    From: "Dave" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: co Panstwo sadza
    Date: Fri, 23 May 2003 09:12:41 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@195.117.195.25

    Wojciech Apel wrote:
    > Jedyny podatek zgodny ze Sprawiedliwoscia Spoleczną to podatek
    > pogłówny.
    >
    > Ponieważ każdy z nas jest równym obywatelem w państwie i w taki sam
    > sposób korzysta z jego dobrodziejstw (ochrony, reprezentacji,
    > bezpieczenstwa, dostepu do kultury, nauki, szkolnictwa i ochrony
    > zdrowia).
    >
    > Jezeli korzysta równo, to równo też powinien ponosić koszty tego
    > korzystania a więc ....
    >
    > KAZDY POWINIEN PŁACIĆ TAKIE SAME CO DO KWOTY PODATKI, ....
    >
    > .... niezależnie od swojej pozycji, dochodów, majątku i koloru skóry.

> [...]

    bzdura. Wszyscy oszusci podatkowi, lapowkarze maja placic tyle samo co
    uczciwie pracujacy ?
    Poza tym nie ma rownego korzystania. Jak kogos nie stac na rower to nie
    bedzie korzystal z drog a przynajmniej nie w takim stopniu jak ci co maja
    nowe Mercedesy. Jak kogos nie stac na pojechanie na badania do miasta to nie
    bedzie korzystal ze sluzby zdrowia tak jak ten co bedzie leczyl sie w
    najlepszych klinakach w kraju. itd. Poza tym podatek poglowny jest wymyslem
    utopistow i nigdy nie byl i nie bedzie wprowadzony wiec nie ma o czym mowic.
    To takie dobre haslo na ktore mozna lapac narybek polityczny bo wiadomo ze
    dzieki dobrym haslom mozna wygrac wybory a to ze nie beda one realizowane
    wie kazdy sensownie myslacy czlowiek. Ja mam natomiast propozycje jeszcze
    bardziej awangardowego podatku ale za to takiego ktory mozna z powodzeniem
    wprowadzic: majatkowy. Zamiast wszystkich podatkow w stylu dochodowy,
    gruntowy, katastralny etc kazdy powinien placic podatek od majatku ktorego
    nie wykorzystuje w celach produkcyjnych. Dzieki temu ci co dorobili sie na
    lapowkach tez by musieli z tego zaplacic podatek. Podobnie ludzie zyjacy ze
    spadkow, niepracujacy i nie placacy podatkow a majacy ogromne fortuny.
    Oczywiscie wiem ze decydenci naleza do ludzi majetnych wiec na tego typu
    podatek raczej sie nie doczekam...

    D.