    From: "babla" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: co Panstwo sadza
    Date: Fri, 23 May 2003 08:13:16 +0200

    zacytuję więc fragment z dedykacją dla wszystkich komunizujących humanistów
    pozostawiając go bez komentarza:
    Nowy Testament, Ewangelia w/g Św. Mateusza 25:14-30

    <cytat>
    Podobnie też [jest] jak z pewnym człowiekiem, który mając się udać w podróż,
    przywołał swoje sługi i przekazał im swój majątek. Jednemu dał pięć
    talentów, drugiemu dwa, trzeciemu jeden, każdemu według jego zdolności, i
    odjechał. Zaraz ten, który otrzymał pięć talentów, poszedł, puścił je w
    obrót i zyskał drugie pięć. Tak samo i ten, który dwa otrzymał; on również
    zyskał drugie dwa. Ten zaś, który otrzymał jeden, poszedł i rozkopawszy
    ziemię, ukrył pieniądze swego pana. Po dłuższym czasie powrócił pan owych
    sług i zaczął rozliczać się z nimi. Wówczas przyszedł ten, który otrzymał
    pięć talentów. Przyniósł drugie pięć i rzekł: Panie, przekazałeś mi pięć
    talentów, oto drugie pięć talentów zyskałem. Rzekł mu pan: Dobrze, sługo
    dobry i wierny! Byłeś wierny w rzeczach niewielu, nad wieloma cię postawię:
    wejdź do radości twego pana! Przyszedł również i ten, który otrzymał dwa
    talenty, mówiąc: Panie, przekazałeś mi dwa talenty, oto drugie dwa talenty
    zyskałem. Rzekł mu pan: Dobrze, sługo dobry i wierny! Byłeś wierny w
    rzeczach niewielu, nad wieloma cię postawię: wejdź do radości twego pana!
    Przyszedł i ten, który otrzymał jeden talent, i rzekł: Panie, wiedziałem,
    żeś jest człowiek twardy: chcesz żąć tam, gdzie nie posiałeś, i zbierać tam,
    gdzieś nie rozsypał. Bojąc się więc, poszedłem i ukryłem twój talent w
    ziemi. Oto masz swoją własność! Odrzekł mu pan jego: Sługo zły i gnuśny!
    Wiedziałeś, że chcę żąć tam, gdzie nie posiałem, i zbierać tam, gdziem nie
    rozsypał. Powinieneś więc był oddać moje pieniądze bankierom, a ja po
    powrocie byłbym z zyskiem odebrał swoją własność. Dlatego odbierzcie mu ten
    talent, a dajcie temu, który ma dziesięć talentów. Każdemu bowiem, kto ma,
    będzie dodane, tak że nadmiar mieć będzie. Temu zaś, kto nie ma, zabiorą
    nawet to, co ma. A sługę nieużytecznego wyrzućcie na zewnątrz - w ciemności!
    Tam będzie płacz i zgrzytanie zębów.
    </cytat>

    --
    pozdrawiam...