  • Data: 2023-06-14 02:27:25
    Temat: Re: USA nie zbankrutują
    Od: Dąbrowski <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dobre onuce to też buty! ;)

    Czy Ty na pewno wiesz co to są onuce? Jeszcze w latach 80 w wojsku za
    młodego żołnierza nosiło się onuce. Dopiero po roku służby pozwalali
    nosić skarpety. Wieczorem buty wystawiało się na korytarz a na butach
    kładło złożone w prostokąt onuce. Jeżeli onuce na butach nie tworzyły
    jednej linii to kaprale kopniakami rozwalali buty i onuce po całym
    korytarzu. I trzeba było od nowa układać.

    > Jakieś buty miałem -- lecz z trudem nazywałem to coś butami.

    Dziwne, bo moim zdaniem za Gierka buty były solidniejsze niż teraz.
    Polskie pseudoadidasy wytrzymywały co najmniej 2 lata. Teraz Hi-tec
    (firma podobno brytyjska) po roku są do wyrzucenia. Nie mówiąc już o
    pantoflach "kościelnych". Miałem jakieś czeskie ale kupione w Polsce i
    po kilku latach noszenia zrobiła się dziura w skórzanej podeszwie ale
    się nie rozkleiły. A dziś buty z pseudoskóry rozwalają się się po roku
    noszenia.

    > Ubrania? -- jedna koszula naraz zdatna do nałożenie i jedne spodnie?!

    A przestań. W 1976 byłem uczniem LO. Na wakacjach przez 2 tygodnie
    pracowałem w mleczarni przy produkcji kazeiny a potem 2 tygodnie w OHP w
    lesie. Za zarobione pieniądze kupiłem dolary a potem w Pewexie jeansy
    maki Levis. Oryginalne amerykańskie. Kosztowały 32 USD. Polskich za tę
    kwotę kupiłbym 3 pary.
    To dopiero po roku 1980 zaczęły się trudności z zakupem butów i ubrań. A
    bieda? W 1988 pracowałem w PKP. Miesięczny zarobek to była równowartość
    8 USD.