  • 1. Data: 2023-05-31 00:52:45
    Temat: USA nie zbankrutują
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Na razie ;) USA nie zbankrutują. 31.4 biliona dolarów USA zadłużenia

    Co jednak z Ukrainą? Czy USA nie uznają, że lepsza Rosja niż Chiny?
    Czy kolejny raz nie wspomogą upadającej Rosji? -- tym razem, by owa
    Rosja nie wpadła w objęcia Pekinu... Czy nie zaproponują Ukraińcom
    zamrożenia konfliktu? Czy nie uznają Krymu za rosyjski?... Czy
    kolejny raz zdradzona Ukraina nie wpadnie w objęcia Rosji?! Czy po
    takiej zdradzie USA straciłyby swą niepodległość na sto lat, tak jak
    niegdyś straciła swą niepodległość Rzeczpospolita Obojga Narodów? Czy
    po takiej utracie USA odrodziłyby się na Marsie ;) EMuska?... By po
    kolejnych dekadach ziemskie ;) USA otrzymały pomoc z owego Marsa?...
    Jak Polacy otrzymali od USA?...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 2. Data: 2023-06-01 11:33:38
    Temat: Re: USA nie zbankrutują
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > po takiej utracie USA odrodziłyby się na Marsie ;) EMuska?... By po
    > kolejnych dekadach ziemskie ;) USA otrzymały pomoc z owego Marsa?...

    Póki co dla polskiego inwestora USA to być albo nie być. Zapytałem
    wczoraj w PKO z czego ten przymus składania deklaracji amerykańskiemu
    US  przez polskiego klienta "polskiej" instytucji finansowych, no i
    oczywiście czym odmowa złożenia takiej deklaracji może poskutkować. Ano
    ni mniej ni więcej - "transakcja nie będzie możliwa do przeprowadzenia".
    A więc pytanie twoje powinno dotyczyć nie USA a statusu Polski i jej
    obywateli w dzisiejszym świecie.
     A swoją drogą teorie o upadku Rosji na tyle aby ona była jakimś
    podmiotem do podziału między Chiny czy USA, można włożyć między bajki,
    zwłaszcza z naszego, polskiego punktu widzenia.

  • 3. Data: 2023-06-01 14:16:48
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 cze 2023 o 11:33, Trybun pisze:

    > ni mniej ni więcej - "transakcja nie będzie możliwa do przeprowadzenia".
    > A więc pytanie twoje powinno dotyczyć nie USA a statusu Polski i jej
    > obywateli w dzisiejszym świecie.

    Masy Polaków pracują w USA, ale masy Amerykanów niekoniecznie pracują
    w Polsce -- stąd owa asymetria traktowania. (ponoć stąd)

    >  A swoją drogą teorie o upadku Rosji na tyle aby ona była jakimś
    > podmiotem do podziału między Chiny czy USA, można włożyć między bajki,
    > zwłaszcza z naszego, polskiego punktu widzenia.

    Rosja (po jej ewentualnym upadku) nie byłaby do podziału pomiędzy:
    Brazylię, Chiny, Niemcy, Francję, Indie, Japonię, RPA, USA, Wielką
    Brytanię -- byłaby do przejęcia w całości przez Pekin, na co nie
    zgadzają się Amerykanie...

    -=-

    Ukraińcy chcą osłabienia Rosji -- Amerykanie chcą ukraińskiej krwi...
    Są to niezbyt zbieżne interesy. Wg Amerykanów można wypchnąć Rosjan
    z Ukrainy bez łamania rosyjskiej kręgielni -- wg Ukraińców takie
    rozwiązanie wymaga ukraińskiego mięsa armatniego...

    Powyższe to moja ocena sytuacji -- nie ma potrzeby zgadzania się
    z tą oceną.

    -=-

    Należało cenić mądre rady -- choćby generała Skrzypczaka, którzy
    przestrzegał ~pół roku temu, iż Rosja już nie będzie słabsza,
    więc kontrofensywę należy poprowadzić bezzwłocznie...

    -=-

    Rosjanie otrząsnęli się z pierwszych porażek i rosną w siłę! To oni
    (Rosjanie) nie Ukraińcy są zdeterminowani i chętni do walki! To oni
    nieustannie (choć ślamazarnie) posuwają się wgłąb ukraińskiej ziemi,
    to oni (kosztem sporych strat) zdobyli Soledar, Bachmut itd...
    Kreminna nawet nie myśli już o przejęciu przez Ukrainę a Tokmak
    jest zbyt dobrze ufortyfikowany...

    -=-

    Do prowadzenia wojny potrzebne jest panowanie w powietrzu, ale wojny
    raczej nie można wygrać ani trzydziestką F-16, ani setką, ani setką
    tysięcy źle prowadzonych... Podobnie z czołgami. Żadna cudowna broń
    nie pomoże samodzielnie -- potrzebna jest synchronizacja i kooperacja
    różnych części: armii, gospodarki, polityki...

    Szabla sięga dalej niż ręka, lecz bliżej niż lanca...
    Najdalej sięga rozum.

    Pistoletowy pocisk ma większą skuteczność (bo ma większą energię)
    niż rzucony ręką kamień, lecz mniejszą niż armatni pocisk...
    Najskuteczniejszy jest tu rozum....

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 4. Data: 2023-06-01 18:16:44
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Masy Polaków pracują w USA, ale masy Amerykanów niekoniecznie pracują
    > w Polsce -- stąd owa asymetria traktowania. (ponoć stąd)

    Jaka asymetria??  Zafundowali nam nowego tatusia któremu musimy się
    rygorystycznie spowiadać i wszystko w tym temacie. "Oświadczenia" kim on
    kuźwa jest  aby wymagać na mnie składania jakichkolwiek oświadczeń
    obcemu państwu?

> [...]
    > Brazylię, Chiny, Niemcy, Francję, Indie, Japonię, RPA, USA, Wielką
    > Brytanię -- byłaby do przejęcia w całości przez Pekin, na co nie

    Chodziło mi tylko o sam kontekst upadku Rosji w opinii niektórych
    Polaków, chodzi o tych co to demonstracyjnie parzą na kacapów z góry..

> [...]
    > rozwiązanie wymaga ukraińskiego mięsa armatniego...
    >
    > Powyższe to moja ocena sytuacji -- nie ma potrzeby zgadzania się

    Sprawa nie taka prosta z tymi Ukraińcami. Nie jestem nawet pewny czy
    wszyscy ci kijowscy  takiego nieosłabiania Rosji chcą.

> [...]
    >
    > Pistoletowy pocisk ma większą skuteczność (bo ma większą energię)
    > niż rzucony ręką kamień, lecz mniejszą niż armatni pocisk...

    Chyba będę musiał zmienić okulary, bo przez obecne jakoś nie widzę tych
    ruskich porażek. Co prawda dali dupy pozwalając zbombardować Moskwę, ale
    w sumie co to zmienia?   Podobnie nie widzę ich w historycznej
    "przegranej" Wojnie Zimowej z  Finlandią. Z całym należnym szacunkiem
    ale gen Skrzypczakowi wygrana wojna kojarzy się chyba tylko z szturmem i
    zdobyciem stolicy przeciwnika.
    Nie sposób z tym ostatnim zdaniem zgodzić się w całości. Mają wodzowie
    coś do siebie to niech staną "na ubitej ziemi" bez wciągania w swoje
    awantury innych.

  • 5. Data: 2023-06-02 12:45:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Jun 2023 18:16:44 +0200, Trybun wrote:

> [...]
    > rygorystycznie spowiadać i wszystko w tym temacie. "Oświadczenia" kim on
    > kuźwa jest  aby wymagać na mnie składania jakichkolwiek oświadczeń

    ale o ile wiem, to nie ma asymetrii.

    USA, w trosce o wlasne podatki, umiejetnie postraszyło inne banki i
    kraje, i teraz prawie wszyscy muszą sie spowiadac ... nie, nie usa,
    swojemu bankowi. Jak sie zaznaczy, ze sie jest "osobą amerykanską"
    to bank sie spowiada za nas.
    A jak sie nie zaznaczy, to bodajze bank sie spowiada za klienta w
    uzasadnionych przypadkach, czy na żądanie.

    Ale ... USA zadbało o pozory i umowa jest symetryczna.
    I nasz rzad dostaje informacje z amerykankskich banków o
    "osobach poslkich". Wiec się to naszemu rządowi bardzo podoba.

    Amerykanie chcą osłabienia Rosji. Więc są to bardzo zbieżne interesy.

    Ale przeciez nie muszą być mięsem armatnim - mogą sie grzecznie
    poddać, albo ustalic nowe granice ... i jak myslisz - czy to im
    odpowiada ?

    J.

  • 6. Data: 2023-06-02 21:00:38
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 cze 2023 o 12:45, J.F pisze:

    > Amerykanie chcą osłabienia Rosji. Więc są to bardzo zbieżne interesy.

    Amerykanie chcą osłabienia Rosji ukraińskim wysiłkiem, ale nie
    chcą załamania Rosji, bo załamana Rosja stałaby się częścią
    Chin, gdzie przeniosłaby mongolską zarazę.

    Ukraińcy chcą osłabienia Rosji rzeczywistymi sankcjami i lepszym
    sprzętem -- nie chcą iść na rzeź pod Tokmakiem...

    > Ale przeciez nie muszą być mięsem armatnim - mogą sie grzecznie
    > poddać, albo ustalic nowe granice ... i jak myslisz - czy to im
    > odpowiada ?

    Mogli przed wojną zgodzić się na rozbiory Ukrainy.
    Włożyli wysiłek -- chcą mieć korzyści.

    -=-

    Amerykanie chcą Rosji w charakterze przeciwwagi Chin a sąsiadów
    (Bałtów, Finów, Polaków i Rumunów) Rosji -- w charakterze
    przeciwwagi Rosji...

    My mamy temperować Rosję -- temperującą Chiny...
    (temperować -- powstrzymywać, hamować, osłabiać...)

    -=-

    Ja chcę mordu na mongolskiej myśli pożerającej Moskali -- oczyszczenia
    Moskwy z wpływów Mongołów Złotej Ordy. Najgorszym rozwiązaniem byłby
    upadek Moskwy wprost w przyjazne ;) ramiona Pekinu i zarażenie Mandżurów
    mongolskim myśleniem... Niekontrolowany rozpad Rosji jest raczej
    nieprawdopodobny -- zdruzgotana Rosja nie rozpadnie się, nie zapadnie
    się w sobie, lecz stanie się wasalem Pekinu, zarażając Chińczyków swym
    okołowojennym nastawieniem...

    Na razie Pekin nie chce użycia termojądrowej broni -- Rosja chce
    a Prigożyn pokazał plany Rosji... ,,Zapomniał'', że Amerykanie
    mogą mieć ukrytą w swych podziemnych skrytkach lepszą broń niż
    Rosjanie i po ewentualnym kataklizmie (ze sto lat po) mogą
    wygrać Amerykanie...

    -=-

    Ukraińcy mogli od razu darować sobie ziemie, które nigdy nie należały do
    RON. Włożyli trud, zapłacili zniszczeniami i krwią -- nie chcą wygrać na
    niby, ale i nie chcą iść na pewną śmierć... Rosjanie umocnili Tokmak
    (i szeroko rozumianą okolicę) -- ukraińska ofensywa może być tak sobie
    opłacalna...

    Wg mnie Rosja musi sporo stracić -- by w przyszłości nie powtórzyła...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 7. Data: 2023-06-02 23:41:30
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 cze 2023 o 18:16, Trybun pisze:

    > Chodziło mi tylko o sam kontekst upadku Rosji w opinii niektórych
    > Polaków, chodzi o tych co to demonstracyjnie parzą na kacapów z góry..

    Parzą *na* kacapów... Jechać 'na' kogoś... :)
    To nasze 'na'... Kontrowersyjne 'na Ukrainie'?...
    MZ coś w tym jest -- w obu wypadach jest jakoś
    podobne 'na' nie tylko literalnie...

    > Sprawa nie taka prosta z tymi Ukraińcami. Nie jestem nawet pewny
    > czy wszyscy ci kijowscy takiego nieosłabiania Rosji chcą.

    Ukraińcy wg mnie chcą osłabiania Rosji: sankcjami, sprzętem,
    wywiadem, zezwoleniem atakowania rosyjskiego terytorium...

    > Chyba będę musiał zmienić okulary, bo przez obecne jakoś nie
    > widzę tych ruskich porażek.

    Toż o tym piszę -- Rosjanie są silni! Ewentualna ofensywa
    Ukraińska może być kosztowna, czego Ukraina chce uniknąć.

    Pozostawienie obecnych granic jest niby ocaleniem ukraińskiej
    suwerenności, ale za 10 lat historia powtórzy się -- tyle
    tylko, że wówczas Rosja może być zbyt silna...

    > Co prawda dali dupy pozwalając zbombardować Moskwę,

    Dronami? -- chyba żartujesz. Małe drony leciały z Ukrainy setki
    km? ;) Na dachu byli ludzie zanim dron spadł na ów dach?...
    Jaki sens w atakowaniu samego Kremla?

    -=-

    Rosjanie przegrywają nie na Ukrainie -- lecz w bilateraliach ;)
    moskiewsko-pekińskich...

    -=-

    > ale w sumie co to zmienia? Podobnie nie widzę ich
    > w historycznej "przegranej" Wojnie Zimowej z Finlandią.

    Hitler widział -- dlatego uderzył wkrótce na Rosję...
    (bagatelizowanie Rosji jest makabrycznym błędem!)
    Hitler widział rosyjską niemoc, Bonaparte widział,
    nierzadko Polacy widzieli...

    Finowie przegrali -- to chyba oczywiste, ale dzielnie walczyli.

    > Z całym należnym szacunkiem
    > ale gen Skrzypczakowi wygrana wojna kojarzy się chyba
    > tylko z szturmem i zdobyciem stolicy przeciwnika.

    Chyba nie.

    > Nie sposób z tym ostatnim zdaniem zgodzić się w całości.

    Nawet po części -- co z tego, że Amerykanie trzymali Kabul?

    > Mają wodzowie coś do siebie to niech staną "na ubitej
    > ziemi" bez wciągania w swoje awantury innych.

    Właśnie z tego należałoby wyleczyć Rosjan!
    Walczą o Rosję -- jak pszczoła o ul i królową!

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 8. Data: 2023-06-03 10:05:54
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 02.06.2023 o 12:45, J.F pisze:

> [...]
    > I nasz rzad dostaje informacje z amerykankskich banków o
    > "osobach poslkich". Wiec się to naszemu rządowi bardzo podoba.

    Jakie pozory?? W ogóle jesteś w stanie wyobrazić sobie mr Smitha z
    Chicago który załatwiając swoją sprawę w banku dostaje do podpisu
    formularz deklaracyjny że nie ma nic wspólnego z polskim urzędem
    podatkowym pod rygorem niezałatwienia owej sprawy?

  • 9. Data: 2023-06-03 10:07:00
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Parzą *na* kacapów... Jechać 'na' kogoś... :)
    > To nasze 'na'... Kontrowersyjne 'na Ukrainie'?...
    > MZ coś w tym jest -- w obu wypadach jest jakoś
    > podobne 'na' nie tylko literalnie...

    Pytanie trochę filozoficzne - jak może żebrak zarzucać komuś że kola
    jego poszóstnej karocy są pozłacane złotem niskiej próby,bo ktoś tam ma
    podobno lepsze i czy to w ogóle jest poważne? Śmieją się z ruskiego
    przemysłu lotniczego, tymczasem nas kapitan Wrona musi dzwonić i budzić
    po nocy  konstruktora Boeinga z pytaniem jak się awaryjnie wysuwa
    podwozie w jego samolocie..

> [...]
    > suwerenności, ale za 10 lat historia powtórzy się -- tyle
    > tylko, że wówczas Rosja może być zbyt silna...

    Na moje oko nie mieli okazji wykazać swojej pełnej mocy.  To to trochę
    taka zabawa w wojnę a nie prawdziwa agresja.
    Ukraina już bezpowrotnie utraciła swoją suwerenność. Nie sądzisz chyba
    że jak już zakończy się wojna z Rosja to Ukraina wróci do swojego status
    quo sprzed majdanu?

    > Dronami? -- chyba żartujesz. Małe drony leciały z Ukrainy setki
    > km? ;) Na dachu byli ludzie zanim dron spadł na ów dach?...
    > Jaki sens w atakowaniu samego Kremla?

    Wszystko jedno, jutro mogą się przedrzeć takie z bombami albo z jakimś
    innym paskudztwem na pokładzie, które to paskudztwo podobno już mają w
    posiadaniu.

> [...]
    > nierzadko Polacy widzieli...
    >
    > Finowie przegrali -- to chyba oczywiste, ale dzielnie walczyli.

    Podobna sytuacja w Powstaniu Warszawskim. A ja się pytam - po co tak
    właściwie się prowadzi wojny, aby pięknie w wierszach opisywać swoje
    bohaterskie porażki i przedstawiać ja jako swojego rodzaju zwycięstwo?

    > Chyba nie.

    > Nawet po części -- co z tego, że Amerykanie trzymali Kabul?

    Sowieci wybudowali tam niezłą infrastrukturę i oni z niej korzystali.

    > Właśnie z tego należałoby wyleczyć Rosjan!
    > Walczą o Rosję -- jak pszczoła o ul i królową!

    Od lat nie widzę w świecie bardziej pokojowo nastawionego kraju na
    świecie niż Rosja. Wszystko co robi służy obronie własnej przed
    autentycznymi agresorami współczesnego świata.

  • 10. Data: 2023-06-03 10:10:40
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Trybun <M...@j...cb> writes:

    [..]

    > Od lat nie widzę w świecie bardziej pokojowo nastawionego kraju na
    > świecie niż Rosja. Wszystko co robi służy obronie własnej przed
    > autentycznymi agresorami współczesnego świata.

    Ok. Nie mam więcej pytań.
    KJ