddać moje pieniądze bankierom, a ja po
    powrocie byłbym z zyskiem odebrał swoją własność. Dlatego odbierzcie mu ten
    talent, a dajcie temu, który ma dziesięć talentów. Każdemu bowiem, kto ma,
    będzie dodane, tak że nadmiar mieć będzie. Temu zaś, kto nie ma, zabiorą
    nawet to, co ma. A sługę nieużytecznego wyrzućcie na zewnątrz - w ciemności!
    Tam będzie płacz i zgrzytanie zębów.
    </cytat>

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej Wąsik

  • 15. Data: 2003-05-23 06:37:51
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@n...gazeta.pl>

    W wiadomości news:bajb9u$20j$1@nemesis.news.tpi.pl,
    domeczek <S...@g...pl> napisał(a):
    > masz racje ale nei uwazam aby bylo zdrowe pisanie np na egzaminach a
    > uwazanei co innego :( no coz Polska

    Coz, metoda 4Z - zakuc, zapamietac, zdac, zapomniec i zostaje sie fanem
    podatku poglownego :-)

    Przemek

  • 16. Data: 2003-05-23 07:12:41
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Wojciech Apel wrote:
> [...]
    >
    > Ponieważ każdy z nas jest równym obywatelem w państwie i w taki sam
    > sposób korzysta z jego dobrodziejstw (ochrony, reprezentacji,
    > bezpieczenstwa, dostepu do kultury, nauki, szkolnictwa i ochrony
    > zdrowia).
    >
    > Jezeli korzysta równo, to równo też powinien ponosić koszty tego
    > korzystania a więc ....
    >
    > KAZDY POWINIEN PŁACIĆ TAKIE SAME CO DO KWOTY PODATKI, ....
    >
    > .... niezależnie od swojej pozycji, dochodów, majątku i koloru skóry.
    >
    > Podatek pogłówny jest więc jedynym podatkiem sprawiedliwym i
    > chciałbym aby taki został w Polsce wprowadzony.

    bzdura. Wszyscy oszusci podatkowi, lapowkarze maja placic tyle samo co
    uczciwie pracujacy ?
    Poza tym nie ma rownego korzystania. Jak kogos nie stac na rower to nie
    bedzie korzystal z drog a przynajmniej nie w takim stopniu jak ci co maja
    nowe Mercedesy. Jak kogos nie stac na pojechanie na badania do miasta to nie
    bedzie korzystal ze sluzby zdrowia tak jak ten co bedzie leczyl sie w
    najlepszych klinakach w kraju. itd. Poza tym podatek poglowny jest wymyslem
    utopistow i nigdy nie byl i nie bedzie wprowadzony wiec nie ma o czym mowic.
    To takie dobre haslo na ktore mozna lapac narybek polityczny bo wiadomo ze
    dzieki dobrym haslom mozna wygrac wybory a to ze nie beda one realizowane
    wie kazdy sensownie myslacy czlowiek. Ja mam natomiast propozycje jeszcze
    bardziej awangardowego podatku ale za to takiego ktory mozna z powodzeniem
    wprowadzic: majatkowy. Zamiast wszystkich podatkow w stylu dochodowy,
    gruntowy, katastralny etc kazdy powinien placic podatek od majatku ktorego
    nie wykorzystuje w celach produkcyjnych. Dzieki temu ci co dorobili sie na
    lapowkach tez by musieli z tego zaplacic podatek. Podobnie ludzie zyjacy ze
    spadkow, niepracujacy i nie placacy podatkow a majacy ogromne fortuny.
    Oczywiscie wiem ze decydenci naleza do ludzi majetnych wiec na tego typu
    podatek raczej sie nie doczekam...

    D.

  • 17. Data: 2003-05-23 08:01:55
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    idąc tym tropem, to należy:
    - opodatkować dodatkowo ładne kobiety, bo niedostatecznie wykorzystują swoje
    ciało, a przecież wszyscy chcieliby skubnąć
    - zmniejszyć opodatkowanie dla murzynów (nie muszą korzystać ze słońca - są
    przeciez opaleni)
    - zmniejszyć podatek dla astamtyków i dla tych co mają jedno płuco
    - dla kalek bez jednej nogi lub obu
    etc.

    ...kolega idealnie nadawałby się na posła który chętnie pokomplikowałby nam
    prawo tak, żeby było sprawiedliwie dla każdego
    --
    pozdrawiam...
    Andrzej

  • 18. Data: 2003-05-23 08:06:04
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > bzdura. Wszyscy oszusci podatkowi, lapowkarze maja placic tyle samo co
    > uczciwie pracujacy ?

    Nie jestem co prawda fanem podatku pogłównego, ale w tym miejscu
    zupełnie jednak mylisz funkcje fiskalne z organami wymiaru
    sprawiedliwości (tej normalnej, a nie "społecznej").
    Od zajmowania się łapówkarzami są organa ścigania i powinni oni
    zwyczajnie siedzieć w pudle bez żadnego majątku.
    Mieszanie do tego fiskusa i kombinowanie ze stawkami podatkowymi
    jest IMO nieporozumieniem.

    Pix

  • 19. Data: 2003-05-23 08:18:30
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    pix wrote:

> [...]
    > zwyczajnie siedzieć w pudle bez żadnego majątku.
    > Mieszanie do tego fiskusa i kombinowanie ze stawkami podatkowymi

    a wg mnie nie. Co z tego ze co jakis czas zlapie sie jakiegos skorumpowanego
    urzednika ? A ilu zyje sobie swietnie nie placac do budzetu nic ? Tylko
    podatek majatkowy zmuszalby skorumpowanych urzednikow do oddania panstwu
    czesci majatku. Ale wiem ze to urzednicy pracuja nad ustawami wiec takiego
    zapisu i tak sie nie doczekam...

    D.

  • 20. Data: 2003-05-23 08:19:15
    Od: "jn" <j...@N...gazeta.pl>

    Jezeli dalej bedziecie glosowac na (euro)socjalistow to nic sie juz w tym
    kraju na lepsze nie zmieni. Tak w referendum przekresli ostatecznie nadzieje
    na uproszczenie systemu podatkowego (o mniejszych podatkach, a w
    szczegolnosci o stosunkowo niskim podatku liniowym mozemy zapomniec, gdyz
    zwiekszy sie presja politykow na dalszy drenaz naszych kieszeni),
    zmniejszenie biurokracji i odpolitycznienie gospodarki.
    Paradoksalnie, przyklad dla Polski idzie ostatnio ze wschodu, gdyz nawet
    Ukraina wprowadzila 13% podatek liniowy. Czyzby mieszkali tam madrzejsi od
    nas ludzie?
    pozdr