  • Data: 2023-06-15 12:00:02
    Temat: Re: USA nie zbankrutują
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15 cze 2023 o 08:53, Trybun pisze:

    > Prosty przykład - Kuba. Dlaczego wy wszyscy chcecie widzieć

    Niewiele wiem o Kubie, więc chyba wszyscy poza mną.

    > że to dość ubogi kraj, a takie sąsiednie Haiti chcecie oglądać
    > tylko poprzez pryzmat domów milionerów?

    > Niedawno jakiś kretyński fantasta w TVP rozwodził się nad
    > bogactwem przedChavezowskiej Wenezueli, kraju w którym 80%
    > ludności nie miała na własność skrawka gruntu,

    W PRLi ludzie miewali wieczystą dzierżawę.

    =================
    Uderzona przez męża islamska kobieta może zwrócić mężowi cios.
    Chrześcijanka uderzona w prawy policzek musi nadstawić lewy do bicia.
    =================

    > analfabetyzm mniej więcej na tym samym
    > poziomie. A samym krajem władała kilku klanowa mafia...

    Mojej siostry szwagra rodzina miała kogoś bliskiego w Wenezueli, kto
    na benzynę mówił gazolina (tak ponoć w Polsce mówiono w czasach jego
    młodości); dziwił się polską biedą; rozdawał tutaj prezenty: szwagra
    rodzicom dał dużego fiata kupionego w PeWeXie -- kupił sobie na czas
    pobytu w Polsce, pojeździł parę tygodni i oddał w prezencie; innemu
    krewniakowi (chyba z tym samym pokrewieństwem) dał tylko malutki
    kalkulator -- być może kupił do przeliczenia dolców na złotówki;
    na inną krewniaczkę (chyba tak samo mu bliską jak dwie poprzednie)
    był obrażony, więc nie dał prezentu...

    Wyjechał stąd (tak zrozumiałem i tak zapamiętałem) goły i wesoły
    -- w Wenezueli tarzał się w forsie, choć był/pozostał bardzo gospodarny...

    -=-

    EMusk wyjechał z RPA do Kanady -- w USA stał się najbogatszym na
    świecie...

    -=-

    Niby podobnie z WWPutinem -- z biedaka stał się najbogatszym
    na świecie...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'