  • 1. Data: 2004-01-15 06:23:42
    Temat: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
    Od: "Joanna Kostrom" <j...@i...pl>

    Witam wszystkich i mam pytanie.

    Mamy z mężem wspólne konto w PKO B.P i dwie karty PKO express.
    Kupiliśmy coś w Media Markecie i płaciliśmy moją kartą.
    Po sprawdzeniu okazało się, że sprzęt jest wadliwy i mąż pojechał go oddać.
    Okazało się , że nie mogą mu zwrócić pieniędzy dopóki ja osobiście nie
    przyjadę ze swoją kartą
    (chociaż mąż miał swoją kartę do tego samego konta) ponieważ zapłata była z
    mojej karty.
    I stąd moje pytanie czy tak jest zawsze ??
    Przecież dlatego mamy wspólne konto i swoje karty, żeby wszystkie transakcje
    wykonywać bez konieczności jeżdżenia "parami".
    Od wczoraj, gdzie ma oddanie sprzętu straciliśmy pół dnia przestało mi się
    podobać płacenie kartą:-(

    Pozdrawiam !!

  • 2. Data: 2004-01-15 07:58:34
    Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
    Od: "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl>

    W artykule news:1074147467.185066@e61.icnet,
    niejaki(a): Joanna Kostrom z adresu <j...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > była z mojej karty.
    > I stąd moje pytanie czy tak jest zawsze ??

    A skąd o tym mają wiedzieć w sklepie? Karty mają przecież różne numery.
    Uznanie konta zwrotem pieniędzy musi zapewne mieć uzasadnienie w
    księgowości sklepu, inaczej stwarzałoby to możliwość traktowania
    sklepowej kasy jak bankomatu do wypłat :). Stąd ich troska (zrozumiała
    IMO) o to, aby zwrot zgadzał się z wcześniejszym wydatkiem.

    --
    woy

    'Jeżeli chcesz fabuły, to przed zamordowaniem
    jakiejś postaci zawsze możesz z nią porozmawiać'
    [Feanor, prgkr]

  • 3. Data: 2004-01-15 08:06:53
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Joanna Kostrom" <j...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > wykonywać bez konieczności jeżdżenia "parami".
    > Od wczoraj, gdzie ma oddanie sprzętu straciliśmy pół dnia przestało mi się

    Na przyszłość:
    - daje się kartę inną dowolną bez zająknięcia się, że to inna
    - w razie problemów mówi się, że stara karta została zgubiona - nie mają
    IMHO podstaw by Ci nie zwrócić kasy na inną kartę a nawet gotówką

    Pozdrawiam
    KK

  • 4. Data: 2004-01-15 08:48:50
    Od: "Joanna Kostrom" <j...@i...pl>

> [...]
    > sklepowej kasy jak bankomatu do wypłat :). Stąd ich troska (zrozumiała
    > IMO) o to, aby zwrot zgadzał się z wcześniejszym wydatkiem.

    Sory, ale dla mnie jest to niespecjalnie zrozumiałe - zwracam towar i chce
    pieniądze (mógłby to być prezent) !!!!
    Szkoda że się tak nie troszczą przyjmując zaplatę za towar (bez problemu
    płacę kartą męża).

  • 5. Data: 2004-01-15 08:53:47
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bu5hn3$atv$...@n...polbox.pl,
    KK <n...@n...com>:

> [...]
    > - w razie problemów mówi się, że stara karta została zgubiona - nie
    > mają IMHO podstaw by Ci nie zwrócić kasy na inną kartę a nawet gotówką

    Taaa, wtedy po prostu nie przyjma zwrotu - nie maja takiego obowiazku.

    --
    Robert

  • 6. Data: 2004-01-15 09:01:08
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > bu5hn3$atv$...@n...polbox.pl,

    > Taaa, wtedy po prostu nie przyjma zwrotu - nie maja takiego obowiazku.

    Wydaje mi sie, ze nie masz racji. Rozporzadzenie o prawach konsumenta chyba
    ich obliguje do przyjecia zwrotu w ciagu 7dni bez wzgledu na powod.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 7. Data: 2004-01-15 09:07:45
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bu5krn$nl0$...@n...onet.pl,
    Lopez <l...@p...onet.pl>:

    > Wydaje mi sie, ze nie masz racji. Rozporzadzenie o prawach konsumenta
    > chyba ich obliguje do przyjecia zwrotu w ciagu 7dni bez wzgledu na
    > powod.

    Podaj prosze namiary na to rozporządzenie - coś przespałem ;)

    P.S. Pomylilo Ci sie moze z podobnym prawem dla umów zawartych zdalnie, a
    Media Markt chyba nie prowadzi takiej dzialalnosci.

    Fakt, przyjmuja zwroty, ale to raczej praktyka i obyczaj sklepu, nie maja
    takiego obowiazku.

    --
    Robert

  • 8. Data: 2004-01-15 09:11:57
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2004-01-15 09:48, Użytkownik Joanna Kostrom napisał:
    > Sory, ale dla mnie jest to niespecjalnie zrozumiałe - zwracam towar i chce
    > pieniądze (mógłby to być prezent) !!!!

    Pech, sklep placi prowizje za kazda transakcje karta, jaki ich interes
    w tym, zeby CI gotowke zwrocic?

    > Szkoda że się tak nie troszczą przyjmując zaplatę za towar (bez problemu
    > płacę kartą męża).

    Jesli placisz karta meza, to nie zdziw sie, jesli ktoregos pieknego
    dnia ta karta zostanie zatrzymana i pocieta. Karta moze poslugiwac sie
    jedynie osoba, ktorej dane sa na niej umieszczone.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 9. Data: 2004-01-15 09:23:00
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "RobertS" <u...@o...pl> wrote in message

    > Taaa, wtedy po prostu nie przyjma zwrotu - nie maja takiego obowiazku.

    Nie piszę o obowiązku. Jeśli MM, Castorama, IKEA mają własną politykę
    zwrotów, zapewne z jakimś wewnętrznym regulaminem itp to IMHO muszą kasę
    oddać. No chyba, że gdzieś mają zapisane, ze zwrot kartą tylko na oryginalną
    kartę. A i to jest po pierwsze śliskie, a po drugie powinno być przekazane
    do wiadomości klienta.
    Zobacz co pisze w IKEI - że zwracają kasę w ciągu 30 dni - to wszystko. Plus
    to, że nie zwracają za żarówki itp. Nie ma słowa o tym, że w przypadku karty
    tylko na oryginalną. I na to IMHO się trzeba powoływać, że skoro się samo
    obligują do zwrotu kasy to powinni oddać nawet gotówkę.

    Pozdrawiam
    KK

  • 10. Data: 2004-01-15 09:29:35
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bu5m5m$h2t$...@n...polbox.pl,
    KK <n...@n...com>:

    > Nie piszę o obowiązku. Jeśli MM, Castorama, IKEA mają własną politykę
    > zwrotów, zapewne z jakimś wewnętrznym regulaminem itp to IMHO muszą
    > kasę oddać.

    Watpie, czy jakby co uda sie ich postraszyc wlasnym regulaminem.

    > Zobacz co pisze w IKEI - że zwracają kasę w ciągu 30 dni - to
    > wszystko.

    Nie mam mozliwosci. Ostatnio jak bylem nie widzialem takiego napisu. Jak
    wisi taki napis, to juz jest _jakas_ podstawa, choc droga do wyegzekwowania
    tego moze byc pokretna i kosztowna.

    Ale w MM nie widzialem wywieszonej gwarancji bezwarunkowego zwrotu towaru,
    choc przyznaje, ze dosc dawno tam nie bylem. Na ulotkach, ktore rzucaja, nie
    ma nic o tym.

    > trzeba powoływać, że skoro się samo obligują do zwrotu kasy to
    > powinni oddać nawet gotówkę.

    Mozna probowac - czesto sie udaje, ale nie ma gwarancji.

    --
    Robert