eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZwrot za wadliwy towar płacony kartą › Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news2.icm.edu.pl
    !pm.waw.pl!defiant.pm.waw.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
    Date: Fri, 16 Jan 2004 17:54:04 +0100
    Organization: The Palace of Youth in Warsaw
    Lines: 33
    Message-ID: <m...@d...pm.waw.pl>
    References: <1...@e...icnet> <bu5hn3$atv$1@news.polbox.pl>
    <bu5kf3$mps$1@topaz.icpnet.pl> <bu5krn$nl0$1@news.onet.pl>
    <bu5l99$nkp$1@topaz.icpnet.pl>
    <i...@4...com>
    <bu5oja$1ho$1@taurus.webcorp.pl>
    NNTP-Posting-Host: defiant.pm.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: defiant.pm.waw.pl 1074272044 4411 195.116.170.36 (16 Jan 2004 16:54:04 GMT)
    X-Complaints-To: n...@d...pm.waw.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 16 Jan 2004 16:54:04 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:v56cPPdMRWTuVmrN4SHyqCwyw+Y=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:278347
    [ ukryj nagłówki ]

    "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl> writes:

    > Tu bym się raczej nie zgodził. Żadne domyślne prawo nie może zmusić
    > sprzedawcy do ponoszenia dodatkowych kosztów z powodu widzimisię
    > klienta.

    Oczywiscie ze nie. Co innego wadliwy towar.

    > Bo jeśli klient zapłacił kartą, a żąda gotówki, to równie
    > dobrze mógłby żądać zwrotu w złocie albo w dolarach (oczywiście
    > przesadzam :) ).

    Nie tyle przesadzasz co piszesz od rzeczy. Gotowka, w odroznieniu od
    zlota i dolarow, jest prawnym srodkiem platniczym w Polsce.

    > IMO każda operacja anulowania transakcji jest domyślnie
    > dopuszczalna, jeśli nie rodzi dodatkowych kosztów po którejś ze stron.

    Oczywiscie. Wiec niech sprzedawca anuluje transakcje i nie zawraca glowy
    jakas karta, jest do tego zbedna.
    Nie moze? No coz, to jego problem.

    > Zwłaszcza że zwrot w postaci cofnięcia transakcji i przelania pieniędzy
    > w to samo miejsce, z którego zostały pobrane jest operacją logiczną i
    > nie związaną z żadnymi szykanami, czy to fiannsowymi, czy
    > organizacyjnymi.

    Z ta jedyna wada, ze jest operacja niemozliwa do wykonania. Natomiast
    uznanie karty to juz inna sprawa i wymaga od klienta spelnienia warunkow,
    ktorych nie ma on zadnego obowiazku spelniac (zwlaszcza jesli wiazaloby
    sie to z koniecznoscia jezdzenia do sklepu innej osoby itp).
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1